Jump to content
Annons

Första videon från Swedish For Beginners


Signert

Recommended Posts

Nån gång 2006 la jag upp första versionen av låten Magical Machines här på forumet, innan bandet Swedish For Beginners ens fanns. Nu har vi gjort en nyinspelning med hela bandet (inspelad bl.a. i Svenska Grammofonstudion i GBG och mixad i Cosmos, Sthlm) och dessutom en video, inspelad i Leeds, UK. Denna version av låten kommer att vara med på vår första EP, som släpps när som helst...

Både video och låt finns på vår Myspaceprofil, kolla in!

Magical Machines video

SFB på Myspace

Redigerat av Signert
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Denna version av låten kommer att vara med på vår första EP, som släpps när som helst...

Vänta lite... Betyder det att min EP-CD är en bootleg fast snarare en pre-bootleg? Då kanske den kan bli värd massor med penger framöver! Undrar vilket nummer man har och hur stor upplagan var... (Tänkte han och vred sina giriga händer... 🙂 )

Kul att det går bra för er! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack allihopa! 🙂

Tbruce: arrangemanget är väldigt likt, men låten har blivit lite "poppigare" med lite högre tempo och betydligt mer dynamiskt trum- och basspel. Lyssnar man på de bägge versionerna efter varandra, så har den nya dessutom en överlägsen ljudbild. Men det vore ju trist annars, med tanke på att bara sångmicken kostar typ dubbelt så mycket som all utrustning jag använde till den första versionen. 😕

Lee: lägg den i bankfacket!

För övrigt ligger videon på YouTube nu, så titta gärna in där och betygsätt och "favorita": http://youtube.com/watch?v=4LZdXfba--U

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tittade på hela videon. Det brukar betyda att jag diggar det. 😆 Lycka till, verkligen!

Sen tittade jag in på er hemsida. Den behöver ni rycka upp om ni nu satsar och släpper skiva. Ni hade ju inte ens bland nyheterna att ni spelat in skiva och video. Ett tips bara.

Rock on.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tittade på hela videon. Det brukar betyda att jag diggar det. 😆 Lycka till, verkligen!

Kul! Tack så mycket!

Sen tittade jag in på er hemsida. Den behöver ni rycka upp om ni nu satsar och släpper skiva. Ni hade ju inte ens bland nyheterna att ni spelat in skiva och video. Ett tips bara.

Ah, tack - den hemsida som jag länkade till i min signatur uppdateras inte så mycket numer, utan det är Myspace som gäller än så länge. Jag har nu ändrat min signatur till Myspace istället. Där finns alla nyheter med 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt, inte vad jag brukar lyssna på men jag gillar denna ... eller rättare sagt gillade den redan när den snurrade här på Studios forum. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fett najs hörrninini!! 😉 Riktigt schysst pop tycker jag. =) Ni har verkligen utvecklats tycker jag.

Sååå när blir det Kalmar IRL igen? det var ett tag sen nu.. 🙂 inte för att jag har några framgångar att skylta med direkt.. inte inom musiken iaf.. 🙂 Studion ligger nere för tillfället. en videokamera ställde till allt när den kopplades in. Pajade ljudkort. FW-portar och en massa annat trams...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar!

Fidden: Jodå, borde väl tjata lite mer på Herrgårn, skickade nåt mail för länge sedan, men följde aldrig upp. Om du har möjlighet att lägga ett gott ord så är det ju guld värt. 😉

Robert: Trist med studion, vi får pigga upp dig med en semla på Ekelunds eller nåt...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Magical Machine är en av de bästa demolåtarna här på forumet (lyssnar iof inte så mycket på demolåtar, men ändå). Har gillat den sedan jag hörde den första gången. Ser framemot CD:n som kommer om jag fattat saken rätt.

Tack för den vänliga kommentaren! CD (en EP) är färdiginspelad, men vi vet fortfarande inte om den ges ut via bolag eller om vi måste ge ut den på egen hand.

Följ den spännande utvecklingen via swedishforbeginners.net. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...