Jump to content
Annons

Sämst hemsida för musik?


bdatony

Recommended Posts

Annons
Jams hemsida är liknande fast inte lika ful.

Jag tycker Jams sida är avskyvärd. Ok de har mycket information men sättet det presenteras på är kass. Alldeles för många kategorier i vänstermenyn; de borde dela upp det i huvudkategorier och subkategorier. Lite av standard är ju även att få upp produktlistan som just en lista, inte ett moras av olika stora bilder som varken kan filtreras eller sorteras. Blä.

EDIT: Ok jag var nog lite hård. De har trots allt mycket produkter listade och det finns bra info och kunnande. Ickedestomindre borde de presentera all denna info på ett snyggare och överskådligare vis.

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker 4Sounds nya sajt är bra.

Bra menyer, både bild och text i överblicken.

Börsen är också tråkig, med bara en massa text förutom startsidan inom resp kategori

Numera går det att få upp bilder även på Börsens sajt, man kan klicka på "visa bilder". Däremot går deras bilförsäljartexter fetbort. T.ex. texten om ADK A51e (som har haft samma pris de senaste två åren, minst): "Priset gäller så länge vi kan! ( Dollar, grossisten välvilja etc )". Yeah, right.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många butiker tycks inte ha förstått hur en god webdesign skall utformas... Håller med om att Jam ser katastrofal ut. Men bara för att spilla min bitterhet över en butik så utmålar jag Musikcentralen i Växjö som värst. Själv designen är ok bortsett från ett par dumheter (som att om du klickar på en produkt för mer detaljer så öppnas detta i ett nytt fönster, medan listan över produkter i huvudfönstret åker tillbaks till toppen - tummen upp för det, va?!). Nej, det värsta är - som jag tidigare påpekat - är att av allt vad de har på sin webbplats så är det 5% som finns i butiken. Det hade varit ok om man de hade ett lagerindex eller så men icke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...