Jump to content
Annons

TO THE BEACH


Recommended Posts

LÅTNAMN: To the Beach

ARTIST/GRUPP: Thomas Johansson

GENRE: Pop/Rock

LÅTLÄNGD: 3.15

KOMPOSITÖR: Thomas Johansson

PRODUCENT: Thomas Johansson

EV. MEDVERKANDE: Jonas Hoglund (gitarr)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3 cbr 160 kbps

STORLEK: 3.8 megabyte

STATUS: Färdig demo

Ja, då var det äntligen dags att få höra era reaktioner på min alldeles färska demo "To the Beach"! Gitarren står Jonas Hoglund från Halmstad för och resten... ja, det har jag kokat ihop.

Så släng av er skorna, på med badbrallorna och häng mp3 -spelaren runt halsen för nu drar vi till stranden!! :rolleyes:

To_The_Beach.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Stilen är inget som faller mig på läppen, men det är ju en fin sommarkänsla över det. Väldigt väl genomfört och det låter inte speciellt mycket "demo" över det. Klart för P4.

Det engelska uttalet kanske inte är perfekt, men det tillför ju bara lite extra personlighet, så det gör inget alls i mina öron.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baskaggen lite för kickig tycker jag. Kompetent spelat, sjungit, spelat. Skulle vilja hör gitarrfillsen lite högre (i verserna)

Alltså trummorna är ganska statiska och lite höga oxå.

Det här irländska temat i början borde kanske återkomma nånstans i mitten av låten också.

Annars väldans trevligt

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Härlig låt! :rolleyes: Inte min s.k "grej" heller, men det var mysigt och välgjort! Texten känns lite småcheesy här och var, men det gör egentligen inte så mycket.

Ja, jag har inte mycket mer än så att tillföra tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med sång på svenska borde detta säkert få radiospelningar. Inget att klaga på annars. Men inte alls i min smak. Hos mig låter kaggen bra. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå, det här är medryckande. Kanske lite väl hej-o-hå-glättigt för min smak. Skulle vilja ha lite mer livekänsla, nu känns det väl plastigt. Ett gott hantverk annars som säkert går hem hos många. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är ju perfekt för genren, arret likaså. Det ende som inte övertygar är sången. Sångrösten finns men det är inte tillräckligt "go" i framförandet bara. Här måste tas i mer och tänk på vad du sjunger (vad texten handlar om)! Som det nu låter är det inte medryckande att dra till stranden. Du har ju resurserna och en skitfin sångröst så det här borde lova gott tycker jag. Jämför exempelvis Markoolio som inte är nån vidare sångare men som kan övertyga ändå. Med din tonsäkerhet kunde du fixa till det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det här för genré? Dansbandspolkapop? 😄

Bra tekniskt utfört men själva låten föll mig väl inte direkt på läppen 😛

Är det någon som har berättat för dig att du låter som Shakira? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången jag kommenterar nåt annat än metal, det borde väl säga nåt...

Fan jag tyckte det här var kul... Det fick mig att le. Du kanska borde göra nån typ marcoolio grej med det... alltså inte rappa utan göra något humoristiskt. Typ som drängarna eller nåt. (de där som sjunger: "om du vill bli min fru ska jag ta dig här och nu" om du vet vilken jag menar). Kanske som någon annan sa innan sjunga på svenska

med nån dialekt fast med lite mer käck feeling över det. Just nu låter det som om du sitter ner och har tråkigt, det ska låta som om du hoppar runt och dansar. Du kanske ska höja tonarten också, då kan det låta mer livligt. Men annars tycker jag det låter bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anlita Annika "Pling" Forsman för en text på svenska

och du kan ligga på svensktoppen med den här. Saknar

körer (sången känns lite för ensam) annars är den klockren... 🙂

Eller Annika som hon kanske heter... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...