Jump to content
Annons

StudioFestival TEMA:cover/remix deadline 7/6


sixties

Recommended Posts

Nu är det dags för nästa studiofestival som har Tema: REMIX/COVER.

Du har 4 tidigare festival vinnare´s bidrag att välja på. Antingen gör du en remix med hjälp av de filer (sång, gitarr osv.) som finnas att hämta, eller som en ren cover där du gör en egen tolkning av någon av låtarna.

Här kommer reglerna:

1. Ditt bidrag skall vara en cover/remix av någon av kompositionerna i valfri genre (Tex. hårdrock, techno, hiphop, dansband! DU väljer själv!)

2. Du skall själv stå för produktion. I övrigt går det bra att samarbeta med andra (t.ex. sångare och musiker).

2. Maxlängd ca 3 min ( för att ge folk en chans att orka lyssna igenom alltihopa).

3. ditt bidrag är i 192 bit-rate, lika för alla.

4. Ditt bidrag skall döpas med ditt "användarnamn" och låt titeln"

5. max ett bidrag per deltagare, för hoppningsvis blir det många bidrag och folk måste få en chans att orka lyssna på alla. 😄

6. Ditt bidrag ska vara opublicerat/outgivet. Så inga upplägg på demoforumet före avslutad röstning.

HÄR HÄMTAR DU DE 4 LÅTARNA i mp3 format som DU HAR ATT VÄLJA PÅ:

De 4:a remix/cover bidragen som mp3 14mb

BIDRAGEN´S FILER HÄMTAR DU NEDAN:

Special_offer.zip 78mb (akkegitarr,elgitarr1,2,3,4,5,sång1,2,minimoog,midispår,mp3spår,theremin, text)Bpm 131

Long_faces.zip 71mb (elgitarr, bas, trummor,sång,körsång,text) Bpm120

Personal playground.zip 97,5 mb (bas,elgitarr, introgitarr, sång, trummor, text) Bpm 115

Kalifornien.zip 60mb(spår se innlägg längre ner)Bpm 95

Anmälan:

Man anmäler sig genom att skicka in ett bidrag innan deadline.

Färdiga bidrag mailas till TUFFTUFFTUFF, eller PM:A en länk där han kan hämta ditt bidrag. Använd gärna yousendit.com, sendthisfile.com eller liknande om ni inte har eget serverutrymme (skicka till er själva och pm:a länken till oss).

Efter deadline kommer alla bidrag att läggas upp för lyssning och omröstning under ca.2 veckor. Vinnaren får ära, berömmelse, och ansvaret för nästa studiofestival.

Deadline:

Onsdag 07 juni, kl.23.59. förlängd inlämnings tid pga att Osberg vill skriva nått i tidningen om festivalen, så kanske några fler hinner vara med!

Röstning:

Det blir i en egen tråd med den vanliga poängsättningen 6,4,2,1 poäng och gärna motiveringar. Man röstar givetvis efter eget huvud på de låtar man gilllar mest.

Texter finns i zipfilerna till några bidrag annars här:

Personal playground.

See you at home, sexy in that thong

I’m gonna turn into stone before you realise

Turn me on, take of the covers

See I draw the line I’m ready when it’s my time

B b b bounce and moan (m m m moan)

When you feel my bone (b b b bone)

See I draw the line I’m ready when it’s my time

And here I am waiting for you (Oooo)

And I will be your personal playground

My body too

Juicy and pure, when I knock on your door

And when I leave you’ll be begging for more

Turn me on take off the covers

Baby don’t be hasty, Baby please be nasty

And honey I’ll deliver (deliver)

I’ll make your body quiver (quiver)

See I draw the line I’m ready when it’s my time

And here I am waiting for you (Oooo)

And I will be your personal playground

My body too

See you at home, sexy in that thong

I’m gonna turn into stone before you realise

Turn me on, take of the covers

See I draw the line I’m ready when it’s my time

B b b bounce and moan (m m m moan)

When you feel my bone (b b b bone)

See I draw the line I’m ready when it’s my time

Kalifornien (G) text + musik Ole Jensen

=======================================

(Tempo=95)

Ackord är typ - G, A7, C, G

F#m, C, Em, A

G, D, Em, A, C, D, G

Vandrar i ett regn, tänker; - Inte nu igen, det är måndag

Sommaren e här, men jag undrar var e värme och sol?

Skulle vara skönt, om det vore lite vackert väder

Inte bara regn och rusk, som sommarn i fjol

Men det finns en plats där solen alltid skiner

Jag har för mig att jag hört det i en sång

Jag tror jag åker till Kalifornien

Och lämnar alla gråa moln och reser på en gång

Släpper ut vår katt, men han vägrar att gå ut och vänder

Borde också stanna inne, men jag måste gå ut

Tänker att jag skulle kunna gå på vita stränder

Känna på den varma sanden utan strumpor och skor

Men det finns en plats där solen alltid skiner

Jag har för mig att jag hört det i en sång

Jag tror jag åker till Kalifornien

Och lämnar alla gråa moln och reser på en gång

Jag tror jag åker till Kalifornien

Och lämnar alla gråa moln och reser på en gång

vet inte om jag glömt något men säg till så fixar jag det. 😄

DÅ KÖR VI!!

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 124
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Bara en fråga. Kan man inte få hela låten som mp3 om man vill göra en cover

den först länken är de 4 låtarna som mp3, har förtydligat det först inlägget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen! Två synpunkter/frågor dock: Skulle vara bra om ni skrev ut hur stor varje nerladdning är. Sen vill jag också veta vad, exakt, som är i zipparna, är det fristående wavar med alla kanaler eller? Kanske är bra att erbjuda en separat nerladdning med bara sång, eftersom ganska många som tänker sig att göra remixer förmodligen är mest intresserade av den biten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej.

Min låt Kalifornien är på ca 60 MB 😆

Spåren är:

Akustisk (stereo)

Bas (mono)

Elgit solo (mono)

Orgel (mono)

Percussion (mono)

Trummor (mono) (borde kanske varit stereo men...)

Sång (mono)

Jag ser gärna att någon annan provar att sjunga 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför får man inte välja en egen/valfri låt att göra en cover på???

Pga att upphovsrättsskyddat material inte får läggas upp på forumet. Därför används medlemmarnas egen musik.

Förstår inte riktigt andemeningen om det skall vara så styrt...i så fall borde det ju heta enbart remixtävling-eller... 😏

Det går ju utmärkt att göra en cover på någon av dessa fyra låtar. Eller en remix. Man använder så mycket man vill av det redan inspelade materialet. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Förstår inte riktigt andemeningen om det skall vara så styrt...i så fall borde det ju heta enbart remixtävling-eller... 

alla studiofestiavaler har ett tema som tvingar deltagaren att följa vissa givna regler för att det tvingar en att testa nya saker, göra saker anorlunda tänka på annat sätt så man lär sig nya saker och utvecklas. 😏

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Pga att upphovsrättsskyddat material inte får läggas upp på forumet. Därför används medlemmarnas egen musik.

hmm,har för mig att detta inte gäller för just covers...snarare om man lägger upp originalet,när jag väljer att lägga en cover på min kommande skiva tex är det ju inget snack om upphovsrätt etc så länge man anger tonsättare/textförfattare korrekt,man pröjsar bara en ncb-avgift baserat på hur många exemplar man avser trycka/sälja etc,behövs inga tillstånd,har precis talat med den högst ansvarife på ncb om detta för ett par veckor sedan,otur för er i alla fall,ni missar en riktig rökare på en gammal goding fr. 60-talet,men välkommen att köpa skivan e. 25/5!

😉

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

ni missar en riktig rökare på en gammal goding fr. 60-talet

Vi hör gärna en riktig rökare på nån av de fyra låtarna du har att välja på. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

kan även göra om några spår till mp3 om någon modemare är sugen att vara med.

skriv itråden om det finns intresse för sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Ditt bidrag skall vara en cover/remix av någon av kompositionerna i valfri genre (hårdrock, techno, hiphop, dansband! DU väljer själv!)

Får man bara välja ur dessa fyra "genrer"??!! eller var det bara ett exempel?? 😳

En fråga till;

Man skulle inte kunna få reda på exakta bpm:na på orginalen tro?? Det brukar bli lättare då.... 😱

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Får man bara välja ur dessa fyra "genrer"??!! eller var det bara ett exempel??

det var exempel, poängen var att det inte behöver låta likt originalet utan att man får fria händer att göra en egen tolkning.

Det ska bli kul att höra vad alla lyckas göra med bidragen. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga till;

Man skulle inte kunna få reda på exakta bpm:na på orginalen tro?? Det brukar bli lättare då.... 😱

så frågan inte missas eftersom jag editerade den och fick ett alltför föredömligt snabbt svar av Sixties innan jag editerat! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Man skulle inte kunna få reda på exakta bpm:na på orginalen tro?? Det brukar bli lättare då....

la till BMP efter varje bidrag i första inlägget, det står i varje text fil som finns i zipfilerna man laddar hem.

BPM ska det ju vara, så går det när man har bråttom! 🙂 tack mutto

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig deltagit i studiofestivalerna innan, men jag antar att det är okej att publicera halvfärdiga bidrag i demoinspelningsforumet för kritik/hjälp/stjälp?

Det är inte OK, Det har alltid varit så att bidragen man skickar in ska vara opublicerade/outgivna och det inkluderar internet och demoforumet. (la till det till reglerna)

Alla tävlar anonymt i omröstningen (användarnamnen visas efter avslutad röstning) och det är ju inte så kul om man redan har hört flera av bidragen på demoforumet.

men ta hjälp av bekantskapskretsen eller pm:a någon/några på forumet som du tycker gör bra grejer för synpunkter eller ev. sammarbete. man kan ju hjälpas åt med olika saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att göra det anonymt är en bra tanke, men blir det inte ändå uppenbart vilka som har gjort vilka covers t ex? Finns en risk iaf, att man känner igen röster osv. Jeje, den risken får man väl ta. 

Visst finns det dom som har en en stil eller röst man känner igen, men det kan ju vara ett sammarbete så det behöver ju inte vara den som sjunger som gjort låten.

huvudsaken att man röstar på de låtar man tycker mest om oavsett vem som gjort dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriv gärna nått i tråden, ni som är sugna på att vara med så ser man hur stort intresset är och fler kanske upptäcker Festivalen och vill vara med. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

BMP? Per capita? 😄

🙁

Han menade såklart BPM, beats per minute. Ska du besserwissra dig så kan du ju iallafall ha lite kött på benen själv. BMP är förkortning på bl.a Windows BitMaP. Det finns mej veterligen ingen användning av någon av BMPs förkortningar som skulle kunna vara per capita. Däremot finns ju den vanliga förkortningen BNP, BruttoNationalProdukt (i princip värdet av ett lands konsumtion av produkter och tjänster), som gärna mäts per capita.

fö var det ju kul att man hört de flesta av låtarna i tävlingen tidigare 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...