Jump to content
Annons

Cubase 4 screenshots


dannepop (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
We're sorry. This product has been discontinued.
😳

Grymma bilder. Det här förklarar varför MI7/Cubase har haft rea... 😠

Haha, kolla SoundFrame. Steinberg snodde instrumentljudsökningen från Native Instruments Kore. 😛

Insert Routing och Send Routing i Channel strip...

Det måste betyda att man inte kan dra och släppa i vilken ordning insertpluggarna ska ligga, som man t.ex. gör i Wavelabs Master Section? Nu ska man istället routa om ordningen?

Control Room Overview liknar en korsning mellan Logics Environment och Reason.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Insert Routing och Send Routing i Channel strip...

Det måste betyda att man inte kan dra och släppa i vilken ordning insertpluggarna ska ligga

[...]

Shit! 🙁 Drag & drop på insertsen var en av de största förhoppningarna jag hade på 4:an. Aja.....får hålla en tumme för att de implementerar det ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Insert Routing och Send Routing i Channel strip...

Det måste betyda att man inte kan dra och släppa i vilken ordning insertpluggarna ska ligga

[...]

Shit! 🙂 Drag & drop på insertsen var en av de största förhoppningarna jag hade på 4:an. Aja.....får hålla en tumme för att de implementerar det ändå.

Skaffa Sonar istället då.... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste betyda att man inte kan dra och släppa i vilken ordning insertpluggarna ska ligga, som man t.ex. gör i Wavelabs Master Section? Nu ska man istället routa om ordningen?

Var inte så säker, Insertarna har en liten rund cirkel till höger som inte funnits där tidigare. Det är kanske den man tar tag i för att flytta pluggarna.

Det ser ut att bli en hel del nya pluggar också, minst fem. Utöver de tre på bild tycks HalionOne och ModMachine vara nya.

Ser riktigt lovande ut 😕

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste betyda att man inte kan dra och släppa i vilken ordning insertpluggarna ska ligga, som man t.ex. gör i Wavelabs Master Section? Nu ska man istället routa om ordningen?

Var inte så säker, Insertarna har en liten rund cirkel till höger som inte funnits där tidigare. Det är kanske den man tar tag i för att flytta pluggarna.

Eller så är det en mixerpot? Typ Dry/Wet för insertpluggen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det ser ut som samma skit... 😕

några stegvis gjorda förbättringar... men inte för många bara; de måste spara lite till Cubase 5...

ja jag är cynisk.

hmmm jag tror nog att Windows Vista blir en större omställning... men som vanligt får vi väl vänta på det där definitiva operativsystemet...

Link to comment
Dela på andra sajter

sculpturecallout20040930.jpg

😉

Den likheten slog mig med. Jag fick en liten känsla av att de snegglat på logic.

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det ser ut som samma skit...  😉

några stegvis gjorda förbättringar... men inte för många bara; de måste spara lite till Cubase 5...

ja jag är cynisk.

hmmm jag tror nog att Windows Vista blir en större omställning... men som vanligt får vi väl vänta på det där definitiva operativsystemet...

Windows vista ser egentligen ut som samma gamla skit också. Vad som är intressant är vad som är förändrat bakom ytan, tycker jag. Och skall du tillfredställa alla, som ju Windows är ett försök till enligt mig, så kan det aldrig bli perfekt. Det går bara inte.

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är ju sculpture i logic?

Jag tror han syftade på likheterna i färgschema, metallglans och stil på rattar.

Ja, det gjorde jag. 😉

Okej. Jo visst är det likt, men inte i närheten av lika slipat rent grafiskt. Dock snyggare än vad jag är van att se kjubäjs

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså...Jag trodde på en gång att det här var ett skämt när någon har photoshoppat Cubase så att det liknar Logic. Är det inte det? 😉

Du vet Martin, den här versionen kommer endast till PC också. Macanvändarna fick ju Cubase 4.0 redan 1999. 😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

L?

lql8.jpg

😉

Synd att bilden var lågupplöst. Svårt att se hur nya ikonen ser ut...

ikongt6.jpg

'Set Me 4 Free'? Desperat försök att få in en 4:a i demolåten?

En sån titel kan tolkas som om programmet skulle vara gratis. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar nog faktiskt Prologue gränssnittet mer än Sculpture, högre kontrast på text och minre rörigt. Sen är det ju förståss helt olika syntar, Prologue blir ju automatiskt logisk och enkel eftersom det är en subtraktiv synt. Lite vitsigt att man ritat ut övertonsspektrat på vågformerna istället för en bild av hur vågformerna ser ut också förresten. Med Prologue får man nog gissa att gamla A1 går i graven mer eller mindre.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

En Google-cache av Musicians Friend säger:

Steinberg Cubase 4

$799.99

List Price: $999.99

Steinberg Cubase 4 Studio

$399.99

List Price: $499.99

Två versioner alltså, motsvarande SX och SL antar jag.

SE3 är inte lika gammalt, så jag tror de väntar in en period innan flera varianter lanseras. Cubase 4 Project Studio kanske? 😉

Jag räknar med att Macversionen blir Universal Binary nu, och att det lanseras strax efter att Sonar 6 kommer ut. 😄

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas någon har uppfunnit en bra "överblicksfunktion" för panoreringar i 4:an.

Skulle vara fint med ett rakt streck med kanalerna uppifrån och ned och panoreringarna som korta markeringar vid respektive kanal (som ett enkelt mappträd ungefär).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...