Jump to content
Annons

Ordvrängeri


fabian

Recommended Posts

Hehe!

Undrar om någon lagt in hemliga meddelanden i låtar med morse?

Baklänges med Ozzy är ju ett sätt😄

Mike Oldfield lade in ett morsemeddelande i låten Amarok där han förolämpade sin skivförläggare. 😆

Den som hittade det och kom på vad det betydde först fick 20000£.

Mike Portnoy lade in ett morsemeddelande i Dream Theater-låten In The Name Of God, och översatt stod det: "Eat my ass and balls". 🙁

'r inte det typisk man l'gger en dj'vla massa tid p[ [ kn';cka det s[ 'r det bara skit...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

<OT>

Hehe!

Undrar om någon lagt in hemliga meddelanden i låtar med morse?

Baklänges med Ozzy är ju ett sätt😄

Mike Oldfield lade in ett morsemeddelande i låten Amarok där han förolämpade sin skivförläggare. 😄

Den som hittade det och kom på vad det betydde först fick 20000£.

Kul kille, den där Mike.

Beloppet har visst växt på vägen. På Googles cachade variant av www.mikeoldfield.org hittade följande:

Quiet parts of the album are sometimes disturbed by loud, raucous sounds. Mike said he imagined Virgin executive Simon Draper listening to the album in his car and turning it up loud, only to be suddenly frightened to death by a loud synth brass stab. Mike also hid a message in Amarok - at 48:05 some morse code can be heard (played on a bright synth sound). It actually spells out "F*** off RB" (with RB standing for Richard Branson). Mike was annoyed at Virgin's lack of promotion for the album (although if he really had made it deliberately uncommercial, Mike would surely have expected them not to promote it...), and so took out his own advertising campaign. Part of the campaign was Mike offering a prize of £1000 to the first person to find the hidden message.

</OT>

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag körde taxi en gång i tiden så fick jag en inte alltför bright tjej.

Tjej: - Mina kompisar har lite svårt för mig för jag är så sporadisk.

Jag: - Jaha?!? Sporadisk? Vad menar du?

Tjej: - Ja, du vet när man säger vad som faller en in eller man plötsligt gör saker...

Jag: - Jaha! Du menar SPONTAN?

Tjej: - Ehh! Ja, just det...

Det här var uppe i Piteå och ofta så fick man frågan om man var från Stockholm så fort de märkte att man inte pratade Pitemål och den här tjejen var inte senare än andra att fråga:

-Är du från Stockholm?

-Ja sa jag.

-Fan, alltså, ni har så jävla häftigt språk därnere.

-Nja, Vi har ju samma språk som ni har.

-Men ni har så roliga ord...

Hon hade en måttligt nykter kompis i baksätet också som hela tiden frågade om jag var singel...

Suck, att man inte var det då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan berätta en småkul grej.

Jag var nere i saalbach å jobbade. Och åkt en hel del skidor naturligtvis.

Så satt vi i vår lägenhet å hade fest som vanligt. Och vi hade alltid en massa bummare/säsongare i vår lägenhet. Och det var fest banne mig varje kväll.

Och många av bummarna var scandinavier, svenskar danskar å norrmen. Så satt vi å snackade en massa dynga å jag vräker ur mig att mitt underställ luktar apa och att jag måste tvätta det. (för er som inte vet, långbyxor+långärmad t-shit som man har att svettas i under skidkläderna) Då ser jag en norsk tjej bli obekväm å börjar vrida på sig å tycker det att det är pinsamt. Fast jag bryr mig inte å babblar på. Då visar det sig att underställ på norska betyder mäns underliv.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja! Detta fattar väl bara vi från Kalmartrakten men det är värt ett försök...

En kille kommer in i den lokala musikaffären (Kalmar) och frågar på bred kalmaritiska,

-Jag behöver en kaubel.

Expediten lägger fram en gitarrkabel och kunder säger.

-Nej, en kaubel.

Expediten säger -Ja? En kabel.

-Nej, en kaubel, du vet, en koklocka, cowbell!

AHAHAHAHHAH!!!!

Klockren!!! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Citerar ChromaWoods och hans ex
Aah. Ok. "Tjenare" alltså.

Apropå okunskap, mitt ex hävde ur sig en del chockerande härligheter. Jag skrev ner en del av dem, mest på skoj, men när jag läser dem med vetskapen om att hon var helt allvarlig kan jag inte låta bli att glädjas över att hon inte längre är min flickvän. Här är några smakprov ur hennes fantastiska arsenal:

"Berlinmuren? Vad är det? Ligger inte den i Kina?" 🙂

"Vem fan är August Strindberg?" (herrejävlar!)

"Mitt köttben åker ner" (hon menade tandköttet..)

"Vad betyder de där oranga bollarna?" (förtöjningsbojar för båtar)

"Men.. finns det inte etikljus?" (hon menade antikljus)

"Är Afrika det där som ligger under oss?" (ja jag vet, jag höll på att klappa ihjäl henne när hon sa det)

"Vi kan åka till det där konfirmationslägret!" (vi pratade om att bila genom Europa. Hon menade koncentrationslägret i Krakow..)

Haha... ja, djävlar. Kvinnan jag dejtar nu är tack och lov betydligt intelligentare.

😉

Jag hade en annan flickvän en gång i tiden som levererade följande briljanta frågeställningar:

"Vem är Davis Cup?" (lysande!)

"Benelux... det är väl en tvättmaskin?" (hon tänkte nog på Elektrolux..)

Undrar om det här säger mer om fruntimrena i sig, eller om mitt val av parners.

🙂

😆

Haha.. Tack för den, Overkill! 😉

Skrattar fortfarande när jag läser igenom det. Fick förresten ett sms av exet som jag citerade överst.. hon undrade om jag kunde ta reda på hur gammal man måste vara för att få köpa sprit i Tyskland. Hehe, verkar som hon ger sig iväg på den där europatouren ändå! 😆 Fast hon lär ju inte hitta några "konfirmationsläger" i Krakow... om hon ens hittar till Krakow. Nej usch, nu ska vi inte vara sådana. Som Wernborg sa: Det finns inga dumma människor, bara de som har otur när de tänker.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Sen var det den där om inspelningsteknikern som frågade sångaren i bandet om de har brass:

- Näe, men snacka med gitarristen. Han kanske har...

🙂

Ett av mina ex på resa i New York:

- I've got some coke in my purse! (hon hade en burk cola)

Efter en taxifärd är det dags att betala, o lite dricks är inte fel att ge föraren, så när han ska ge tillbaka växel säger hon glatt:

- Just gimme five!

😉

Redigerat av MrPhil
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...