Jump to content
Annons

Microsoft köper Steinberg


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons
* Pluggformatet vst kommer på sikt att försvinna och ersättas av direct x. Vst kommer finnas kvar under en övergångsperiod - som inte är angiven.

* Cubase blir det första programmet som bara fungerar under Windows Vista. Allt stöd för XP kommer slopas.

* För att kompensera för de tillfälliga belastningsspikar som idag finns i Vista, kommer man att öka fördröjningen (latencyn) i systemet. Detta ska även medföra färre blåskärmar (eller BSOD, Blue Screen Of Death, som de ofta kallas).

* Cubase kommer få en ny funktion för de som inte är vana vid inspelning, kallad Recording Assistant - Inspelningsassistenten. På förhandsbilderna som redan har hunnit plockas ner från bloggen, såg Inspelningsassistenten ut som en talande mikrofon.

* Gränssnittet kommer jobbas om rejält. I den första skärmdumpen var menyerna bortplockade och gränssnittet påminde mycket om Office 2007.

* En ny funktion låter dig jobba med låttexter direkt i Cubase. Funktionen integreras med just Microsoft Office 2007, vilket bland annat gör det enkelt att stavningskontrollera och hitta synonymer.

* Stödet för mp3-export tas helt bort och ersätts med wma (Windows Media Audio). Vad som är oroväckande är att även wav-export troligen tas bort och ersätts med wma lossless.

* Har man Xbox så kan man använda dess styrenhet som trådlös fjärrkontroll vid inspelning.

ni är fanimej helt otroliga.. det gav mig ett ordentligt skratt såhär på tisdagsförmiddagen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Circulate (oregistrerad)
Jag hoppas verkligen att detta är ett April skämt ... 😆

läs texten via länken i björns inlägg..

Det visste jag väl! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

😆

Båda dessa aprilskämt var lite för genomskinliga...

Man får nog fundera ut något som är lite mer trovärdigt, om folk ska bli lurade av det - som att Holmerup Musik köper upp Thomann eller något... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Circulate (oregistrerad)
Jag måste erkänna att jag i mitt sömndruckna tillstånd började läsa artikeln seriöst... 😆

-Bra jobbat !

+1 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

😆😉🙂

Underbart. När jag läste att xp-stöd helt skulle slopas blev jag orolig, sen fattade jag 😄

(Gillade säkerhetsmeddelandet också hahah)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hihi hoho. 🙂

Förresten, vi har ingen amerikansk systertidning. Och ingen systertidning någon annanstans heller 😄

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...