Jump to content
Annons

Internet Explorer 7


marc

Recommended Posts

Annons

Jo bättre än IE6 är det ju. Men med tanke på vilken gammal stinkande gödselhög det var så är det ju inte svårt att överträffa.

Dock hade de dyrt och heligt lovat att förbättra sig när det gäller att följa standarder denna gången, men inte då. Nej det får man vänta tills IE8 med.

suck

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo bättre än IE6 är det ju. Men med tanke på vilken gammal stinkande gödselhög det var så är det ju inte svårt att överträffa.

Dock hade de dyrt och heligt lovat att förbättra sig när det gäller att följa standarder denna gången, men inte då. Nej det får man vänta tills IE8 med.

suck

Det är ju knappast ett fint tecken att IE7 hänger sig dom första 24 timmarna.

IE6 strulade sig ju "bara" en gång i månaden. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo bättre än IE6 är det ju. Men med tanke på vilken gammal stinkande gödselhög det var så är det ju inte svårt att överträffa.

Dock hade de dyrt och heligt lovat att förbättra sig när det gäller att följa standarder denna gången, men inte då. Nej det får man vänta tills IE8 med.

suck

Det är ju knappast ett fint tecken att IE7 hänger sig dom första 24 timmarna.

IE6 strulade sig ju "bara" en gång i månaden. 😄

Äh, give them a break. Det var ju bara lite drygt fem år sen de släppte förra versionen. De måste haft det stressigt som tusan 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Firefox är måhända "bättre" än IE7. Men IE7 är mer eller mindre integrerad i kärnan efter installation och har stöd för baske mig alla sidor på nätet. Du kommer inte att stöta på en sida med texten "Denna sida fungerar endast i Firefox". Helt enkelt för att ingen vågar låsa ut majoriteten av användarna. Att Microsoft inte har nån som helst koll på hur CSS egentligen ska tolkas må ju vara hänt. Kruxet är ju att majoriteten använder det, alltså sätter de standarden och plötsligt blir det Opera som feltolkar CSS, HTML och gud vet vad.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Firefox är måhända "bättre" än IE7. Men IE7 är mer eller mindre integrerad i kärnan efter installation och har stöd för baske mig alla sidor på nätet.

Det är tvärt om. Majoriten av sidorna på nätet har stöd för IE 😳

Jag är smärtsamt medveten om att IE är de facto standard. Men resterande webläsare har en betydande andel av marknaden. Detta gör att man inte kan ignorera varken IE eller de som försöker följa standarden. Det gör även något som borde vara en väldigt enkel sak till en ren plåga.

Samtliga av mina klienter har krävt att deras websidor ska fungera i alla webläsare, det finns ingen som vill spara in på det. Men tänk om man kunde lagt den utvecklingstiden på något meningsfullt istället för fula hacks.

Detta må se ut som ett skämt. Men faktum är att det stämmer precis:

pm20060621.png

Link to comment
Dela på andra sajter

På fullt allvar, jag har inte behövt starta IE på säkert ett år. Och då spenderas mycket tid på webben. Visst har det hänt att någon extremt enstaka sida (ex www.emnordic.se) inte fungerar optimalt, men tom UFC ovan lirar finfint i Firefox 🙂

Apropå Firefox så släpptes ver 2.0 "på riktigt" idag. Den låg visst tydligen även ute igår för nerladdning också visserligen, men officiella releasen är idag....

Firefox

/H.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat såväl Opera som Firefox.. Jag har fastnat för Firefox dock. De få gånger jag blir ut för att nån webbserver kräver att jag har IE så använder jag mig av IE-tab... En extension till FF som gör den kompatibel med alla webbsidor..

I går installerade jag IE-7 för första gången.. Den åkte ut efter ett par timmar efter att ha orsakat allt för många dyngstopp i operativet.. Precis som Majken skriver så är IE allt för hårt integrerad i operativsystemet.. Jag skickade minst 10 felrapporter tll Microsoft på grund av buggar i IE-7.. Dynga säger jag bara 🙂

Däremot har jag Opera Mini i min 3G mobil.. Det är super 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Som web-utvecklare kan jag inte annat göra än att ge Microsoft en känga för att de prånglar på allmänheten sån dynga.

En browser som stödjer drygt hälften av alla standarder blir man bara redigt less på. Jag förstår inte folk som frivilligt installerar det. 🙂 Jag kan inte annat än instämma i pie-charten ovan om modern webdesign. Standard på mitt jobb är "men det funkade ju i Firefox".

Enda anledningen till att IE har marknadsandelar är för att det finns med i Windows, fast det klart, nu har de kommit på massor av nya innovationer, som tabbar.. Nästan lika innovativt som när de uppfann multitaskingen i och med Windows 95. 🙂

Bort med fula CSS-hack, bort med Internet Explorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

I går installerade jag IE-7 för första gången.. Den åkte ut efter ett par timmar efter att ha orsakat allt för många dyngstopp i operativet.. Precis som Majken skriver så är IE allt för hårt integrerad i operativsystemet.. Jag skickade minst 10 felrapporter tll Microsoft på grund av buggar i IE-7.. Dynga säger jag bara 😄

Tack, nu slipper jag uppgradera och testa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Firefox är måhända "bättre" än IE7. Men IE7 är mer eller mindre integrerad i kärnan efter installation och har stöd för baske mig alla sidor på nätet. Du kommer inte att stöta på en sida med texten "Denna sida fungerar endast i Firefox". Helt enkelt för att ingen vågar låsa ut majoriteten av användarna.

Ehm.... http://www.xingfu.se/blogge/ 😛

Funkar det med IE7? IE6 går inte iaf. 😄

EDIT: För övrigt tycker jag att sidor som enbart fungerar med Internet Explorer på PC låser ut användarna.

T.ex. efter påpekande för Skatteverket att deras "Deklarera på nätet" endast fungerar med PC och Internet Explorer svarar Skatteverket: "Mac? Finns det några som använder det idag?"

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

På fullt allvar, jag har inte behövt starta IE på säkert ett år. Och då spenderas mycket tid på webben. Visst har det hänt att någon extremt enstaka sida (ex www.emnordic.se) inte fungerar optimalt, men tom UFC ovan lirar finfint i Firefox 😛

Apropå Firefox så släpptes ver 2.0 "på riktigt" idag. Den låg visst tydligen även ute igår för nerladdning också visserligen, men officiella releasen är idag....

Firefox

/H.

Tack ska testa om den funkar bättre då.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat såväl Opera som Firefox.. Jag har fastnat för Firefox dock. De få gånger jag blir ut för att nån webbserver kräver att jag har IE så använder jag mig av IE-tab... En extension till FF som gör den kompatibel med alla webbsidor..

Ah, tack för tipset.

Stöter på några enerverande sidor ibland som inte funkar i FF, och nu löser man det med bara ett enda musklick... Suveränt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Firefox är måhända "bättre" än IE7. Men IE7 är mer eller mindre integrerad i kärnan efter installation och har stöd för baske mig alla sidor på nätet. Du kommer inte att stöta på en sida med texten "Denna sida fungerar endast i Firefox". Helt enkelt för att ingen vågar låsa ut majoriteten av användarna. Att Microsoft inte har nån som helst koll på hur CSS egentligen ska tolkas må ju vara hänt. Kruxet är ju att majoriteten använder det, alltså sätter de standarden och plötsligt blir det Opera som feltolkar CSS, HTML och gud vet vad.

/Majken

Menar du integrerad i OS-kärnan? Det låter knappast bra med tanke på säkerhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Firefox är måhända "bättre" än IE7. Men IE7 är mer eller mindre integrerad i kärnan efter installation och har stöd för baske mig alla sidor på nätet. Du kommer inte att stöta på en sida med texten "Denna sida fungerar endast i Firefox". Helt enkelt för att ingen vågar låsa ut majoriteten av användarna. Att Microsoft inte har nån som helst koll på hur CSS egentligen ska tolkas må ju vara hänt. Kruxet är ju att majoriteten använder det, alltså sätter de standarden och plötsligt blir det Opera som feltolkar CSS, HTML och gud vet vad.

/Majken

Menar du integrerad i OS-kärnan? Det låter knappast bra med tanke på säkerhet.

När Windows 98 kom fick jag, ärligt talat, en känsla av att Windows byggde på Internet Explorer 4 än tvärtom. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...