Jump to content
Annons

StudioFestival TEMA:cover/remix deadline 7/6


sixties

Recommended Posts

jag har inte läst ett enda inlägg sen mitt eget sista i tråden---kom igen när ni låter folk få utveckla sina egna grejeor!!!! utan sunkiga regler/diktamen... 😆😏😏

Då kan du bege dig till Demoinspelningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 124
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

kom igen när ni låter folk få utveckla sina egna grejeor!!!! utan sunkiga regler/diktamen...   

Den festivalen kör ju SVT varje år, Den kallas melodifestivalen. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta OT, men....när det gäller covers;

är det inte så att, man behöver inte ha tillstånd för att publicera en cover, så länge man inte gjort ändringar i arrangemanget?

Link to comment
Dela på andra sajter

är det inte så att, man behöver inte ha tillstånd för att publicera en cover, så länge man inte gjort ändringar i arrangemanget?

Tror det är riktigt. Traste lindéns kvintett fick ju aldrig ge ut Spader Ess (Ace of Spades- Motorhead) pga deras ändringar inte godkändes. Men live fick dom köra den.

Men om man lägger upp covers på tex. studio forumet så räknas väl studio som utgivare och skall betala stimavgift. vilket dom inte är så pigga på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte Red Hot patent på allt som har med Kalifornien att göra? 

tydligen Har Hammagrella och o-jay en annan uppfattning.

Kul att du är tillbaka från turnén Tuffx3, så får jag lite hjälp med tråden. 😉

Fast mina Cali-influenser är äldre än så - It never rains in southern California 😆

Chilipepprarna är för mig en relativt nyupptäckt pärla - gillar skarpt det jag hör. Jag har förresten också gjort en låt som börjar som Sweet home Alabama 😆

Mixa lugnt 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Chilipepprarna är för mig en relativt nyupptäckt pärla - gillar skarpt det jag hör. Jag har förresten också gjort en låt som börjar som Sweet home Alabama 

ska du sno från andras låtar så välj gärna okändare men framför allt bra låtar. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Chilipepprarna är för mig en relativt nyupptäckt pärla - gillar skarpt det jag hör. Jag har förresten också gjort en låt som börjar som Sweet home Alabama 

ska du sno från andras låtar så välj gärna okändare men framför allt bra låtar. 🙂

Skall jag tolka det som att du inte tycker att Sweet Home Alabama är en bra låt? 🙂

Det var faktiskt ingen medveten stöld från min sida, men vad jag egentligen syftade på vara att Chilipepprarnas senaste låt, Dani California börjar väldigt snarlikt. 😉

Hur går det med tävlingen förresten? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur går det med tävlingen förresten? 

vet inte om det om det kommit in några bidrag ännu men Tuffx3 är tillbaka från turnén i allafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja..och inte bara det, jag har flyttat oxå  ..och därmed varit utan internet ett tag. Jag kan meddela att det än så länge har kommit in 1(ett) bidrag..

ska fila ett tag till på mitt bidrag men det känns lovande, det kommer nog fler närmare deadline!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns fortfarande tid att knåpa ihop ett bidrag, om ni inte börjat än!

Betyder det att du hinner vara med? va kul! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har precis skickat in. Så jumboplatsen är spikad. Nu behöver ni oroa er för att ställa upp! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ett litet tag hade vi 3 bidrag..men så kom en liten hårddisk-crash(alltid trevligt när herr C: inte har lust att stanna på festen) på besök och så var det bara 1 bidrag kvar, så just nu är du i klar ledning DEE DEE, GRATTIS, trots att jag ännu inte klarat av att spela din fil 😕 ..Snart har vi nog 3 bidrag igen ska ni se..

Link to comment
Dela på andra sajter

Deadline:

Onsdag 07 juni, kl.23.59.

ville bara påminna om att deadline närmar sig, så det är dax att sätta fart nu! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ett litet tag hade vi 3 bidrag..men så kom en liten hårddisk-crash(alltid trevligt när herr C: inte har lust att stanna på festen) på besök och så var det bara 1 bidrag kvar, så just nu är du i klar ledning DEE DEE, GRATTIS, trots att jag ännu inte klarat av att spela din fil 😉 ..Snart har vi nog 3 bidrag igen ska ni se..

😆😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns fortfarande tid att knåpa ihop ett bidrag, om ni inte börjat än!

Betyder det att du hinner vara med? va kul! 😳

Det ser inte ut som det just nu. Men man vet aldrig... Ni andra får hålla tummarna för att jag inte hinner. 😏🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser inte ut som det just nu. Men man vet aldrig... Ni andra får hålla tummarna för att jag inte hinner.   

Du gör som Carola och tar ut segern i förskott.

Det kanske finns några monster på forumet som kan överaska... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

klar! Vart en helt klart udda version

ska bli kul att höra, det är ju poängen med en remix/cover att den ska skilja sig från originalet. ju uddare destå bättre 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...