Jump to content
Annons

IE7 bara skrot eller?


hegobald

Recommended Posts

Nu har jag givit IE7 2 chanser under 6 månader men med samma nedslående resultat. Gillar layouten och enkelheten.. Me va tusan.. Programmet funkar ju inte. Allt som oftast "dynghänger" sig IE7 vid uppstart och jag får slå av det med aktivitetshanteraren.. Fler än jag som upplever detta problem? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag använder bara IE7 för att kolla kompabiliteten med websiter jag gjort. Men av den lilla användningen så har jag inte märkt några sådana problem.

Det är ju som sagt ingen som tvingar dig att använda IE (eller?). Firefox och Opera är ju båda bättre webläsare, iaf ur teknisk synvinkel, användarmässigt är det väl subjektivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner igen det hegobald skriver. Bara haft krångel med den själv. Kan man skippa installation på XP burk är det att rekomendera och köra opera eller FF.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok... Nåväl jag är sedan länge FF användare.. Men vill ju testa M$ nyheter då och då.. Ok.. Min IE7 dynghängde sig i uppstarten.. Ingen panik då jag även har FF som sagt.. Men efter avinstallation av IE7 så ska ju datorn "automatiskt" gå tillbaks till IE6.. Vilket den iof gjorde.. Men samma problem där.. Hmm.. Har inte löst problemet där ännu.. Mistänker Google toolbar eller nåt. Har städat och rensat i registret.. Men men.. Har inte hittat felkällan ännu. Har iof. McAfee Internet Security i datorn och mistänker att även den kan ställa till med vissa problem. När jag väl hittat lösning så rapporterar jag den..

Felet blir så här.. 1 jag startar IE (7 eller 6 spelar ingen roll). Allt ser frid och fröjd ut.. 2. Skiver en adress i adressfältet och trycker enter.. Då hänger sig IE och snor ca 37% av processorn.. Inget händer utan jag får köra aktivitetshanteraren för att döda processen helt enklet.. Hm..

Tills vidare får det bli FF 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Felet blir så här.. 1 jag startar IE (7 eller 6 spelar ingen roll). Allt ser frid och fröjd ut.. 2. Skiver en adress i adressfältet och trycker enter.. Då hänger sig IE och snor ca 37% av processorn.. Inget händer utan jag får köra aktivitetshanteraren för att döda processen helt enklet.. Hm..

Det där känner jag igen... från nån gammal IE-version.

Blir det olika resultat beroende på om du sätter http:// före eller inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och ja och jaaa det är bara skrot !!!

Kunde ju inte ens installera det först... men det är ju jättebra för då får man ju 4 olika förslag på hur du skall lyckas. De tar dock inget ansvar för om det skulle gå fel och du skulle vara tvungen att installera om windows i och med att det ingår förändringar i registret.

Ja efter gjort förslag två kunde jag installera det.

Körde det lite, var inne på aftonbladet och det kraschar bara sådär när ett pop-up-window blockas. Sedan kraschar det varje gång jag försöker stänga ner det. Jag stänger ner skickar felrapport X 200...

Sedan tillhör det ju fortfarande den kategorin av mjukvara som kräver omstart efter installation!

Jag frågar bara: Varför skall jag köra IE7?

Firefox funkar utmärkt, mycket mindre kod, ingen omstart och inget mek vid installation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Felet blir så här.. 1 jag startar IE (7 eller 6 spelar ingen roll). Allt ser frid och fröjd ut.. 2. Skiver en adress i adressfältet och trycker enter.. Då hänger sig IE och snor ca 37% av processorn.. Inget händer utan jag får köra aktivitetshanteraren för att döda processen helt enklet.. Hm..

Det där känner jag igen... från nån gammal IE-version.

Blir det olika resultat beroende på om du sätter http:// före eller inte?

Märkligt Hacke! Du är inne på rätt spår.. skriver jag http:// före så funkar det finfint.. skriver jag www före så hänger det sig direkt.. Hmm.. DNS? Njaäe.. Inbyggd sökfunktion som bråkar, Nja kanske.. Jag har förvalt Google.. Inte MSN Livesearch eller vad det nu heter.. Hmm.. Men som sagt Hacke.. Du är inne på rätt spår 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Byt till Mac. De har bättre webbläsare.

😉 <---(OBS! smileyn är en länk)

Jag har 2 MAC också. Du behöver inte nämna det.. Men Safari är INTE bättre än IE 😛

FF rules 😛

Skojade bara. 😉

Fast jag tycker visserligen väldigt mycket om Safari... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Hacke hallå! Det du var inne på verkar vara min lösning.. Skriver jag http:// före URL så funkar det.. Skriver jag direkt www. så hänger sig skiten.. Berätta mera tack 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hacke hallå! Det du var inne på verkar vara min lösning.. Skriver jag http:// före URL så funkar det.. Skriver jag direkt www. så hänger sig skiten.. Berätta mera tack 😛

Jadu.... sitter här och funderar, men kommer f-n inte på vad det berodde på. 🙂

Nånting i registry? nån plug? hmm... du kan ju börja med att disejbla alla pluggarna i IE och se om det gör nån skillnad...

Återkommer om jag kommer på vad det berodde på.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Döö.. All jä.la tomater (tomtar). Allt funkar nu!!! IE7, FF och t.o.m Safari (beta nåt )på XP 😛 Uppgradering av IE7 var vad som krävdes.. Vilket innebär att det ursprunligen var en insekt (bug).. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

IE7 rulez! 🙂🙂

Jag har inte upplevt några problem med IE7 - varken hemma eller på jobbet, utan det rullar på hur fint som helst. Någon enstaka gång har det härngt sig, men det var nog innan någon uppdatering - för det är länge sedan nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Intenet explorer fungerar ej!?

Då behöver du en explorer av gammalt gott slag.

Färg Vattenklar

Doft Neutral spritdoft.

Smak Ren, neutral spritsmak.

Användning Serveras kyld som snaps eller drinkingrediens.

Helt offtopic (förlåt mig) så är det kul att kolla vad som passar att äta till Explorer enligt systembolaget. :

"Passande maträtter till vald dryck

Nedan visas passande maträtter till Explorer Vodka (3)

För att se receptet, klicka på receptnamnet

Receptnamn

Fisk i pepparotssås (Ryba W Sosie Chrzanowym)

Inlagd sill

Polsk gurka

Julköttbullar

Inlagd pilsnerströmming

Janssons frestelse

Julskinka

Stekt ål

Kräftor "

Det känns lite som en helkväll. man kör ett par flaskor explorer och lite Polsk gurka till det. Sedan är festen ett faktum 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...