Jump to content
Annons

Trummor till stridsmusik


Dorffy

Recommended Posts

Hallåhallå

Jag sitter här och ska göra en klassisk låt som ska passa till en strid. Den ska vara stressande. Jag får till stråkar, horn och allt vad det är b men när det kommer till trummorna så kan jag inte få till det. Det enda jag kan göra är att använda löjliga bongo rytmer som inte passar in.

Såå, är det möjligtvis någon på dethär forumet som har något bra tips hur jag ska arrangera mina tummor och vad för typ av ljud jag ska använda? 😆

EDIT: Jag menar gammaldags grejer, medeltid 😉

Dorffy

Redigerat av DjDorffy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Såå, är det möjligtvis någon på dethär forumet som har något bra tips hur jag ska arrangera mina tummor och vad för typ av ljud jag ska använda?

Sök på Stormdrum , Stormdrum 2. Det e vad du behöver... 😄

tack, ska checka det 😄

EDIT: Lyssnar på demo nu. Precis vad jag letar efter! tacktacktack 😛

Strid som i svärd och bågar eller skjutvapen? Lyssna in dig lite på sagan om ringen.. fett.. eller andra krigsfilmer.. snabba trummor är nog cool, puk-smatter och sånt..!

som medeltid. ah kanske ska ta och göra det.

Redigerat av DjDorffy
Link to comment
Dela på andra sajter

EastWest Quantum Leap Stormdrum. Jag använder det i alla såna grejer. Har en som ligger i klassisk/filmmusik om du vill höra hur det låter. Finns en tvåa också som är dubbelt så stor som ettan (tror jag).

Problem med läskunnigheten ? Jag gav samma svar 8 TIMMAR innan dig och trådskaparen har redan kollat in dom och tackat.

Link to comment
Dela på andra sajter

EastWest Quantum Leap Stormdrum. Jag använder det i alla såna grejer. Har en som ligger i klassisk/filmmusik om du vill höra hur det låter. Finns en tvåa också som är dubbelt så stor som ettan (tror jag).

Problem med läskunnigheten ? Jag gav samma svar 8 TIMMAR innan dig och trådskaparen har redan kollat in dom och tackat.

Oj, missade det. Scrollade nog lite för snabbt. Skyller på en hård arbetsdag och extrem trötthet. Fast nu lät det som att du är sur och det är ju onödigt.

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
MetalSpindel (oregistrerad)
Skyller på en hård arbetsdag och extrem trötthet.

Det var ju rätt sent du skrev.. 😄

Fast nu lät det som att du är sur och det är ju onödigt.

Det var ju rätt tidigt jag skrev.. 😉 Innan morgon kaffet.

😄

Vad trevligt att alla blev vänner till slut 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Skyller på en hård arbetsdag och extrem trötthet.

Det var ju rätt sent du skrev.. 😉

Fast nu lät det som att du är sur och det är ju onödigt.

Det var ju rätt tidigt jag skrev.. 😛 Innan morgon kaffet.

🙂

Vad trevligt att alla blev vänner till slut 😄

Och så levde dom lyckliga i alla sina dagar

(och så jag har fått fett bra trumljud) 😄

Redigerat av DjDorffy
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...