Jump to content
Annons

Införa åldersgräns på forumet?


Light Head

Recommended Posts

Det är ju rätt mycket turbulens kring demoavdelningen, och i trådarna fortsätter det.. Det blir t.o.m. rätt stökigt i vissa trådar.

Jag upplever det som om det finns 3-4 olika kategorier av "hjälpande kritiker".

100% seriös och ser inte mellan fingrarna när det gäller erfaren eller nybörjare. Krusar ingen.

100% seriös men tar störst hänsyn till om man är ung och nybörjare och säger inte sanningen

100% inriktad på sin egna personliga musiksmak och ser detta som någon form av "kunskap". Hjälper bara sig själv.

100% välvillig och skriver inget annat än "cool låt", "bra jobbat" o.dyl. verkar vara okunnig.

Åldersgräns, eller snarare ålderskategorisering skulle kanske kunna hjälpa alla att hjälpa mer och bättre? Den som postar en demolåt hamnar i facket 0-20 21-30 31-40 41-50 51-60 61-70 o.s.v. Eller om det funkar bättre med nybörjare respektive erfaren?

Bra eller dåligt? Funktionellt eller blir du bara irriterad på förslaget?

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 115
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det är ju rätt mycket turbulens kring demoavdelningen, och i trådarna fortsätter det.. Det blir t.o.m. rätt stökigt i vissa trådar.

Jag upplever det som om det finns 3-4 olika kategorier av "hjälpande kritiker".

100% seriös och ser inte mellan fingrarna när det gäller erfaren eller nybörjare. Krusar ingen.

100% seriös men tar störst hänsyn till om man är ung och nybörjare och säger inte sanningen

100% inriktad på sin egna personliga musiksmak och ser detta som någon form av "kunskap". Hjälper bara sig själv.

100% välvillig och skriver inget annat än "cool låt", "bra jobbat" o.dyl. verkar vara okunnig.

Åldersgräns, eller snarare ålderskategorisering skulle kanske kunna hjälpa alla att hjälpa mer och bättre? Den som postar en demolåt hamnar i facket 0-20 21-30 31-40 41-50 51-60 61-70 o.s.v. Eller om det funkar bättre med nybörjare respektive erfaren?

Bra eller dåligt? Funktionellt eller blir du bara irriterad på förslaget?

Ja inte blir jag irriterad iallafall.. :rolleyes:

Jag tycker inte man ska blanda in ålder eller andra liknande faktorer som kön ( vågar inte skriva fler faktorer då tråden kan spåra ur).

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Det är ju rätt mycket turbulens kring demoavdelningen, och i trådarna fortsätter det.. Det blir t.o.m. rätt stökigt i vissa trådar.

Jag upplever det som om det finns 3-4 olika kategorier av "hjälpande kritiker".

100% seriös och ser inte mellan fingrarna när det gäller erfaren eller nybörjare. Krusar ingen.

100% seriös men tar störst hänsyn till om man är ung och nybörjare och säger inte sanningen

100% inriktad på sin egna personliga musiksmak och ser detta som någon form av "kunskap". Hjälper bara sig själv.

100% välvillig och skriver inget annat än "cool låt", "bra jobbat" o.dyl. verkar vara okunnig.

Åldersgräns, eller snarare ålderskategorisering skulle kanske kunna hjälpa alla att hjälpa mer och bättre? Den som postar en demolåt hamnar i facket 0-20 21-30 31-40 41-50 51-60 61-70 o.s.v. Eller om det funkar bättre med nybörjare respektive erfaren?

Bra eller dåligt? Funktionellt eller blir du bara irriterad på förslaget?

Nä tror inte på det förslaget. ett typiskt svenskt förslag med ännu mera regler!!l vi har väl redan för många av det och lagar i det här landet? behöver vi ännu mera? och vem ska kolla att alla har åldern inne då? ska man uppvisa något id för det? nej tycker det var ett mycket korkat förslag. och hur vet du vem som tillhör vilken kategori? håller du koll på varje enskild som kritiserar hjälpande? nu har "den" sagt si tre gånger i raken och då tillhör han den gruppen? eller är du missnöjd med kritik av dina egna låtar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Åldersgräns, eller snarare ålderskategorisering skulle kanske kunna hjälpa alla att hjälpa mer och bättre? Den som postar en demolåt hamnar i facket 0-20 21-30 31-40 41-50 51-60 61-70 o.s.v. Eller om det funkar bättre med nybörjare respektive erfaren?

Bra eller dåligt? Funktionellt eller blir du bara irriterad på förslaget?

Det skulle bli väldigt omständligt att tvinga fram en "ålderskategorisering". Jag ser inte heller nyttan med en sådan.

Känner du till andra forum som använt sig av sådan? Hur har det fungerat där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju rätt mycket turbulens kring demoavdelningen, och i trådarna fortsätter det.. Det blir t.o.m. rätt stökigt i vissa trådar.

Jag upplever det som om det finns 3-4 olika kategorier av "hjälpande kritiker".

100% seriös och ser inte mellan fingrarna när det gäller erfaren eller nybörjare. Krusar ingen.

100% seriös men tar störst hänsyn till om man är ung och nybörjare och säger inte sanningen

100% inriktad på sin egna personliga musiksmak och ser detta som någon form av "kunskap". Hjälper bara sig själv.

100% välvillig och skriver inget annat än "cool låt", "bra jobbat" o.dyl. verkar vara okunnig.

Åldersgräns, eller snarare ålderskategorisering skulle kanske kunna hjälpa alla att hjälpa mer och bättre? Den som postar en demolåt hamnar i facket 0-20 21-30 31-40 41-50 51-60 61-70 o.s.v. Eller om det funkar bättre med nybörjare respektive erfaren?

Bra eller dåligt? Funktionellt eller blir du bara irriterad på förslaget?

Nä tror inte på det förslaget. ett typiskt svenskt förslag med ännu mera regler!!l vi har väl redan för många av det och lagar i det här landet? behöver vi ännu mera? och vem ska kolla att alla har åldern inne då? ska man uppvisa något id för det? nej tycker det var ett mycket korkat förslag. och hur vet du vem som tillhör vilken kategori? håller du koll på varje enskild som kritiserar hjälpande? nu har "den" sagt si tre gånger i raken och då tillhör han den gruppen? eller är du missnöjd med kritik av dina egna låtar?

Jag har inga problem med att se ett tydligt mönster hur nya och gamla forummelemmar skriver. På samma sätt lär man sig rätt snabbt hur enskillda ALLTID skriver. Inget konstigt eller hokus pokus med det!

Givetvis så är det frivilligt om man är ärlig med sin ålder eller sin "kategorisering", men tanken var ju faktiskt att man mer öppet berättar om sin situation för att bättre få rätt stöd.

Jag är aldrig missnöjd med vad någon skriver om mina låtar, så vida det inte är puckade påhopp som inte betyder någonting annat än att den som skrivit känner att de hämnats eller liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åldesgräns kanske är irrelevant, men kanske i så fall mer hur lång erfarenhet man har. Och ännu viktigare är att när man kommer in på forumet och inte har någon erfarenhet, att man inte börjar säga saker som man tror ska vara så, utan att man mer lär sig av dem som vet. Detta skulle ju en kategorisering av erfarenhet kunna hjälpa till med för den som läser svaret, speciellt vid låtkritik då (inget illa ment), en som bara har sysslat med inspelning och mixning i en vecka inte har samma grepp om ljudbilder som en som har sysslat med det i kanske 5 år. Men jag vet inte än om forumet skulle vinna på det, detta inlägg är mer att jag tänker högt för mig själv.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Du talar ju redan emot dig själv så jag undrar ju om du tycker att ditt eget förslag är så bra som det låter...

"Givetvis så är det frivilligt om man är ärlig med sin ålder eller sin "kategorisering", men tanken var ju faktiskt att man mer öppet berättar om sin situation för att bättre få rätt stöd."

Detta innebär ju att den som skriver kommer att klassas som forumdeltagare kategori 2 som du själv nämner i början av tråden:

"100% seriös men tar störst hänsyn till om man är ung och nybörjare och säger inte sanningen"

Jag ser inte nyttan av denna kategorisering som du skriver om

Link to comment
Dela på andra sajter

Du talar ju redan emot dig själv så jag undrar ju om du tycker att ditt eget förslag är så bra som det låter...

"Givetvis så är det frivilligt om man är ärlig med sin ålder eller sin "kategorisering", men tanken var ju faktiskt att man mer öppet berättar om sin situation för att bättre få rätt stöd."

Detta innebär ju att den som skriver kommer att klassas som forumdeltagare kategori 2 som du själv nämner i början av tråden:

"100% seriös men tar störst hänsyn till om man är ung och nybörjare och säger inte sanningen"

Jag ser inte nyttan av denna kategorisering som du skriver om

Du behöver inte se nyttan med min indelning! Ingen som har krävt eller önskat det.

Tanken är att hitta möjliga vägar för att öka kvaliteten på demoavdelningen.

Hm, nu förstod jag det lilla missförståndet bjorra!! Det är alltså INTE den som kritiserar som skall vara indelad i klasser! Utan den som postat låten i demoforumet... Men det kan ju kanske vara en tanke det oxo, din ide s.a.s.?!

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

funderar lite. Ålder och erfarenhet väger ju in när man lägger sin värdering om en annan låt.

Men frågan är hur viktigt det är för att lyfta kvaliteten? Jag kan ju tänka mig att det som vi 30+are håller på med när vi kör lite 88/89/90-virvlar opå en synthlåt, bara uppfattas som patetiskt av de yngre förmågorna 😄 För oss låter det vintage, och för 45+ låter det som bjäfs igen.

Ja, jag generaliserar 😄 men jag tror inte åldersindelning hör hit faktiskt.

snarare skulle man vilja ha en gradering på hur genomarbetade låtar är, och hur en kriteker verkligen har lyssnat in sig eller inte. MEn det där går ju inte att betygsätta....

.....om man inte gör något som på allears? Folk får ebtygsätta andras kritik av låtar. ? Då skulle ju folk, när dom ser att emulator har betyg 1/10 vad det gäller låtkritik, inte ta åt sig när jag skriver att det låter illa :rolleyes:

Men tillbaka till ämnet. för mig hör nog åldern inte hit riktigt.....inte som indelning:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju rätt mycket turbulens kring demoavdelningen, och i trådarna fortsätter det.. Det blir t.o.m. rätt stökigt i vissa trådar.

Jag upplever det som om det finns 3-4 olika kategorier av "hjälpande kritiker".

100% seriös och ser inte mellan fingrarna när det gäller erfaren eller nybörjare. Krusar ingen.

100% seriös men tar störst hänsyn till om man är ung och nybörjare och säger inte sanningen

100% inriktad på sin egna personliga musiksmak och ser detta som någon form av "kunskap". Hjälper bara sig själv.

100% välvillig och skriver inget annat än "cool låt", "bra jobbat" o.dyl. verkar vara okunnig.

Åldersgräns, eller snarare ålderskategorisering skulle kanske kunna hjälpa alla att hjälpa mer och bättre? Den som postar en demolåt hamnar i facket 0-20 21-30 31-40 41-50 51-60 61-70 o.s.v. Eller om det funkar bättre med nybörjare respektive erfaren?

Bra eller dåligt? Funktionellt eller blir du bara irriterad på förslaget?

Mindre bra förslag, tycker jag. Spelar väl ingen roll om du är sjutton eller fyrtiotre, eller hur "hög klass" det är på musiken. Hörde en "proffsmusiker" kategorisera en discolåt på radion som "detta är inte bra musik". Den svänger ju att dansa till i all fall. Vissa kanske inte var födda när den låten skrevs. Betraktarens öron får väl avgöra, tycker jag. Att dela in musik i klasser är väldigt farligt, men människan funkar ju så, tyvärr. För mycket regler hämmar allt skapande.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tror jag att det ligger åtminstone lite i följande påstående:

Forumet skulle bli mer relevant och värdefullt om dess medlemmar följde forumreglerna med att följa trådens ämnen, sätta tydliga rubriker, läsa vad som redan har sagt och endast tillföra nya aspekter, söka innan postning med mera, än att införa tekniska lösningar och ruta in för att "tvinga" fram relevans. Gäller såväl låtkritik som större delen av övriga forumet.

Då slipper man frustration över att samma saker ältas om och om igen. Stämningen blir trevligare. Klimatet bättre. Forumet trivsammare och nivån höjs.

Citera gärna detta i trådar där ni tycker det passar. För det är denna atmosfär som vi har velat skapa och som många är med på, men som kräver lite arbete för nytillträdda.

Link to comment
Dela på andra sajter

i kategorin:

22 år/nybörjare/de o de programmen/dom hårdvarorna/så många års erfarenhet/pop/låtskiss/min låt.mp3

🙂

kan bli många avdelningar..

jag tror du/ni kan höra på en låt o se om låten är skapad av en veteran/nybörjare..

helt meningslös kategorisering enligt mitt tycke...

ps. ursäkta för mitt skämt i början 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Mollin (oregistrerad)

Njaa .. att sätta åldersgräns kan jag tycka är en dålig idé.

Det kommer alltid att finnas oseriösa och inte-alltid-så-snälla personer, oavsett ålder. 🙂

Låt oss säga att på sidan för 25-30åringar så är det någon som har gjort ett inlägg om någonting, ingen i den åldersgruppen vet svaret på frågan - men en snubbe på 0-20 åringarna vet .. så kan han inte ge ett svar till personen som är på 25-30 "delen" för att han inte har åldern inne?

Och dessutom finns det ju, tyvärr, sidor där man kan göra en "fejk-person" .. där du får ett personnummer där du t ex är 30år, när du egentligen är 18.

EDIT;

Jag läste precis ett inlägg från Olsberg, där han berättar att det hade funkat utmärkt om Alla följde forumreglerna, och det är ju så sant!

Så för att kanske få ett bättre forum och med folk som tar varandra på mer allvar, så kanske det vore bättre med hårdare "straff" eller iallafall mera varningar på dom som rent ut sagt bara gnäller på folk.. alltså jag menar, om man beter sig illa och säga dumma saker .. så borde man bli avstängd en viss tid! men nu kommer jag säkerligen få en jäkla massa dålig kritik, speciellt av dom som känner sig hotade av tipset? Aja, go! go!

Följer man inte reglerna så ska man få konsekvenser för sitt handlande, vilket jag kan tycka ska vara avstängning under en viss tid.

Redigerat av Mollin
Link to comment
Dela på andra sajter

Många här är ju här för att lära sig om studio inspelining etc. av dem tillhörande är jag...

Förstår inte inte heller upplägget på ditt förslag, låter lite som om du vill klanka ner på dem som inte kan så mycket...( så är det nog inte)

Om man vill ha kategorier.

Skulle det inte va bättre att ha två sådana här kategorier istället?

1. Där man postar sina låtar för att få konstruktiv kritik, tekniska synpunkter och tips. om inspeling mm.

2. Där man postar sina låtar för almän kritik, låtens uppbyggnad "gilla ni refrängen" blaha blaha...

Men va vet jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju rätt mycket turbulens kring demoavdelningen, och i trådarna fortsätter det.. Det blir t.o.m. rätt stökigt i vissa trådar.

Jag upplever det som om det finns 3-4 olika kategorier av "hjälpande kritiker".

100% seriös och ser inte mellan fingrarna när det gäller erfaren eller nybörjare. Krusar ingen.

100% seriös men tar störst hänsyn till om man är ung och nybörjare och säger inte sanningen

100% inriktad på sin egna personliga musiksmak och ser detta som någon form av "kunskap". Hjälper bara sig själv.

100% välvillig och skriver inget annat än "cool låt", "bra jobbat" o.dyl. verkar vara okunnig.

Åldersgräns, eller snarare ålderskategorisering skulle kanske kunna hjälpa alla att hjälpa mer och bättre? Den som postar en demolåt hamnar i facket 0-20 21-30 31-40 41-50 51-60 61-70 o.s.v. Eller om det funkar bättre med nybörjare respektive erfaren?

Bra eller dåligt? Funktionellt eller blir du bara irriterad på förslaget?

Detta var nog den mest korkade idé du kommit med hittills, Light Head. Ska jag hamna i en "sämre" kategori än Ulf 35 som just köpt sig sitt första munspel, bara för jag är 20? Kan vi inte börja dela upp efter etnicitet också, det vet ju alla att afrikaner har rytmen i blodet?

Nej detta var bara larvigt. Nybörjare finns i alla åldrar, och "proffs" finns också i alla åldrar, eller åtminstone alla de åldersspann du föreslog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var ett tag ganska irriterad på att man tvingade mig att vara i skolan mellan 8-20 för att lära mig en jävla massa anatomi, men jag inser nu att Gud har gjort mig en tjänst. Jag har under 6 veckor sluppit lyssna på miserabla demolåtar, jag har sluppit läsa frågor om hur man gör trance, men framförallt har jag börjat inse att detta forum inte har något att bidra med längre.

Detta forum börjar få barns lek i en sandlåda att verka sofistikerad.

Återigen: styr upp. Styr upp ALLT. För helvete.

(En eloge till LightHead som uppenbarligen har märkt att det barkar käpprätt åt helvete.)

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Mollin (oregistrerad)

Men vad handlar det egentligen om? att det är en sådan åldersskillnad? eller att Alla som är medlemar inte är superstjärnor och gör superhits? eller som jag tror, att vissa inte bryr sig om forumsreglerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad handlar det egentligen om? att det är en sådan åldersskillnad? eller att Alla som är medlemar inte är superstjärnor och gör superhits? eller som jag tror, att vissa inte bryr sig om forumsreglerna?

Att folk inte foljer regler går inte att göra mycket åt. Se er runt i samhället. Världen hade varit en mycket bättre plats om alla följde regler och ordningar. Möjligtvis att man som någon sade får ta konsekvenser om man beter sig illa på forumet. Men detta är inte så stort problem anser jag. Däremot att väldigt många inte testar att söka på deras fråga innan det postar en ny tråd, är ett större problem vilket resulterar i ständigt återkommande trådar om samma saker.

En nybörjarguide med ordförklaringar tycker jag borde vara A och O på en sida som denna. en lista med ord som VST, pluggar, midi, latency, sequencer osv osv. Samt en lista över vad studioprylar o ting gör och hur de används som tex: Kompressorer, eq´s, filter osv. Liknande hur Extranummret Mixologi är uppbyggt på. Stor länkar till dessa sidor på förstasidan så man hittar dessa med en gång.

Är själv förhållandevis ny inom studio- och mjukvaruvärlden och skulle verkligen uppskatta något sådant.

/Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var som sagt bara ett försök att få igång de små och uppenbarligen få grå celler som finns där ute... Jag vill ha ett bättre forum, många andra med mig! Vi är en del av hur forumet faktiskt är, och vi kan påverka rätt mycket. I dag så finns det så förbannat många som inte förstår att de skall följa vissa regler och de är totalt ointresserade av att varken läsa eller acceptera reglerna.

Det var ett bra förslag från mr. Kuyriakin tycker jag.

Det är ingen som kommer att bli "sämre" för att man hamnar i en viss kategori. Man vet bara lite mer om sig själv. Kan tänka mig att den lite mer skarpsinnige anar att jag tycker att man borde ha betyg redan på dagis??

Blir man sämre på att uppföra sig och följa givna regler om man får en 1'a i uppförande? Jag är övertygad om att man blir sämre om man inte vet att man förtjänar en 1'a och att ingen talar om detta och inte får ge råd/tips och stöd.

M.a.o. så är det jäkligt korkat att INTE skriva någon kommentar på en låt när man tycker det är något dåligt. Hur tusan skall jag veta att det är för mycket diskant på HH om ingen berättar det?!?!?

Tack AndyPandy för ditt stöd!!

EDIT: Det är många som inte fattar hur jäkla lite det spelar roll hur gammal man är, utan att man hittar ett sätt där det är enklare att ge rätt feedback. Ibland blir det lite tråkig stämning i en låt, bara för att någon varit kritisk och väldigt rakt på s.a.s eftersom personen som gjort musiken är nybörjare och andra känner som sin uppgift att försvara personen...

Åldersindelningen var bara ett exempel. Och det finns mängder med sätt att hamna i rätt fack vid rätt tillfälle, allt för att det skall fungera bättre för alla.

Jag är faktiskt rätt trött på att ladda ner låtar som är i väldigt dåligt skick och dessutom inte få skriva det, för att någon hetsporre försvarar låtskrivaren.

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var som sagt bara ett försök att få igång de små och uppenbarligen få grå celler som finns där ute... Jag vill ha ett bättre forum, många andra med mig! Vi är en del av hur forumet faktiskt är, och vi kan påverka rätt mycket. I dag så finns det så förbannat många som inte förstår att de skall följa vissa regler och de är totalt ointresserade av att varken läsa eller acceptera reglerna.

Det var ett bra förslag från mr. Kuyriakin tycker jag.

Det är ingen som kommer att bli "sämre" för att man hamnar i en viss kategori. Man vet bara lite mer om sig själv. Kan tänka mig att den lite mer skarpsinnige anar att jag tycker att man borde ha betyg redan på dagis??

Blir man sämre på att uppföra sig och följa givna regler om man får en 1'a i uppförande? Jag är övertygad om att man blir sämre om man inte vet att man förtjänar en 1'a och att ingen talar om detta och inte får ge råd/tips och stöd.

M.a.o. så är det jäkligt korkat att INTE skriva någon kommentar på en låt när man tycker det är något dåligt. Hur tusan skall jag veta att det är för mycket diskant på HH om ingen berättar det?!?!?

Tack AndyPandy för ditt stöd!!

EDIT: Det är många som inte fattar hur jäkla lite det spelar roll hur gammal man är, utan att man hittar ett sätt där det är enklare att ge rätt feedback. Ibland blir det lite tråkig stämning i en låt, bara för att någon varit kritisk och väldigt rakt på s.a.s eftersom personen som gjort musiken är nybörjare och andra känner som sin uppgift att försvara personen...

Åldersindelningen var bara ett exempel. Och det finns mängder med sätt att hamna i rätt fack vid rätt tillfälle, allt för att det skall fungera bättre för alla.

Jag är faktiskt rätt trött på att ladda ner låtar som är i väldigt dåligt skick och dessutom inte få skriva det, för att någon hetsporre försvarar låtskrivaren.

Visst förstår man att du vill väl, även om förslagen kan tyckas drastiska och fel.

Men jag tror att det handlar mycket om den attityd folk har när de kommenterar en låt. De kanske vill tipsa låtskaparen om att ljudet var ganska bullrigt och mixen hade dålig balans men så låter de oavsiktligt suriga och gnällande.

Jag tycker det bästa vore om man alltid började med att kommentera något som var bra (även om det kanske knappt var något, men det är såklart relativt) och sedan berätta vad man tycker skulle kunna vara till förbättring. Tips på hur man kan gå tillväga för att få ljudet klarare tex. Alltså inte bara klaga på vad som var dåligt utan även ge förslag på hur det kan lösas.

Alltså:

1. Först positiv kritik och ev. beröm

2. Kommentarer om konstruktiva ideér till förbättringar (Men på ett positivt sätt)

(Som jag nu gjorde i detta inlägg 😏 )

På så sätt tror jag att det skulle bli en trevligare stämning och mer givande för de flesta.

/Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är minst lika viktigt att den som laddar upp något till demoavdelningen tar lika stort ansvar som vi som vill hjälpa till.

Om man skall skriva något bra först och sedan förbättringsförslag, men det dåliga dåh?

Skall man inte skriva när något är kasst? Eller finns det inget som är dåligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mollin (oregistrerad)
Skall man inte skriva när något är kasst? Eller finns det inget som är dåligt?

Givetvis finns det ju låtar som inte är i toppskick, om man säger så.

Men om man hör på ett ungefär vad personen är ute efter så kan man kanske hjälpa personen att nå fram till det?

Vet man inte vad personen har försökt att göra så kan man alltid fråga, "Vad är du ute efter?" typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall man inte skriva när något är kasst? Eller finns det inget som är dåligt?

Givetvis finns det ju låtar som inte är i toppskick, om man säger så.

Men om man hör på ett ungefär vad personen är ute efter så kan man kanske hjälpa personen att nå fram till det?

Vet man inte vad personen har försökt att göra så kan man alltid fråga, "Vad är du ute efter?" typ.

Jag skriver ofta den meningen,, "Vad är du ute efter?", eller "Vad vill du med denna post?"

Mu handlar det om hur man kan göra för att den som postar en demo faktiskt skall få rätt bemötande av oss som vill hjälpa till.

En viktig detalj i det hela är ju att det finns något att tycka till om, och att det finns någon som är delaktig.

Vet inte till hur många låtar jag skrivit massa tips och råd utan att upphovsmannen någonsin återkommit.

Blir man automatiskt uppdaterad när någon kommenterat? Eller är det ett aktivt val man måste göra? Kanske är det en bra sak att det ALLTID och utan att man kan avstyra det en epost notifiering på nya inlägg som krävs för att den som postat skall vara deltagande i sin egna tråd??

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...