Jump to content
Annons

Mp3-spelare och gÀstbok till hemsidan?


Stensdotter

Recommended Posts

Halloj alla hackers 😉

Visste inte riktigt var jag skulle lÀgga den hÀr frÄgan.

Bygger just nu min hemsida. Har ni nÄgra bra tips om en diskret/stilren mp3-spelare som Àr gratis? Letar överallt, men suck vad det tar tid. De allra flesta Àr ju gratis i 30 dagar, men krÀver sedan betalning.

Vill ocksÄ ha en enkel gÀstbok pÄ hemsidan, tar gÀrna emot tips dÀr ocksÄ.

NÀr jag ÀndÄ Àr igÄng: finns det nÄgot sÀtt man kan lÀgga upp sin mailadress utan att "spindlarna" hittar den och jag blir bombarderad med spam?

Vore MYCKET tacksam för hjÀlp frÄn er mina vÀnner.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Tjabba...

HĂ€r finns det en gratis GÄSTBOK

Kan se ut lite SÅHÄR ... absolut inge fancy-pancy, utan bara en enkel gĂ€stbok.

EDIT;

Det Àr dock lite reklam pÄ den gÀstboken... men vatusan.. den Àr gratis... vill man betala för samma gÀstbok blir den utan reklam...

Mailadressen kan du ju skriva ut sÄhÀr...

ex.

stensdotter(at)xmail.com

stensdotter at xmail.com

har tyvÀrr inge tips pÄ mp3-spelaren..

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

<p><embed width="128" height="128" src="file:LÀnk till filen du vill spela upp, iklusive http:// "><noembed> Felmeddelande som du vill ha  </noembed></p>

den hÀr lilla trevliga kod biten gör sÄ att din standard spelare spelar upp filen direkt pÄ webbsidan. Kan se olika ut beroende pÄ vad anvÀndaren har för programvara. (Quictime/Wmp).

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tjabba...

HĂ€r finns det en gratis GÄSTBOK

Kan se ut lite SÅHÄR ... absolut inge fancy-pancy, utan bara en enkel gĂ€stbok.

EDIT;

Det Àr dock lite reklam pÄ den gÀstboken... men vatusan.. den Àr gratis... vill man betala för samma gÀstbok blir den utan reklam...

Mailadressen kan du ju skriva ut sÄhÀr...

ex.

stensdotter(at)xmail.com

stensdotter at xmail.com

har tyvÀrr inge tips pÄ mp3-spelaren..

Halloj dÀr!

Tack för tips. Helst vill jag ju förstÄs ha utan reklam, men Àr det svÄrt att fÄ tag i det sÄ blir det en sÄdan hÀr variant. Toppen. Tack!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

<p><embed width="128" height="128" src="file:LÀnk till filen du vill spela upp, iklusive http:// "><noembed> Felmeddelande som du vill ha  </noembed></p>

den hÀr lilla trevliga kod biten gör sÄ att din standard spelare spelar upp filen direkt pÄ webbsidan. Kan se olika ut beroende pÄ vad anvÀndaren har för programvara. (Quictime/Wmp).

Helluuu!

SÄg den dÀr lÀnken tidigare nÀr jag var ute o surfade. Om jag förstÄtt allt rÀtt kan man anvÀnda den om man vill att en lÄt ska gÄ igÄng automatiskt nÀr webbsidan laddas. Jag vill istÀllet ha en fristÄende spelare dÀr besökaren kan lyssna pÄ alla mina lÄtar och vÀlja i vilken ordning sjÀlv osv. Men tack ÀndÄ för tipset!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

<p><embed width="128" height="128" src="file:LÀnk till filen du vill spela upp, iklusive http:// "><noembed> Felmeddelande som du vill ha  </noembed></p>

den hÀr lilla trevliga kod biten gör sÄ att din standard spelare spelar upp filen direkt pÄ webbsidan. Kan se olika ut beroende pÄ vad anvÀndaren har för programvara. (Quictime/Wmp).

Finns inget som Àr sÄ otrevligt som nÀr musik startar automatiskt pÄ en hemsida tycker jag.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

HÀr Àr Àr en rÀtt smutt mp3-spelare som Àr lÀtt att jobba med.

Tusen tack!!! Nu har jag knepat o knÄpat o fÄtt upp en första version av min hemsida. Tyck gÀrna till!

http://www.stensdotter.com

Kort och informativt. Föredömligt. Man gĂ„r inte vilse 😄

Snyggt typsnitt pÄ Stensdotter.

Tack!!! Kul!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ser bra ut, skulle bara vara bĂ€ttre om du satte standaren pĂ„ lĂ€nkarna till "_top" och inte "_new" som du verkar ha nu. 😳

Edit: sĂ„g att det bara var pĂ„ playern 😆.

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ser bra ut, skulle bara vara bĂ€ttre om du satte standaren pĂ„ lĂ€nkarna till "_top" och inte "_new" som du verkar ha nu. 😳

Edit: sĂ„g att det bara var pĂ„ playern 😆.

Halloj!

Har satt spelaren i ett eget fönster bara för att man ska kunna spela musik o surfa samtidig. Inte för att jag har sÄ mycket att lÀsa och se pÄ Àn *ler*, men det kanske blir ett galleri o lite annat senare.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ser bra ut, skulle bara vara bĂ€ttre om du satte standaren pĂ„ lĂ€nkarna till "_top" och inte "_new" som du verkar ha nu.  😳

Edit: sĂ„g att det bara var pĂ„ playern 😆.

Halloj!

Har satt spelaren i ett eget fönster bara för att man ska kunna spela musik o surfa samtidig. Inte för att jag har sÄ mycket att lÀsa och se pÄ Àn *ler*, men det kanske blir ett galleri o lite annat senare.

Du kan ju öppna det nya fönstret i lite mindre format som passar bÀttre runt spelaren kanske?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ser bra ut, skulle bara vara bĂ€ttre om du satte standaren pĂ„ lĂ€nkarna till "_top" och inte "_new" som du verkar ha nu.  🙂

Edit: sĂ„g att det bara var pĂ„ playern 🙂.

Halloj!

Har satt spelaren i ett eget fönster bara för att man ska kunna spela musik o surfa samtidig. Inte för att jag har sÄ mycket att lÀsa och se pÄ Àn *ler*, men det kanske blir ett galleri o lite annat senare.

Du kan ju öppna det nya fönstret i lite mindre format som passar bÀttre runt spelaren kanske?

HÄller absolut med!!! Försökte komma pÄ hur jag skulle koda det men fick hjÀrnslÀpp. Letade o letade men gav upp efter ett tag. Det var jÀttelÀngesedan jag höll pÄ med hemsidor och Adobe Go Live Àr ocksÄ ganska nytt som verktyg. Var/hur redigerar jag taggarna?

Tack för feedback igen!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Yooo.. Nu vart jag kÀÀÀr typ.. Äntligen har jag fĂ„tt höra dina lĂ„tar oxĂ„ .. LĂ€t bra som attan ju.. Och att du dessutom Ă€r född i rĂ€tt Ă„rtionde gör inte saken sĂ€mre.. Mmmm.. Gillar första lĂ„ten den som Dariuz medverkar i oxĂ„ 🙂

Snygg simpel och lĂ€ttnavigerad hemsida 🙂

EDIT: Men din gĂ€stbok Ă€r för hĂ„rdhackad.... Fattar inte sista tecknet ju??? Hur tolkar du sjĂ€lv sista tecknet? ett B eller en 8a eller vad??? Vad jag Ă€n anger blir det inte godkĂ€nt 😄post-66-1165104477.gif

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Yooo.. Nu vart jag kÀÀÀr typ.. Äntligen har jag fĂ„tt höra dina lĂ„tar oxĂ„ .. LĂ€t bra som attan ju.. Och att du dessutom Ă€r född i rĂ€tt sekel gör inte saken sĂ€mre.. Mmmm.. Gillar första lĂ„ten den som Dariuz medverkar i oxĂ„ 🙂

Snygg simpel och lĂ€ttnavigerad hemsida 😄

Haha 🙂

Tack!

Jo, vi sextiotalister fÄr "höja vÄra röster för att höras" hÀr *ler*. Fast jag gissar att vi Àr ganska mÄnga...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 11 mĂ„nader senare...

Hej!

Jag har ett problem. Jag kör med JW MP3 Player pÄ min hemsida som nÄn lÀnkade till hÀr. Men vare gÄng man laddar om sidan sÄ stÀngs det av. NÄn som vet hur jag ska göra?

Pgr med .css. Har testat med PHP's include funktion men det löste inte problemet heller. 🙂

Tack pÄ förhand!

Redigerat av Janelake
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej!

Jag har ett problem. Jag kör med JW MP3 Player pÄ min hemsida som nÄn lÀnkade till hÀr. Men vare gÄng man laddar om sidan sÄ stÀngs det av. NÄn som vet hur jag ska göra?

Pgr med .css. Har testat med PHP's include funktion men det löste inte problemet heller. 🙂

Tack pÄ förhand!

Redigerat av Janelake
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...