Jump to content
Annons

Radiohead - In rainbows


android

Recommended Posts

Annons

Helt jävla rätt! Det är så här det skall gå till. Inte konstigt att det är mycket nedladdad musik i omlopp när man vet att det är minimalt av den totala intäkten som går till själva bandet/artisten. Bort med hela PR karusellen som kostar överflödigt med pengar och låt fansen själva bestämma vad musiken är värd. Är säker på att vi kommer se mer av sådant här godis i framtiden Go go RadioHead!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var precis på g att lägga upp den här nyheten själv =). Tycker du kunde fått mer lite mer info i inlägget än bara länka till andra sidor?

Sen så har det väl lite att göra med att dom är så pass stora och har pengar att dom kan dra av en sån här grej. Alla kan ju inte ta den här vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag så pass stort fan att jag beställer boxen. 😉

EDIT:

För övrigt så säger Rolling Stone Magazine att ett vanlig skivsläpp även är aktuellt i början av 2008.

KÄLLA: http://www.rollingstone.com/rockdaily/inde...10th/#more-4010

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Var precis på g att lägga upp den här nyheten själv =). Tycker du kunde fått mer lite mer info i inlägget än bara länka till andra sidor?

Jag skrev det som ett kort och enkelt musiktips, tänkte inte på att det var "nyhetsstoff"...

Om du vill skriva ihop nåt mer så är du välkommen, jag kan lägga in texten i första inlägget och hänvisa till dig om du skriver nåt bra. 😏

Jag har också beställt boxen. 🙂

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Bravo Radiohead.

Det är inte många som ger ca:150-200kr för en ny album eller ca:100kr för en digital album. Istället så laddar folk ner från nätet. Så man vinner mer på att göra så här.

Om det är så att man väljer att betala tex. 10-50 kr (eller mer) för en digital album, så kännar musiker mer en på sin fattiga royaliti. Man vet i allafall var pengarna går.

Och sen släpps fysiska produkter (CD, LP) några månader senare, för de som vill verkligen ha det.

Verkligen smart. Vi kommer att se mycket sånt här i framtiden.

Vad säger skivbolagen om detta "nya systemet"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådärja. Nu är den släppt, nedladdad och alldeles precis genomlyssnad!

Inte bara en bra försäljningsidé, utan även en grymt bra skiva!

Köp köp köp!!

Redan gjort. Instämmer om skivan. Ruskigt bra. Lite mer personligt och öde sound på den än på tidigare Radiohead-skivor. Soundet påminner för övrigt mest om Hail to the Thief, men lite mer återhållsamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska leecha den från DC++.

Så uttänkt och inställsamt att man kräks...

what, var det omdömmet det eller betydde det nåt annat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska leecha den från DC++.

Så uttänkt och inställsamt att man kräks...

what, var det omdömmet det eller betydde det nåt annat?

Radioheads tilltag är bara ett publiciststunt - hela skiten är designad för att skapa mediautrymme, inget annat. Nästa år blir det samma gamla skivbolagsrutin som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska leecha den från DC++.

Så uttänkt och inställsamt att man kräks...

what, var det omdömmet det eller betydde det nåt annat?

Radioheads tilltag är bara ett publiciststunt - hela skiten är designad för att skapa mediautrymme, inget annat. Nästa år blir det samma gamla skivbolagsrutin som vanligt.

såhär sa en i bandet själv här om dagen:

What’s motivating the band to distribute the album this way? "Just getting it out quickly. It was kind of an experiment as well; we were just doing it for ourselves and that was all. People are making a big thing about it being against the industry or trying to change things for people but it’s really not what motivated us to do it. It’s more about feeling like it was right for us and feeling bored of what we were doing before."

Why give people the option to pay whatever they want? "It’s just interesting to make people pause for even a few seconds and think about what music is worth now. I thought it was an interesting thing to ask people to do and compare it to whatever else in their lives they value or don’t value."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...