Jump to content
Annons

Så ska det låta igår!


Micke H

Recommended Posts

Hej, var det nån som såg Så ska det låta igår? Jag brukar inte kolla särskilt ofta på det, men denna gången såg jag det både igår och reprisen idag! Anledningen?

Bröderna Rongedal! Fy fan vad skickliga dom var! Dom gjorde ruskigt porträttlika sångprestationer från så vitt skilda artister som Thomas DiLeva och Earth, Wind and Fire! Anthem och Himlen är oskyldigt blå, fick mig att rysa. Vi har bara varandra, fick mig att gapskratta, för det var en så jävla skicklig imitation! :rolleyes:

Dom skulle lätt kunna starta en krogshow tillsammans, eller vara med i Melodifestivalen, eller något annat!

Var det bara jag som tyckte det var asbra? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja de bröderna är riktiga proffs på vad de gör, såg en stund på programmet igår, att de hade Lill Lindfors och Annelie Rydé i ett å samma lag var ett stort misstag, det finns en anledning till att exempelvis kyrkokörer inte tar in damer som är 50+ pga vad som händer med deras röster...det var en pina då det laget sjöng men bröderna vägde upp

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, jag tänkte igår att starta en tråd om precis detta 😉

Jag håller med dig. Tror jag ALDRIG hört sådana fantastiska artister.

Igår kväll var det underhållning av rang. Vilka röster!!

Jag var mållös! Det här får allt med realitysåpor al la Idol, fame factory, melodifestivaler och allt vad det är, att totalt blekna!

Lite kul med tanke på att Tvillingbröderna står bakom och backar upp artisterna på melodifestivalerna och verkligen kan "sjunga skiten" ur dom.

Tyvärr så vet jag inte så mycket om bröderna.

men jag vet att ena brodern (vem? :rolleyes: ) Har släppt 2 plattor under tidigt 90tal. Dom hette Big Money och släppte 2 plattor, Lost in hollywood och Moonkraker. En duo (inte bröderna) utan dom var ena rognedal (?) som kallades Big och musikern VASA (Lars Yngve Johansson) var med Pontus och amerikanarna!

Musiken påminner lite om modern abba, inte konstigt eftersom Michael B Tretow producerade skivorna. Och texterna var lite roliga!

Rätt bra kompmusiker var med och spelade in oxå. bla: Peter Ljung, Micke Nord Andersson, Michael B. Tretow, Tim Earl, Anders Glenmark, Per Lindvall mm.

bigmoney.jpg

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag reagerade också på det! Dansen i slutet var ju underbar! 🙁

Älskar brodern i röd kostyms "juckning" medan andre brodern sjöng en av verserna! 😆

Nä men seriöst, borde dom inte få något slags erbjudande efter det här? Den kvällen var dom bättre än några av artisterna dom har sjungit med! 😛

Dom lyckades få mig att kolla på en Så ska det låta-repris! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett dom flesta "så ska det låta" men dessa killar slog allt tidigare jag sett! Varför har man aldrig hört talas om dom? Dom skulle ju platsa var som helst, hårdrock, musikaler, vissångare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Råkade zappa över i "introtävligen" när Henrik (tror det är den röda kavajen) reste sig upp och sjöng Highway to hell.

Strax efter reste sig alla hårstrån på kroppen i givakt!

Det var det grymmaste jag sett. Tillbringade en del av natten med att kolla på programmet på nätet, om och om igen....

Det var nästan som en sorts religiös upplevelse.

Anthem låter som EN röst, som är dubblerad. Otroligt.

Googlade på dem och såg att de har ett coverband som heter "off duty" som lirar mycket i Åre. Vi får kommendera dit Lavrell (som är där som ljudtekniker nu) och spana in dem!

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Då lägger jag till att Rydé är sämst i hela Universum.

Tänk att höra henne skrika Whitney Houstons gamla dänga " I will always love you"....

😎😏😮🙂

Men annars håller jag såklart med om att Bananpojkarna är grymma.

Redigerat av bdatony
Link to comment
Dela på andra sajter

Råkade zappa över i "introtävligen" när Henrik (tror det är den röda kavajen) reste sig upp och sjöng Highway to hell.

Strax efter reste sig alla hårstrån på kroppen i givakt!

Det var det grymmaste jag sett. Tillbringade en del av natten med att kolla på programmet på nätet, om och om igen....

Det var nästan som en sorts religiös upplevelse.

Anthem låter som EN röst, som är dubblerad. Otroligt.

Googlade på dem och såg att de har ett coverband som heter "off duty" som lirar mycket i Åre. Vi får kommendera dit Lavrell (som är där som ljudtekniker nu) och spana in dem!

/R

Åh fasen?!! Är dom med där nu? Coolt det visste jag inte. Jag har kranat offduty live några gånger. Fast då var ju bröderna Rongedal inte med. Gött att dom fortsätter med det bandet. Dom spelar ju förbannat bra. Och ihop med Rongedal på det, så kan det inte bli annat än dundersuccé.

Hoppas man får krana dom igen 😎

BtW: http://www.offduty.se/

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

Jag såg reprisen idag och jag måste säga att jag blev helt och fullt schamponerad av dessa grymma sångare!

Jag säger som David Letterman: Now THATS entertainment!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara instämma - de var riktigt härliga att lyssna på!

Jag hade en Rongedal i min klass när jag pluggade applikationsutveckling... undrar om hon är en av "dem". Lär ju inte vara ett vanligt efternamn... eller? 😳

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

Rongedahls är äkta röstkonstnärer. Helt naturliga röster som kan göra vad som helst. Och i Big Money (japp jag har skivorna) och EBB var de fantastiska. Sitter och kollar på programmet nu! "Highway to Hell" gör dom ju bara FÖR bra!!!!

OK, nu har jag sett hela programmet och Earth, Wind and Fire avslutningen var ju nästan att ta det över kanten! Kanon!

Redigerat av Lee
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju synd att jag inte såg det.

Vi har skippat "Så ska det låta" efter att alla som gjorde det till ett roligt och verkligt underhållande program, försvann - dvs Robert Wells, Anders Berglund och Peter Harrysson. Utan denna trio har det tappat all fart, charm och den mesta humorn - och har blivit ytterligare ett halvtrist program i mediabruset. Tyvärr missar man ibland duktiga artister på grund av det, men det får man leva med. Det var mycket roligare att se den danska uttagningen till ESC... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

AAhhh, synd där Claes! jasså? Du gillar gubbhumor? 😄

Jag tycker, faktiskt att så ska det låta har blivit bättre med Settman som programledare. Settman är småkul hela tiden utan att snubbla in på ronny/raggenivå. För det tycker jag är helt ruttet.

Underhållingsvärdet för dig kanske har sjunkit eftersom Harrysson och robert wells/Anders Berglund var ju ett väl inkört radargäng och är inte med längre.

Dom två nya snubbarna/pianisterna (vilka dom nu än är?) gör det dom ska och låter (det programmet ska gå ut på) artisterna få dominera och sjunga och visa vart skåpet ska stå!

När Wells var med så tog han för mycket mark, plats så att artisterna hamnade i skuggan.

Men strunt samma, vi alla har olika smaker och tycken.

Men om du vill se dessa Rongedalbröder så kolla här:

http://svt.se/content/1/c6/74/23/98/ssdl.asx 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

AAhhh, synd där Claes! jasså? Du gillar gubbhumor? 😄

Jag tycker, faktiskt att så ska det låta har blivit bättre med Settman som programledare. Settman är småkul hela tiden utan att snubbla in på ronny/raggenivå. För det tycker jag är helt ruttet.

Underhållingsvärdet för dig kanske har sjunkit eftersom Harrysson och robert wells/Anders Berglund var ju ett väl inkört radargäng och är inte med längre.

Dom två nya snubbarna/pianisterna (vilka dom nu än är?) gör det dom ska och låter (det programmet ska gå ut på) artisterna få dominera och sjunga och visa vart skåpet ska stå!

När Wells var med så tog han för mycket mark, plats så att artisterna hamnade i skuggan.

Men strunt samma, vi alla har olika smaker och tycken.

Men om du vill se dessa Rongedalbröder så kolla här:

http://svt.se/content/1/c6/74/23/98/ssdl.asx 😕

Jag tycker att de nya pianisterna är tråkiga och menlösa, precis som programledaren. Ibland hittar de något som är lite småroligt, men inte tillräckligt ofta.

Jag tyckte inte att Wells gjorde att artisterna hamnade i skuggan, utan snarare att han lyfte fram dem bättre än nuvarande pianister gör, tack vare att han var en mycket bättre och roligare pianist - som kunde många fler av de låtar som dök upp. De som spelar nu, missar allt som oftast fullständigt och lyckas inte alls haka på låtarna som sjungs, så det är en mycket stor försämring. Med bättre pianister kan även mediokra sångare låta hyggligt - men med mediokra pianister, måste det vara riktigt duktiga artister för att det ska ha någon chans att låta ok. De är förstås mycket duktigare än jag någonsin kommer att bli på piano, men det är ju inte det det handlar om, utan jag tycker att det helt enkelt har blivit ett trist program numera på grund av att alla tre hörnstenarna som gjorde hela programmet till vad det var, är borta.

Wells och Berglund fick ju också artisterna att slappna av, medan det oftast har varit en mer spänd och osäker stämning i och med bytet.

Bröderna var definitivt behållningen i detta programmet. Det är alltid kul att se och höra så duktiga sångare. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

jag måste tyvärr hålla med Claes vad gäller försämringen av programmet 😄 Settman ser jag inget fel med. Han utför sin roll rätt hyggligt (även om jag föredrog Harrysson) men pianisterna däremot har är en tydlig kvalitetsförsämring från Wells och Berglund. De två pianisterna som är med idag saknar improvisation i dialogerna (när dom väl säger nått) och även i en del av spelandet. Jag säger verkligen inte att de är dåliga att spela, för det är dom inte! Jag saknar bara den lilla edge som berglund och wells har, som i sin tur höjde programmet ett snäpp extra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen... brossan sa ju åt mig att titta... jag hade fullt upp med mitt...

Går det att se på nätet tro?

Jadå 😉

http://svt.se/content/1/c6/74/23/98/ssdl.asx

Av någon anledning så är just det här avsnittet bara tillgängligt i "Windows Media Player"-format vilket är lite surt för mig som sitter på en Mac. Jag skulle i och för sig kunna boota i Windows, men det är så läskigt 😉😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...