Jump to content
Annons

Katthelvete!


IDF

Recommended Posts

fan nu har kattfan gått på mina nya monitorer o rivit hål i kanten på baselementet.. jag var nära att explodera o nu e klockan halv fyra, kanske inte så bra med sovande fruga o grannar.. FY FAN för katter (fast egentligen inte!)

man vill bara spöa dom!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 99
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ajdå 🙂 ..

Har de inga klösbrädor?

ne fan ja hade tänkt fixa de nu när cashen kommer, men istället får det bli antingen nytt hötalarelement eller en liten giljtoin...!!!!!

angry.gif_thumb.jpg

t-22138.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
ne fan

Det är alltid glassens fel om den smälter. Inte det att kocken tänkte investera i frys först nästa vecka.

Påminner mig om berättelsen om hundägaren som ville returnera hunden för att den åt skor. Han blev tillfrågad om huruvida hunden har fått nått ben att tugga på. Svaret var jo, den fick genast ett ben då den flyttade in. Nästa fråga var, hur länge har ni haft hunden nu då, varpå svaret löd "två år.."

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

TRAMPA dörrmatta från IKEA, perfekt för en katt att vässa klorna i. Tycker ialla fall min katta. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

De brukar annars tycka bäst om den typen av klösbrädor som står rakt upp från en platta som de sitter fast på. 🙂

En sådan skada borde kanske gå att ta på allriskförsäkringen i hemförsäkringen? Kolla med försäkringsbolaget, så kanske du kan komma lite billigare undan - och kanske har råd att köpa en klösbräda direkt ändå... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Ikeas Indo-mattor fungerar (skräpar dock hiskeligt när katterna river i dom!). Telefonstolpe med rep kringdraget fungerar. Klösmatta fungerar. Klösbräde i 30 graders vinkel och uppåt fungerar. Klösträd från butiken fungerar alltid, jö högre desto bättre.

Har aldrig haft problem med kissorna i studiorummet. Dom ligger oftast och sover mellan keyboarden och skärmen. Ibland i de mest hetsiga lekstunderna kan dom få för sig att krypa in bakomifrån i mitt bord och "tappa bort sig". Inget har gått sönder.

Tja, förutom att de hoppade upp stärkaren och kom åt visarna i mina klockor. Nu är visarna uppätna. My bad förstås.

P1010588.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Det är säkert en klintbergare, men när jag var ung så påstods det att man opererade bort klorna på katterna i Usa för att de inte skulle riva sönder heltäckningsmattorna

Only in America, sku man villa säga. Men tyvärr. Dagens situation är bättre, t.ex på europeiska kattutställningar godtas inte katter med bortamputerade klor. Populariteten att stympa sina kissor har således sjunkit betydligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
2.Katter skall vara utedjur

Tyvärr kan denna önskedröm inte uppfyllas på dessa breddgrader, hur du än önskar. Katter förekommer inte naturligt i naturen i Norden. Det är frågan om förvildade enstaka djur som tidigare varit domestikerade. I kontintentaleuropa är situationen en annan, men nu lever vi ju inte där.

Link to comment
Dela på andra sajter

vanligtvis brukar innekatter bli feta as, men våran kissen e både stark snabb o tuff... hon springer fram o tillbaks över våra 61kvm dagarna i ändå.. sen sover hon i bokhyllan eller bakom iMacen isovrummet..

fanken va rädd hon blev när jag såg hålet i högtalaren.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, klösbrädor funkar inte för min katt, han bryr sig inte. Däremot älskar han våra gamla vävtapeter. Och joo, han har köst i mina Jamo också. Visserligen bara på nätet framför elementen, men fult är det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan det blev klart att jag var allergisk så hade vi katter i två omgångar.

Den andra var förjävlig. Pissade i ALLT. dvs skinnsoffor och SÄNGEN. Satans jävlar. Sen sprang han bort. Skönt tyckte jag. Tills han UPPHITTADES. När jag hämtade honom så pissade han i bilen.

Allergist javisst aldrig trist.

Link to comment
Dela på andra sajter

2.Katter skall vara utedjur

Tyvärr kan denna önskedröm inte uppfyllas på dessa breddgrader, hur du än önskar. Katter förekommer inte naturligt i naturen i Norden. Det är frågan om förvildade enstaka djur som tidigare varit domestikerade. I kontintentaleuropa är situationen en annan, men nu lever vi ju inte där.

Que???

Där vi bor (södra Östergötland-en provins i Sverige) ser jag massor av utekatter runt om i gårdarna och naturen+att våran Doris är tam utekatt,visst fan är katter utedjur och inget annat-deras element ju!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan det blev klart att jag var allergisk så hade vi katter i två omgångar.

Den andra var förjävlig. Pissade i ALLT. dvs skinnsoffor och SÄNGEN. Satans jävlar. Sen sprang han bort. Skönt tyckte jag. Tills han UPPHITTADES. När jag hämtade honom så pissade han i bilen.

Allergist javisst aldrig trist.

haha fy fan..

våran kisse drog av en ordentlig diarré på mitt täcke, som gick igenom hela alltet o ner på lakanet,det försat hon gjorde när hon kom hit.. helt av ren nervositet...

skithögen var i stolek med hundskit!!! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Kan du inte laga hålet det måste väl gå. Jag gillar katter har haft en gäng genom åren och dessvärre så kan inte alla hålla tätt det bara är så och likaledes är det med klösköret. Min kommer ofta när jag lirar så han gillar musik tydligen. Äkta hane är han oxå ute och fixar ättlingar mest hela tiden utom en stund på vinter då han äter och vilar upp sig. Hoppas det löser sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...