Jump to content
Annons

Studiofestival 23 - Två Ackord


johahl

Recommended Posts

Annons
  • Svar 125
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ber om ursäkt för dröjesmål med svar. Är uppe i en flytt och ny skola så det är lite mycket just nu.

Skrev till Memphis att samarbeten är ok men alla deltagare bör vara medlemmar på sidan eftersom i slutändan är det schysst om alla deltagare röstar.

Fler bidrag är också ok! Dock gärna i olika genrer... för variationens skull. Likadan låt en halvtonart upp är inte så rolig 😄

Någon får gärna pma mig om ni är sugna på att co-arrangera då jag är bokad upp till näsan just nu och inte kan ge festivalen den uppmärksamhet den förtjänar.

Ha det bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gjort klart ett bidrag nu men.....den är 5.04...Jag kan fan inte korta ner den, då går poängen liksom förlorad...Kan man skicka in den ändå?

klar du kan skicka in den! sen är det ju upp till dom som röstar om de tycker det är ok att bryta nån regel för festivalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gjort klart ett bidrag nu men.....den är 5.04...Jag kan fan inte korta ner den, då går poängen liksom förlorad...Kan man skicka in den ändå?

klar du kan skicka in den! sen är det ju upp till dom som röstar om de tycker det är ok att bryta nån regel för festivalen.

Då skickar jag den så får vi se 😄

Blire nåt galet Monksliknande bidrag för dig btw? Fan det skulle jag ha gjort själv ju....

Redigerat av SyntaxError
Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag skivit färdigt min låt. 🙁 Nu skall den bara spelas in, dock inte av mig som sagt.. tror jag.. får se.. Har inget bra ljudkort och är ingen hejare på att sjunga.. 😄

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gjort klart ett bidrag nu men.....den är 5.04...Jag kan fan inte korta ner den, då går poängen liksom förlorad...Kan man skicka in den ändå?

klar du kan skicka in den! sen är det ju upp till dom som röstar om de tycker det är ok att bryta nån regel för festivalen.

Då skickar jag den så får vi se 😉

Blire nåt galet Monksliknande bidrag för dig btw? Fan det skulle jag ha gjort själv ju....

Monks! det vore ju en bra ide´ men jag har ingen banjo. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gjort klart ett bidrag nu men.....den är 5.04...Jag kan fan inte korta ner den, då går poängen liksom förlorad...Kan man skicka in den ändå?

Gjorde precis färdigt en och den blev bara 1.50 så du kan få typ 3 minuter av mig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gjort klart ett bidrag nu men.....den är 5.04...Jag kan fan inte korta ner den, då går poängen liksom förlorad...Kan man skicka in den ändå?

Gjorde precis färdigt en och den blev bara 1.50 så du kan få typ 3 minuter av mig 🙂

Prova tradera? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gjort klart ett bidrag nu men.....den är 5.04...Jag kan fan inte korta ner den, då går poängen liksom förlorad...Kan man skicka in den ändå?

Gjorde precis färdigt en och den blev bara 1.50 så du kan få typ 3 minuter av mig 😆

Prova tradera? 🙂

Bra idé, kanske kan bli en riktigt fin affär!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på mig själv med att möjligtvis ha missförstått en sak nu.

Om man har valt tex Gb och A som sina ackord, får man då ta dem i olika oktaver? Jag har nämligen med ett entonslead som är Gb men två (och tre) oktaver upp. Hoppas det är ok, bara en tanke som slog mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på mig själv med att möjligtvis ha missförstått en sak nu.

Om man har valt tex Gb och A som sina ackord, får man då ta dem i olika oktaver? Jag har nämligen med ett entonslead som är Gb men två (och tre) oktaver upp. Hoppas det är ok, bara en tanke som slog mig...

Tycker jag låter självklart, tycker inte heller man skall vara rädd för att tänja på gränserna osv, vad gör det om du smugit in ett extra ackord? Du kommer inte bli mobbad av mig iaf, kanske inte säkert jag hör det ens 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på mig själv med att möjligtvis ha missförstått en sak nu.

Om man har valt tex Gb och A som sina ackord, får man då ta dem i olika oktaver? Jag har nämligen med ett entonslead som är Gb men två (och tre) oktaver upp. Hoppas det är ok, bara en tanke som slog mig...

som jag fattat det så kan solon och basgångar vara flera toner men låtens akord får max vara 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på mig själv med att möjligtvis ha missförstått en sak nu.

Om man har valt tex Gb och A som sina ackord, får man då ta dem i olika oktaver? Jag har nämligen med ett entonslead som är Gb men två (och tre) oktaver upp. Hoppas det är ok, bara en tanke som slog mig...

som jag fattat det så kan solon och basgångar vara flera toner men låtens akord får max vara 2.

Jaså? Men då kunde jag ju ha gjort låten mycket mer spännande! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på mig själv med att möjligtvis ha missförstått en sak nu.

Om man har valt tex Gb och A som sina ackord, får man då ta dem i olika oktaver? Jag har nämligen med ett entonslead som är Gb men två (och tre) oktaver upp. Hoppas det är ok, bara en tanke som slog mig...

som jag fattat det så kan solon och basgångar vara flera toner men låtens akord får max vara 2.

Jaså? Men då kunde jag ju ha gjort låten mycket mer spännande! 😆

det är väl några veckor kvar till inlämning...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på mig själv med att möjligtvis ha missförstått en sak nu.

Om man har valt tex Gb och A som sina ackord, får man då ta dem i olika oktaver? Jag har nämligen med ett entonslead som är Gb men två (och tre) oktaver upp. Hoppas det är ok, bara en tanke som slog mig...

som jag fattat det så kan solon och basgångar vara flera toner men låtens akord får max vara 2.

Jaså? Men då kunde jag ju ha gjort låten mycket mer spännande! :rolleyes:

det är väl några veckor kvar till inlämning...

Har redan lämnat in en, men jag kanske kan skicka en till som ersätter den första...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har också tre bidrag på gång... 😛

(fast med tanke på hur bra jag är på att färdigställa grejorna, så kanske det blir en halv till slut)

Inga vinnaraspiranter väl? 😉🙂

Jag har ett bidrag på G som jag filar på och sen skall släppa till CC för lite härliga pålägg,

sen blir det väl tvärtom kan jag tro, så det filas och gnids strängar och diverse material ute i stugorna för att konstruera ljud minsann. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
"bump"

Inte många dagar kvar nu gott folk.

Jag fick aödrig någon bekräftelse tror jag 🙁 Men jag såg att antalet inskickade bidrag ökade i tråden efter jag skickat in min, men det vore ändå gött att få en bekräftelse 🙂

MVH

Anders

Ber om ursäkt. Jag hade missat den. Nu har du en på lådan iaf.

7 st inne nu också! Det låter gött gott folk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...