Jump to content
Annons

StudioFestival TEMA:cover/remix deadline 7/6


sixties

Recommended Posts

Annons
  • Svar 124
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Får man blanda material från flera av låtarna? 

Du har ju dessa 4 låtar att välja på så jag ser inget hinder för att blanda material.

man mixar väl ofta ihop 2 låtar till en så det är bara att använda fantasin.

Det gäller ju att göra en bra låt också så ofta kan man säga att "Less is more"! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas bara att kan få lite tid över att jobba med det

tid är alltid en bristvara. 🥰 men nu behöver ju ingen skriva en ny låt!

bara välja en som passar till det man vill göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas bara att kan få lite tid över att jobba med det

tid är alltid en bristvara. 🥰 men nu behöver ju ingen skriva en ny låt!

bara välja en som passar till det man vill göra.

Jao, det gick snabbt denna här gången 🙂 Första gången jag hinner med deadlinen.

Kanske till och med går att göra två stycken låtar om inspirationen räcker till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske till och med går att göra två stycken låtar om inspirationen räcker till.

Som det står i reglerna så är det ett bidrag per deltagare som gäller, för att folk ska orka lyssna igenom alla och ge poäng.

förhoppningsvis blir det många bidrag ändå. 🙂

men du får väl göra så många du hinner och välja det bästa. 🙂

ofta upptäcker man sånt som inte låter bra efter några dagar och flera lyssningar, så vänta lite med att skicka in ditt bidrag det är ju gott om tid ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skojskoj, gött med gott om tid också så att man kanske hinner pula ihop något trots allt annat som ska göras..!

men börja nu för helt "plötsligt" är det inte gott om tid längre 😎

glöm inte Murphys Law!

Link to comment
Dela på andra sajter

BMP? Per capita?  😎

😄

Han menade såklart BPM, beats per minute. Ska du besserwissra dig så kan du ju iallafall ha lite kött på benen själv. BMP är förkortning på bl.a Windows BitMaP. Det finns mej veterligen ingen användning av någon av BMPs förkortningar som skulle kunna vara per capita. Däremot finns ju den vanliga förkortningen BNP, BruttoNationalProdukt (i princip värdet av ett lands konsumtion av produkter och tjänster), som gärna mäts per capita.

haha, tagga ner. jag menade inte att vara spydig, vilket borde framgått genom den medvetna felsägningen: BPM blev BMP blev BNP.. svårt att hålla isär förkortningarna liksom.

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, tagga ner. jag menade inte att vara spydig, vilket borde framgått genom den medvetna felsägningen: BPM blev BMP blev BNP.. svårt att hålla isär förkortningarna liksom.

det är lungt, jag hade lite bråttom med uppdateringarna och hjärnan hägde inte med. 😄 Alltid kul med felskrivningar både medvetna och omedvetna.

Kom igen nu alla och fixa ihop några bra bidrag till Festivalen, man kanske skulle bjuda in några gammla rävar som man inte sett ifestival sammanhang på ett tag.

Precis som i melodifestivalen. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, tagga ner. jag menade inte att vara spydig, vilket borde framgått genom den medvetna felsägningen: BPM blev BMP blev BNP.. svårt att hålla isär förkortningarna liksom.

det är lungt, jag hade lite bråttom med uppdateringarna och hjärnan hägde inte med. 😆 Alltid kul med felskrivningar både medvetna och omedvetna.

Kom igen nu alla och fixa ihop några bra bidrag till Festivalen, man kanske skulle bjuda in några gammla rävar som man inte sett ifestival sammanhang på ett tag.

Precis som i melodifestivalen. 🙂

Jokrar! I studiofestivalen! Lysande! Var får du allt ifrån? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jokrar! I studiofestivalen! Lysande! Var får du allt ifrån? 

vad sägs om majken, hackeman, Hammagrella. fler förslag? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Signert 

tar för givet att han är med!! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde skriva det i reglerna men ni som lämnat bidrag att remixa får inte välja ert eget utan måste göra nått av de andras, men det är väl roligare så det behöver väl knappast stå med i reglerna. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

ops... 

Det är väl ingen katastrof om man gjort om sin egen låt, det står ju faktiskt inte i reglerna men gör gärna ett försök med nått av de övriga bidragen. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

ops... 

Det är väl ingen katastrof om man gjort om sin egen låt, det står ju faktiskt inte i reglerna men gör gärna ett försök med nått av de övriga bidragen. 🙂

närå... jag skojade bara. Har faktiskt gjort ett annat bidrag. :rolleyes:

Redigerat av Odel
Link to comment
Dela på andra sajter

närå... jag skojade bara. Har faktiskt gjort ett annat bidrag. 

bra! 😉

Det gick fort, har 2 som jag börjat på, svårt att bestämma mig men vi får väl se vailket som blir bäst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Signert 

tar för givet att han är med!! 🙂

Nä, måste ju ge er andra en chans. 😲

Allvarligt talat så kommer jag nog inte att hinna vara med i denna omgång, så jag håller tummarna för att det ändå blir min låt i någon annans version som vinner. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Allvarligt talat så kommer jag nog inte att hinna vara med i denna omgång, så jag håller tummarna för att det ändå blir min låt i någon annans version som vinner. 

Det var ju tråkigt! 😎

Tänkte bara tala om att Studio tänker ta med något om Studifestivalen i tidningen.

Nån notis eller kanske i ledaren så slut datumet kommer att flyttas fram till Onsdag 07 Juni 23.59 så får läsarna 2 veckor på sig att få till något.

kanske signert hinner oxå!! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Skojskoj, gött med gott om tid också så att man kanske hinner pula ihop något trots allt annat som ska göras..!

men börja nu för helt "plötsligt" är det inte gott om tid längre 😱

glöm inte Murphys Law!

Så sant! Som det ser ut nu i tråden så kommer jag nog t.o.m hinna med mitt examensarbete 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Så sant! Som det ser ut nu i tråden så kommer jag nog t.o.m hinna med mitt examensarbete

det låter bra 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det händer lite här i tråden, ni jobbar väl med era bidrag hoppas jag. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte Red Hot patent på allt som har med Kalifornien att göra? 

tydligen Har Hammagrella och o-jay en annan uppfattning.

Kul att du är tillbaka från turnén Tuffx3, så får jag lite hjälp med tråden. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...