Jump to content
Annons

Stoppa sidechainingen nu!


bettygoesagogo

Recommended Posts

Tog mig då tid att lyssna på Kents senaste singel Columbus. Jag köper allt de ger ut (mest av gammal vana), men tänkte att jag för en gångs skull skulle lyssna på den också. ...Så kommer den - låt nummer tre, Vid din sida (Max Graham Club Remix). I sju minuter låter det som att nån trycker en kakburk upp och ner över huvudet på mig. Upp och ner, upp och ner. Det här går inte längre. "Kompressionstävlingen" som många reagerat på under 2000-talet är ingenting mot vad vi nu måste genomlida. Stoppa sidechainingen nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

nu förstår jag i och för sig vad du är ute efter, men sidechaining är inget nytt fenomen, det har existerat inom mixningen sedan, ja, way back.

Det är ett gammalt och bra sätt att få basen att ducka några dB när kicken slår, och har använts flitigt inom de flesta musikstilar sedan dackefejden..... 😕

nu tror jag att du syftar på den något överdrivna användningen av tekniken, men.....klubbmusik ska ju låta så idag, och det är ju en Klubbremix liksom....ungefär på samma sätt som att alla virvlar skulle ha ett "gatat/gateat"(??) reverb under 80-talet.....det hör liksom till tiden/stilen.

När det kommer till klubbmusik så gillar jag det faktiskt, men man kan ju inte ligga i soffan och slölyssna på det, men det är ju inte meningen heller........meningen är ju att folk ska stå och svettas till det på dansgolven och känna hur det pumpar.....

Link to comment
Dela på andra sajter

När ändå alla hatare kommer till den här tråden nu, kan ni inte börja hata McDonalds också för att deras hamburgare alltid är så flottiga? Är det inte på tiden att dom börjar se över det nu med alla överviktsproblem som på senaste tiden uppmärksammats.

Link to comment
Dela på andra sajter

något som på ALLVAR borde stoppas och förbjudas är gittarister (nuvarande eller gamla avdankade) som mixar låtar!!!!! Dom lägger alltid gitarrerna för högt!! sätt stopp för den galenskapen!!

Dessutom borde bastrummor och basar rent generellt förbjudas....det skapar bara osämja bland grannarna!!!

Distortion börde också förbjudas.....det ger mig huvudvärk!!

dessutom borde hiphop/rap förbjudas....dom bara knarkar, slåss och skjuter ihjäl varandra! Och deras lyssnare hamnar oundvikligen utan undantag i kriminella gäng och senare i fängelse!!!!

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu bättre förslag: Förbjud all musik, så slipper man bråka i diverse forum på Nätet, om sådant som bara handlar om tycke och smak...

Jag avskyr också sidechaining, sönderkomprimering, oändliga gitarrsolon och en del annat, men förstår att det kanske finns andra som har en annan smak än jag, så jag gnäller inte på det - inte så ofta i alla fall... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg er ner å dö?!!

Kan ju vara en idé...

Jag la mig ner. Men jag dog inte för det.

...däremot lade mig på sidan och lade örat mot golvet. När jag sedan lyfte huvudet upp och sedan ner igen, så fick jag sidechaining på min tinnitus. Fränt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu bättre förslag: Förbjud all musik, så slipper man bråka i diverse forum på Nätet, om sådant som bara handlar om tycke och smak...

Fördömt! Du hann före mig, Claes! Så... nu... måste jag säga... förbjud Internet också för säkerhets skull!!! Det skapar bara dålig moral och missnöje bland folket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart kommer nån bergis in i tråden och ropar nåt om ABF.

Sidechaining kan vara mysigt och kul, i längden tenderar dock sånna låtar att bli väldigt lika varandra. Men det är ju gött att dansa till.

EDIT: Ibland blir det för många bokstäver per ord.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...