Jump to content
Annons

Ordvrängeri


fabian

Recommended Posts

Ja kom på ett ordvrängeri i natt som ja va tvungen o dela me mig av.

De roliga me ordvrängerier e att hälften faktiskt redan har tänkt i samma banor medans andra hälften kanske drar lite på smilgroparna.

Dvs de e både älskat o hatat 😄

Här kommer mitt:

Haudiofeel

(för dom som inte förstår så säger ja "hur mår du" på engelska men genom ett känt ljudkortsmärke)

Vill nån annan fortsätta denna totalt meningslösa tråd så e ni varmt välkomna.

Peace

Fabian

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja! Detta fattar väl bara vi från Kalmartrakten men det är värt ett försök...

En kille kommer in i den lokala musikaffären (Kalmar) och frågar på bred kalmaritiska,

-Jag behöver en kaubel.

Expediten lägger fram en gitarrkabel och kunder säger.

-Nej, en kaubel.

Expediten säger -Ja? En kabel.

-Nej, en kaubel, du vet, en koklocka, cowbell!

Link to comment
Dela på andra sajter

-: I morse

Hehe!

Undrar om någon lagt in hemliga meddelanden i låtar med morse?

Baklänges med Ozzy är ju ett sätt 😆

Kalmaritiska och norrmän...

Jag satt för ca 15-20 år sedan och pratade portastudio (portabel inspelningsapparat på kassettband, så ni yngre förstår) med en norsk ljudtekniker. Jag tyckte att det var lite mycket brus i nån av modellerna, varpå norrmannen säger. VA!?!?! har du brus i bandspelaren?

Efter en stund säger han, Aha! sus menar du. Brus är ju läsk på norska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalmaritiska och Engelsmän...

En välkänd profil i Kalmar (Rustan) skulle låna ut sina trummor till ett engelskt punkband (jag tror det var 999).

Rustan säger, -You can screw the drums till it feels alright!

Tja, jag brukar skruva på trummorna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe!

Undrar om någon lagt in hemliga meddelanden i låtar med morse?

Baklänges med Ozzy är ju ett sätt😄

Mike Oldfield lade in ett morsemeddelande i låten Amarok där han förolämpade sin skivförläggare. 😄

Den som hittade det och kom på vad det betydde först fick 20000£.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe!

Undrar om någon lagt in hemliga meddelanden i låtar med morse?

Baklänges med Ozzy är ju ett sätt😄

Mike Oldfield lade in ett morsemeddelande i låten Amarok där han förolämpade sin skivförläggare. 😳

Den som hittade det och kom på vad det betydde först fick 20000£.

Mike Portnoy lade in ett morsemeddelande i Dream Theater-låten In The Name Of God, och översatt stod det: "Eat my ass and balls". 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe!

Undrar om någon lagt in hemliga meddelanden i låtar med morse?

Baklänges med Ozzy är ju ett sätt😄

Mike Oldfield lade in ett morsemeddelande i låten Amarok där han förolämpade sin skivförläggare. 😳

Den som hittade det och kom på vad det betydde först fick 20000£.

Mike Portnoy lade in ett morsemeddelande i Dream Theater-låten In The Name Of God, och översatt stod det: "Eat my ass and balls". 😄

Haha 🙂

Alla Mike's verkar gilla att ha med morsekod i sin musik. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det är ordvrängeri men jag brukar alltid få fågelholkar till svar när jag säger att jag massuppfittat något

Ahh.. en till som säger så..

När ajg bodde i kollektiv så brukade jag och min närmaste vän prata så. Vända på orden. Felekontatalog - Telefonkatalog, rebabkrulle - kebabrulle osv..

Efter ett tag gick det utav bara farten. skoj hade vi.

ngn mer än jag som tycker det är komiskt att LOST presenteras i sammarbete med hitta.se ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det är ordvrängeri men jag brukar alltid få fågelholkar till svar när jag säger att jag massuppfittat något

Ahh.. en till som säger så..

När ajg bodde i kollektiv så brukade jag och min närmaste vän prata så. Vända på orden. Felekontatalog - Telefonkatalog, rebabkrulle - kebabrulle osv..

Efter ett tag gick det utav bara farten. skoj hade vi.

ngn mer än jag som tycker det är komiskt att LOST presenteras i sammarbete med hitta.se ?

Sådär brukar jag också göra. Namn är roliga Harrison Ford blir Farrison Hord typ (hård alltså) Vissa skall man passa sig för Raggmunkar t e x blir magg...

eller Tuffa knuttar som blir knuffa tuttar... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

En gammal bandpolare (trummis såklart) var inte så ordkunnig. Han brukade säga att "Fan, där blev jag impregnerad" när nåt imponerade på honom.

Sen har vi den där engelsmannen som berättade att han tyckte det var så exotiskt med Ingemar Bergmans filmer som visades på små biografer i London på 70-talet. Men han undrade varför Bergman envisades med att förolämpa publiken i slutet av filmerna genom att kalla dem för "Slut".

Link to comment
Dela på andra sajter

Citerar ChromaWoods och hans ex

Aah. Ok. "Tjenare" alltså.

Apropå okunskap, mitt ex hävde ur sig en del chockerande härligheter. Jag skrev ner en del av dem, mest på skoj, men när jag läser dem med vetskapen om att hon var helt allvarlig kan jag inte låta bli att glädjas över att hon inte längre är min flickvän. Här är några smakprov ur hennes fantastiska arsenal:

"Berlinmuren? Vad är det? Ligger inte den i Kina?" 😆

"Vem fan är August Strindberg?" (herrejävlar!)

"Mitt köttben åker ner" (hon menade tandköttet..)

"Vad betyder de där oranga bollarna?" (förtöjningsbojar för båtar)

"Men.. finns det inte etikljus?" (hon menade antikljus)

"Är Afrika det där som ligger under oss?" (ja jag vet, jag höll på att klappa ihjäl henne när hon sa det)

"Vi kan åka till det där konfirmationslägret!" (vi pratade om att bila genom Europa. Hon menade koncentrationslägret i Krakow..)

Haha... ja, djävlar. Kvinnan jag dejtar nu är tack och lov betydligt intelligentare.

😆

Jag hade en annan flickvän en gång i tiden som levererade följande briljanta frågeställningar:

"Vem är Davis Cup?" (lysande!)

"Benelux... det är väl en tvättmaskin?" (hon tänkte nog på Elektrolux..)

Undrar om det här säger mer om fruntimrena i sig, eller om mitt val av parners.

😆

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det är ordvrängeri men jag brukar alltid få fågelholkar till svar när jag säger att jag massuppfittat något

Ahh.. en till som säger så..

När ajg bodde i kollektiv så brukade jag och min närmaste vän prata så. Vända på orden. Felekontatalog - Telefonkatalog, rebabkrulle - kebabrulle osv..

Efter ett tag gick det utav bara farten. skoj hade vi.

ngn mer än jag som tycker det är komiskt att LOST presenteras i sammarbete med hitta.se ?

Sådär brukar jag också göra. Namn är roliga Harrison Ford blir Farrison Hord typ (hård alltså) Vissa skall man passa sig för Raggmunkar t e x blir magg...

eller Tuffa knuttar som blir knuffa tuttar... 😆

Eller Plattfisk... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

En gammal bandpolare (trummis såklart) var inte så ordkunnig. Han brukade säga att "Fan, där blev jag impregnerad" när nåt imponerade på honom.

Vagt off topic men i alla fall; vi var ett gäng musiker som brukade lira spel (och... dricka något till). Ibland spelade vi ett gammalt spel som hette Talismanen, fantasy osv. Man kunde utföra olika saker bland annat be om hjälp i ett tempel också drog man ett kort och kunde få varierande resultat. En snubbe, som kanske inte var alltför bright, drog ett kort och man kunde se att kugghjulen snurrade några varv innan han mumlade; "va fan menar dom me de här?". Vad står det undrade vi och efter en stund sa han, läsandes direkt från kortet; "Du har blivit ingegerd, va fan menar dom?". Jag tog kortet o kollade på det: "Du har blivit ignorerad" stod det. Kanske inte så kul om man inte varit med om det men jag kör fortfarande med att byta ut "ignorerad" mot "ingegerd" när andan faller på... apro på fågelholkar... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...