Jump to content
Annons

Erfarenheter av Thomann Cyberstore?


BeeZed

Recommended Posts

Tjabba tjena hallå!

Är på gång att köpa in lite prylar till €l studio och har varit inne på thomann och snurrat & dem har ju helt klart fördelaktiga priser.

Nån som har erfarenheter av dem?

Vid eventuella garanti, support osv osv ...

Vad skiljer dem mer än priset jämfört med exempelvis musikbörsens nätbutik/affär?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 267
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

De grejor jag införskaffat där har fungerat mycket bra. Bra support enkelt att handla. Det enda är väl att de bara tar (eller tog det kanske har ändrat sig) Cash. Man måste betala direkt inga avbetalningar eller liknande.

Har inte behövt använda garantin ännu. Men de verkar reko

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara köp en grej men det gick hur bra som helst. Snabba svar på e-post (på svenska till och med!!), grejen var hur hel som helst när den kom fram (vilket jag inte hade räknat med eftersom både Deutsche Post OCH svenska posten (brrr..)hade bekantat sig med grejerna). Garantin behövde jag aldrig åberopa. Jag tror tom. att det är den enda delen i min PC som inte har strulat.

Sen har jag hört ett par andra jag känner har handlat där och dom har i alla fall inte klagat. Så kör på Thomann tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som pinnen redan skrev så enda plumpen i protokollet att antingen tyska eller svenska tullen varit framme och glottat i paketet. Den kom fram som om en 3-åring velat slå in en julklapp åt mamma.

Sparade exakt 923:- på ett ljudkort jämfört med här hemma och det är ju inte fy skam.

Betyg

------- Thoman Cyberstore ..... VG (1 veckas leveranstid är lite mycket)

Tulltjänsten ..... MVG-ANUS

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte min POD XT på Thomann. Gick hur bra som helst dessutom skilde det 10-20% då jämfört med Sverige. Det är väl om man får hem nåt som inte funkar som man kan få problem eftersom man måste skicka tillbaka prylarna. Men jag har sett andra trådar te.x https://www.studio.se/index.php?showtopic=3412 om Thomann i forumet och det har mest varit positivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte köpa grejer av dem men då beloppet var högt (omkring 6000kr) mailade de och ville att jag skulle lägga mitt visakort i faxen?!#%! och skicka till dem. Lysande! Känns inte alls trist att veta att det nånstans ligger ett fax på ett kontor så att folk kan rensa mitt konto. Nej det fick bli musikbörsen istället.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte köpa grejer av dem men då beloppet var högt (omkring 6000kr) mailade de och ville att jag skulle lägga mitt visakort i faxen?!#%! och skicka till dem. Lysande! Känns inte alls trist att veta att det nånstans ligger ett fax på ett kontor så att folk kan rensa mitt konto. Nej det fick bli musikbörsen istället.

/Majken

Va? Krävde dem att man skulle faxa Visa-kortet?

Jag som varken har Visa eller fax. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag mailade bilder jag tagit med digitalkamera på framsidan av kortet, samt foto av bankens papper som till dem (som bevisar att jag har kontot som är bundet till kortet), tydligen dög det fint.

Edit: För övrigt är de sjukt smidiga att handla från. Snabb leverans, och om vissa grejor inte skulle finnas i lager skickar de dem när de kommer in, utan att ta extra frakt.

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Som någon skrev kan man som sagt inte betala med postförskott = fantasktiskt oproffsigt!

... och vid dyra leveranser måste man som också någon skrev faxa in kopia på VISA-kortet "a la USA" = förskräkligt.

Har även hört att de har problem med leveranserna = Helt absurbt

Minimiordern är på ca 500 kr = va?

Minst (!) 230 spänn i frakt. Ofta upp till 500 = Löjligt

Leveranstid en vecka + all tid med att faxa VISA-kort etc= alldeles för långt!

Thomanns motto (taget från thomanns webbsida):

"Vårat motto är: bättre, snabbare, billigare"

Bättre? Snabbare?????? Billigt ...ok om man vill tjäna nån hundralapp mot de gamla hederliga svenska musikaffärerna!

Läs informationen på "hjälp" -avsnittet. Hur mycket kan man skryta och överdriva igentligen? ...tills det tillslut blir larvigt att läsa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju synd att dom har slutat med postförskott. Verkar som det är svenska Posten som har slutat att acceptera det av någon anledning. Allt är ju inte billigare, men en del grejer kan man göra rejäla fynd på. Frakten som Thomann tar ut är såvitt jag vet av "flat rate"-modell. 23 euro vad man än beställer. Sedan kan det eventuellt tillkomma något från tredje part.

Link to comment
Dela på andra sajter

De sammarbetar med tyska posten vad jag vet
Levererar ni utomlands med postförskott?

Ja, det gör vi, men endast till de länder där postförskott är accepterat av våra fraktbolag.

Svenska Posten vill inte längre ta postförskott paketter från Tyskland. 

95% av våra paket skickas med tyska posten och deras motparter i varje land som normalt är det största åkeriet i respektive land.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw5_faq_3246.html

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

// inlägget sammanslaget med existerande tråd /admin

Ja, överskriften säjer väl sig själv. Är på jakt efter en pytteliten rörförstärkare för gitarr med hörlursutgång och hörde om Behringers Vintager AC 108. Kollade runt lite och hittade "Musikhaus Thomann Cyberstore". Här är länken.

Någon som har erfarenhet från tidigare köp etc etc... 🙂

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har handlat där ett par gånger utan problem. Köpte ett par hörlurar en gång som jag ångrade sedan, fick byta utan problem. Betalade frakten på ett par hundra. De nya lurarna var ett par hundra dyrare, men jag behövde inte betala mellanskillnaden... Om det var ett misstag från deras sida eller kompensation p.g.a frakten vet jag ej. Men lika glad är jag för det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om just denna produkt finns på min favoritsida men du kan säkert hitta fler klipp där.

Det är sidan www.musik-service.de som är en musikaffär i Tyskland. Har själv handlat där och det gick skitsmidigt via telefonkontakt, frakt på endast 135 kr, 4 arbetsdagar att få hit det och en grymt bra service.

Det bästa med den sidan är att dom tillämpar tysk moms (16%) i jämnförelse med Thomann som lägger på den svenska momsen om det ska hit.

Så om du hittar något där så tveka inte en sekund! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft problem med en garantigrej på Musik-Service. Det känns som om servicen är ok när man köper, men när man får problem...ja, då får man problem.

Thomann är kanske bättre vad gäller detta, men jag vet inte. Det kanske ligger i affärsidén att vara billig och snåla in på service.

www.digitalaudioservice.de har jag köpt RME från. De var en del billigare än både Thomann och Musik-Service. De har grymt duktig personal. Alla talar bra engelska och de har två supportkillar på heltid.

Annars finns det ju billiga svenska internetbutiker numera. www.studiosolutions.se och emusic.se är två av dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft problem med en garantigrej på Musik-Service. Det känns som om servicen är ok när man köper, men när man får problem...ja, då får man problem.

Thomann är kanske bättre vad gäller detta, men jag vet inte. Det kanske ligger i affärsidén att vara billig och snåla in på service.

www.digitalaudioservice.de har jag köpt RME från. De var en del billigare än både Thomann och Musik-Service. De har grymt duktig personal. Alla talar bra engelska och de har två supportkillar på heltid.

Annars finns det ju billiga svenska internetbutiker numera. www.studiosolutions.se och emusic.se är två av dem.

Vad va problemet med garantin på musik-service?

har nämligen köpt en gitarr därifrån

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
Jag bumpar upp denna tråden igen.

Det är inte så att det tillkommer några otäcka avgifter som tull o moms? (momsen är i den svenska avdelningen redan pålagd på priset?)

Bara frakten på 15 euro alltså?

Nej, moms är som sagt inräknad och frakt tillkommer med €15.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...