Jump to content
Annons

Preamp och delta 1010 lt


Danny

Recommended Posts

Hej!

Har som ljudkort ett Delta 1010lt. På de balanserade ingångar som finns är det inbyggda preamps. Jag har funderat på att köpa en bättre, separat preamp. Kan man i såfall koppla den till de balanserade ingångarna på 1010lt? De har ju också preamps, så då går ju signalen genom 2 pramps? Kan detta försämra ljudet, eller är det inget problem? Kan man på något sätt stänga av preampsen på kortet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag har ett 1010lt. kopplade först min preamp (SP Vtb1) till en av rcaingångarna. Bytte dock till balanserade. funkar bättre tycker jag.

som ostrimissimo skrev så byter du jumprar. Det går till så att du tar ut ljudkortet och flyttar två små plastpluppar per kanal.

Det finns några alternativ.

Du kan ha micnivå, den som du har nu. Sen linjenivå för preamps. Sen finns det nån mixvariant som jag inte vet så mycket om.

Dessutom kan du välja att bara ändra på en kanal om det är så att du ska ha olika. Glöm i så fall bara inte att kryssa i "variable inputs-nånting" på kontrollpanelen.

lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...