Jump to content
Annons

Studiofestival 23 - Två Ackord


johahl

Recommended Posts

Tog faktiskt ledigt i eftermiddag för att skriva och spela in en låt till festivalen. Nu hoppas jag bara att jag hinner mixa den innan söndag kväll eftersom jag ska åka iväg. Får väl bli hörlursmix på tåget ☺️

Shit, det va imponerande engagemang 😎

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 125
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tog faktiskt ledigt i eftermiddag för att skriva och spela in en låt till festivalen. Nu hoppas jag bara att jag hinner mixa den innan söndag kväll eftersom jag ska åka iväg. Får väl bli hörlursmix på tåget ☺️

Shit, det va imponerande engagemang 😎

MVH

Anders

Självklart, vi tar alla detta på fult allvar! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog faktiskt ledigt i eftermiddag för att skriva och spela in en låt till festivalen. Nu hoppas jag bara att jag hinner mixa den innan söndag kväll eftersom jag ska åka iväg. Får väl bli hörlursmix på tåget 🙂

Shit, det va imponerande engagemang 🙂

MVH

Anders

Självklart, vi tar alla detta på fult allvar! 🙂

Fullt också! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂

Jag tar det också på fult allvar,.. kanske dags o börja snart.. :rolleyes: Nerrå, har spelat in min nu, blev jag i framförandet ändå. Blev inte riktigt som jag tänkt mig men tar nog o skickar in den ändå. I värsta fall vinner man. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste säga att: jag och flabb måste bra vara GENIER.

Våra bidrag blev mycket bättre än vad vi någonsin hade vågat tro. (Och då trodde vi ändå att de skulle bli jäkligt bra)

Dessutom blev de precis så som vi hade tänkt oss.

Haha, slå det!

Man måste ju vara stursk nu innan det att låtarna blir officiella.

Efteråt har vi ju inte så mycket att komma med :rolleyes:

Dansar som ett bi, men sticker som en fjäril. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig blev själva låten som jag tänkt, men detta är nog första gången på väldigt länge som jag skickar in något som jag kallar för avslutat som jag inte mixat färdigt :rolleyes: Hade inte tiden att göra en ordentlig mix av det tyvärr. Hoppas att det går ändå och att folk röstar ut den för att de tycker låten är dålig och inte mixen 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar vi köra marknadsföring nu? :rolleyes: Trodde att sista dan var idag men så icke. hade int behöva stressa. Har för många projekt på gång så det känns skönt att det fanns en deadline på denna.

Smygreklam nu: Vi giggar med Rajtan Tajtan på Forum i Älvsbyn imorn med den eminenta M H från Storstryk som gästsångare. En hel del klassisk hårdrock utlovas 🙂 Kom till boin go vänner!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om sanning ska fram så blev ingenting som vi hade tänkt det.

Vi har inte ens tänkt.

Och dessutom kan vi varken spela, mixa eller mastra.

Men bra blev det 😲

🙁🙂 Herrejösses, ni två e allt för sköna. 😄 Ser fram emot resultatet

Link to comment
Dela på andra sajter

Om sanning ska fram så blev ingenting som vi hade tänkt det.

Vi har inte ens tänkt.

Och dessutom kan vi varken spela, mixa eller mastra.

Men bra blev det 🙂

😏😛 Herrejösses, ni två e allt för sköna. 😛 Ser fram emot resultatet

Jag är faktiskt väldans nöjd, frågan är om resten av världen är redo för låten 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Stressar med våran andra låt, återstår baspålägg, mixning o mastring, filade för länge på ett gurasolo, vilket aldrig är bra,

sitter det inte bland de första 5 försöken så är chansen mindre det sitter vid 42:a 🙂

Hehe, jag skippade solot för att jag insåg att det skulle ta för lång tid.

Nu har jag skickat in mitt bidrag. Låten blev helt ok, framförandet blev mindre bra, mixen låter troligtvis konstig i allt annat än mina in-earlurar. Men skoj var det iaf 🙂

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar kvar hinner man göra en låt på den tiden?

fick en ide´i morse men kunde inte spela in under dan för att ungarna bråkade hela tiden. nu sover de så vi får se... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tog trummorna från en gammal låt så nu försöker jag få min nya låt att passa ihop med dem 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tog trummorna från en gammal låt så nu försöker jag få min nya låt att passa ihop med dem 🙂

Copy + paste är gött.

Jag är i övrigt helt slut och måste sova. Jag fixar röstningen imorgon bitti. Så det är väl ok att skicka låtar tills dess, går upp kl 7 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tog trummorna från en gammal låt så nu försöker jag få min nya låt att passa ihop med dem 🙂

Copy + paste är gött.

Jag är i övrigt helt slut och måste sova. Jag fixar röstningen imorgon bitti. Så det är väl ok att skicka låtar tills dess, går upp kl 7 🙂

Då blir det till att sitta på jobbet och klicka på Uppdatera (F5) då.D

Link to comment
Dela på andra sajter

nytt rekord, gjorde låten på 3 timmar tack vara att jag kunde använda samma trummor som i en tidigare låt och alla eq inställningar och pluggar för instrumenten var ju redan klara, kom på att jag hade en hel text färdig i min jobb väska så det gick väldigt smidigt för en gångs skull.

låten blev inte riktigt som jag tänkt från början men ganska bra ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

nytt rekord, gjorde låten på 3 timmar tack vara att jag kunde använda samma trummor som i en tidigare låt och alla eq inställningar och pluggar för instrumenten var ju redan klara, kom på att jag hade en hel text färdig i min jobb väska så det gick väldigt smidigt för en gångs skull.

låten blev inte riktigt som jag tänkt från början men ganska bra ändå.

Grattis:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...