Jump to content
Annons

METALLICA


slejnard

Recommended Posts

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

DieHard (oregistrerad)
Fan nu har jag lyssnat på den skarpa versionen....låter riktigt bra....nära den svarta skivan!🙂

Skarpa versionen?

Ja det där får du förklara lite närmare 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarta? Tycker det låter mer som Lightning/Puppets-tiden. Fast på ett extremt kasst sätt. 😲

Och skarpa versionen.. HAHAHA! Ja du!

Skiter verkligen hur det kommer sig. Men det är ju rätt kul. Folk vill inte betala för dongel men OM dom nu breakar så ska dom fan ha betalt. *bara en parentes där*

Vad menas med dongel? Är det pinnen du stoppar i usb-porten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Får jag flika in en liten kommentar?

Har bara hört den nya låten som spelas på P3 då och då; men .. maken till trött musik?

Känns segt, oinspirerat och allmänt välbekant.. Inget fräscht och nytt. Fast det kanske är det som är grejen? Alla rock/metalskallar där ute får en liten nostalgitripp?

Bara min åsikt 😏

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Skivan har ju fått grymm respons av kritiker och kapningar som det skall vara inom denna branch. Så man får väll välja själv om man ska gå och köpa den. Jag har inhandlat och de finns ett par riktiga guldkorn på den, en skiva som kommer att växa för varje gång man avnjuter den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skivan har ju fått grymm respons av kritiker och kapningar som det skall vara inom denna branch. Så man får väll välja själv om man ska gå och köpa den. Jag har inhandlat och de finns ett par riktiga guldkorn på den, en skiva som kommer att växa för varje gång man avnjuter den.

tycker du inte att det överstyr distar.. det låter ju inte bra inspelat! du menade på med db att det är högre idag än för.. Det är ju inget bra om det bara låter som man har full volle på det fast man inte har det.. Tycker det är skit synd för som du säger är det ett par guldisar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det med db frågan som är i din egna tråd om metallica ljudet så är de bara en tanke jag har. För som du säger de låter lite överstyrt på vissa anläggningar medans om man rippar och dunkar in det i ipoden så låter det kung. Brukar kolla och lyssna efter skillnader mellan plattor från slutet av 90 talet och en bit in på 2000. Ganska stor skillnad. Idag känns det lite som om man tävlar i volym på skivor. Kolla gärna in lite nysläppta remasters av olika metal eller annan musik, några skivor jag har har vissa instrument nästan försvunnit på dvd remasters.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört några snuttar, och jag tyckte det var kasst.. Ett desperat försök att låta som guld-eran, men det lyckas inte hela vägen för att de numera är nästan 25år äldre!!

Link to comment
Dela på andra sajter

denna plattan är grym.

jag blir näst intill förbannad på alla som klagar på den utan att verkligen ha gett den en bra genomlyssning.

tycker det är lite för lätt för folk att döma dom efter att ha hört en låt på radio.

introspåret är grymt, all nightmare long är bättre än så och unforgiven 3, trots namnet, är en riktigt bra låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
denna plattan är grym.

jag blir näst intill förbannad på alla som klagar på den utan att verkligen ha gett den en bra genomlyssning.

tycker det är lite för lätt för folk att döma dom efter att ha hört en låt på radio.

introspåret är grymt, all nightmare long är bättre än så och unforgiven 3, trots namnet, är en riktigt bra låt.

Vad ska man säga? Inte mer än okej. Om den här hade släppts på 80-talet hade den varit ny. Men när man 25 år senare försöker låta som på 80-talet då säger det sig att det inte håller och att det låter som trött upprepning. Som en trött gammal repris. Och jag har lyssnat igenom plattan. Och fy fan vad den distar och låter illa. Har aldrig varit med en platta som låter så illa. Kan det verkligen bli värre? Ja det kunde det tydligen. 🙂 Du får självklar tycka den är hur grym du vill och vi andra får faktist tycka som vi vill med. 🙂 Jag vet inte med dig men vissa av oss som var med på 80-talet har ju som sagt var redan hört det här och då är det kanske inte konstigt vi inte tycker det är så mycket med det här.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

denna plattan är grym.

jag blir näst intill förbannad på alla som klagar på den utan att verkligen ha gett den en bra genomlyssning.

tycker det är lite för lätt för folk att döma dom efter att ha hört en låt på radio.

introspåret är grymt, all nightmare long är bättre än så och unforgiven 3, trots namnet, är en riktigt bra låt.

Unforgiven 3 måste vara det sämsta ja hört på länge, vafan! VAFAN! Piano... Introt låter som en gamal råtta i en höstack som knaprar knäckebröd och sedan avlider i en chock eftersom den avger sig så dåliga ljud! eller nått...

det var inte så bra jallefall 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
denna plattan är grym.

jag blir näst intill förbannad på alla som klagar på den utan att verkligen ha gett den en bra genomlyssning.

tycker det är lite för lätt för folk att döma dom efter att ha hört en låt på radio.

introspåret är grymt, all nightmare long är bättre än så och unforgiven 3, trots namnet, är en riktigt bra låt.

Unforgiven 3 måste vara det sämsta ja hört på länge, vafan! VAFAN! Piano... Introt låter som en gamal råtta i en höstack som knaprar knäckebröd och sedan avlider i en chock eftersom den avger sig så dåliga ljud! eller nått...

det var inte så bra jallefall 😄

Bara att göra en sån sak som Unforgiven 3 vittnar brist på kreativiteten runnit ur. Ungefär lika dåligt som alla trötta upprepningar med filmer såsom Die Hard 4, Dödligt Vapen4 etc. 😮 Håhåjaja vad gör man inte för stålarnas skull. Kanske reservkassa för Lars Ulrich om han börjar snorta koka igen? I vilket fall som helst kan de skratta hela vägen till banken.

Link to comment
Dela på andra sajter

'tallicas tredje bästa platta efter puppets och lightning. Ojojoj vad bra det är.

Låtmateriealet är som en god mix av puppets och justice men det låter inte så äckligt polerat som på den tiden. Det låter som en asbra replokalsinspelning.

Absolut det bästa gitarrljudet de haft. Gitarrerna på puppets, justice och black låter bra men man blir trött i öronen efter en stund av att lyssna på det där filtrerade äckliga mesa-ljudet.

Riffen, arren och spelglädjen i the judas kiss, all nightmare long och cyanide är grym! Jag skulle personligen kunna tänka mig att blöta ner james röst något, han sitter lite för mycket i mitt knä och sjunger...

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Cher skulle kunna sjunga duett med James... Fan vad dåligt...

Jag kan se framför mig hur Lars håller stockarna precis som ett litet barn håller en sked...

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Allt efter "Puppets" har varit rena skitet!!! Cliff bidrog nog med mer än vad de flesta har en aning om...

And Jusice-albumet är ändå bra tycker jag. I alla fall låtarna... Själva produktionen låter ju skit men jag har snyggat till mitt eget ex så det låter betydligt bättre i alla fall. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

denna plattan är grym.

jag blir näst intill förbannad på alla som klagar på den utan att verkligen ha gett den en bra genomlyssning.

tycker det är lite för lätt för folk att döma dom efter att ha hört en låt på radio.

introspåret är grymt, all nightmare long är bättre än så och unforgiven 3, trots namnet, är en riktigt bra låt.

Du får bli hur förbannad du känner för (vet hur det känns när någon inte tycker om ens älsklingar), men eftersom det bara är den låten som spelas på radion som jag hört (d.v.s. ett antal gånger, låt oss säga 10...), så är det bara den låten jag pratar om.. Och om den har jag åsikten om att det är trött, tråkig och oinspirerad metal.

Fast sen kanske jag ska tillägga att jag inte har speciellt mkt till övers för "metal"-soundet som Metallica använder sig av... Tycker det känns som att om målar en tavla, och har alla världens färger till hands, men så använder man sig ändå bara av gråskala. Är så förbenat trött på den där standard rockuppställningen (trummor, bas, sång och gitarr) som många band fortfarande använder sig av... Men om det är det som man tycker om, så go for it! Ibland är gråskala det vackraste som finns.. Har inget mer att tillägga. Men det här är inget som jag får ståpäls av dock, känns för använt och givet.

Sen så är det ju så att om det är ett spår som ett band lockar med, d.v.s. förstasingeln, och den inte fungerar för en, så är det knappast speciellt troligt att man går och köper albumet sen, eller hur?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt efter "Puppets" har varit rena skitet!!! Cliff bidrog nog med mer än vad de flesta har en aning om...

Ingen snack om saken!!

Håller absolut med. Cliff var kung! Han dog ju i Sverige så alltså är det vi stackars svenskars fel att vi aldrig mer får höra så bra plattor som kill em all och ride the lightning. Jag tycker ändå att den nya är många snäpp bättre än St anger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt efter "Puppets" har varit rena skitet!!! Cliff bidrog nog med mer än vad de flesta har en aning om...

Ingen snack om saken!!

Håller absolut med. Cliff var kung! Han dog ju i Sverige så alltså är det vi stackars svenskars fel att vi aldrig mer får höra så bra plattor som kill em all och ride the lightning. Jag tycker ändå att den nya är många snäpp bättre än St anger.

det var nog det dummaste jag hört.. så det är vårat fel att cliff dog av en bussolycka?

märkligt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...