Jump to content
Annons

TIPSA MIG!


AXL THE ROCKER

Recommended Posts

Som sagt, jag har lite svårt att hitta bra musik. Tycker det finns så otroligt mycket skit, och jag är så kräsen. 😆 så det vore schysst med lite tips på bra, både nya och gamla band.

Musik jag gillar är: Iggy & the Stooges, Hellacopters första och andra skiva, tidiga Kiss, Johnny Winter and (Colombia records), Nazareth ("hair of the dog" skivan bara!), Deep Purple, Kyuss, stonerrock, men inte det lugna i stonerrocken som alltid är i mitten av låtarna, jag gillar ett jävla ös HELA TIDEN 😆 , Mustasch, Backyard Babies, Hardcore Superstar, Sex pistols, Maryslim, AC/DC, rolling stones, Led Zeppelin, Motorhead och mycket mer...

Jag är mycket trött på att stå i skivaffären och lyssna igenom skitskivor i jakten på det där lilla extra.. 😆 Säkert fler som känner så?

Så snälla ge mig lite rock´n´roll tips med fett fläsk i gitarrerna å ett jälva ös!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En polare skickade Pandora till mig i helgen. Helt lysande. Man söker på en artist eller låt så får man upp "liknande" musik.

Den funkar väl inte helt hundra jämt, men den var schysst. Testa den, den kanske kan hjälpa dig att hitta ny musik.

*edit* ändrat lite

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

En polare skickade Pandora till mig i helgen. Helt lysande. Man söker på en artist eller låt så får man upp "liknande" musik.

Den funkar väl inte helt hundra jämt, men den var rätt schysst. Testa den, den kanske kan hjälpa dig att hitta ny musik.

Då tycker jag att last.fm är väldigt mycket bättre. Men för all del, pröva båda två.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Som sagt, jag har lite svårt att hitta bra musik. Tycker det finns så otroligt mycket skit, och jag är så kräsen. 😄 så det vore schysst med lite tips på bra, både nya och gamla band.

Så snälla ge mig lite rock´n´roll tips med fett fläsk i gitarrerna å ett jälva ös!!

Living Things.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det svårt att hitta bra musik, det är ju det som driver en att göra eget! Då blir det ju som man vill ha det( i bästa fall). Hur gick det med din rockdänga som du oavsiktligt slängde? Lyckades du återskapa den?

Link to comment
Dela på andra sajter

CLUTCH!!!!

Där har du tipset med stort T! Tror du kommer gilla dom, med tanke på dom referenser du nämnde! Go for it!

"Please excuse me while I adjust my pants, so I may dance the good times dance - and put onlookers and innocent bystanders into a trance!" - The mob goes wild från skivan Blast tyrant.

Övriga tips: Corrosion of conformity & Down.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nirvana, Foo Fighters, Guns N' Roses, Slash's Snakepit, Velvet Revolver, Rainbow, Pearl Jam, Dream Theater 😄

Nu nämnde jag kanske kända band som du känner till... ALla nämner ju bara massa konstiga band 🙂

Thunder? Kolla in http://shitty.fruktsallad.net/

Alltså, Thunder och Shitty är inte samma band 😕

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det svårt att hitta bra musik, det är ju det som driver en att göra eget! Då blir det ju som man vill ha det( i bästa fall). Hur gick det med din rockdänga som du oavsiktligt slängde? Lyckades du återskapa den?

Hhehe...jag har börjat lite smått att programera trummorna...vi får se hur det går..jag vill göra den..men det känns lite trist när jag redan gjort den..roligare att göra en helt ny..men jag ska försöka få den färdig! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Blue Öyster Cult (inte 80-talets pissplattor bara)

Wohoo! Don´t underestimate the power of BÖC in the 80:s ( or 90:s or...)

Allt är bra med Bloom och Dharma, eller.. tja "Imaginos" från -88 är väl undantaget som bekräftar regeln då 😲

Redigerat av bimbambop
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du hört Captain Beyond-tidigt 70-tal...mkt bra sen har du ju säkert hört Yes-Zappa-Rush-Blue Öyster Cult (inte 80-talets pissplattor bara)-Zombies-Nina Hagen-

Tubes-och alla andra...Florians nya platta är ett hett tips,ute 25/5! 🙂

captain Beyond och blue Ö. cult är jag lit bekant med, men jag ska kolla in dina tips.

du verkar ha bra smak tycker jag! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Danko Jones

Bark Market

Ministry (tipset gäller enbart för skivan utan namn, den med Psalm 69 på)

Screw

Vildsvin (bra rock på svenska, hyfsat ösiga men inte metall)

Sitter på jobbet nu och kommer inte på fler i huvudet... jag behöver nog mer RAM-minne i skallen! 🙂

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Hhahaha.. 😄

🙁

Tur att du inte tog illa upp. Vet dock inte vad jag ska tipsa dig om för musik om du letar efter rock/gubbrock. 🙂

Creedence o massa andra gamlar godingar är väldigt trevligt, men det antar jag att du redan "spelat sönder". 😳

Ang ny rock så säger jag bara Goo Goo Dolls 🙂 Fast det kanske är för poppigt för mr AXL_Dah_ROCKER 🙁

kramizar

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm, du verkar ju redan gå i en pretty schysst skola då:rolleyes: ..

Här är några tips som du kan checka om du vill..

L.A.GUNS första (1988) om du vill ha sleaze.

BACKSTREET GIRLS "Party On Elmstreet)"

HANOI ROCKS

L7 "Smell the magic"

UK SUBS

LOVE/HATE"Blackout in the redroom"

TORNADO BABIES om du vill ha AC/DC-rock

DEAD BOYS kanske

SONICS

MARKY RAMONE AND THE SPEEDKINGS"No If's.."

..ja,det får räcka så länge

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...