Jump to content
Annons

studiofestival tema:cover/remix startar snart i


sixties

Recommended Posts

Efter en omröstning så valdes föjande förslag på kommande studiofestival:

Förslag:

Någon tillhandahåller en låt och separata spår av tex. sång, bas, trummor och nått mer. Sedan får alla remixa eller göra låten i en egen cover version. Då kan alla vara med även remixkillarna och den som vill spela och sjunga själv gör det.

Det blir tidigare festivalvinnare (3-4st)som man får välja på vilken man vill göra.

De läggs upp som wavfiler (om ingen har bättre idéer) sedan kan man antingen använda dessa spår (så många eller få man vill) eller göra en helt anorlunda cover om man känner för det.

så om det är något som behöver tilläggas, förtydligas mm. så gör det här innan festivalen startar.

blir snart,kanske idag, olsberg har fått allt material och ska bara lägga upp det på servern!

det är TUFFTUFFTUFF som vann punkfestivalen som håller i det hela.

gör jag sjäv för han är på englands turné!

det är väl server utrymme för 1-2 veckor till wav filerna som eftersöks för tillfället.

klart!

tror han har klart vilka bidrag som ska användas.

oxå klart!

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

man kan ju ha en max längd och att alla använder 192 i bit-rate, för att orka lyssna och ha liknande förutsättningar för ljudkvaliten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockren festival. Kan bli hur spännande som helst!

förslag på regel:

mp3-låten får max vara 5MB stor

Så du menar att om man vill göra en längre låt så får man tulla på kvaliten och sänka bit-raten? 🙂

Jag satsar på 32kbps mono då!

Link to comment
Dela på andra sajter

bara serverutrymme som saknas..nån som kan låna ut??

har inte osberg svarat? studio borde ju kunna bidra med utrymme under 1-2 veckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockren festival. Kan bli hur spännande som helst!

förslag på regel:

mp3-låten får max vara 5MB stor

Så du menar att om man vill göra en längre låt så får man tulla på kvaliten och sänka bit-raten? 🙂

precis, det var faktiskt tanken. Då kan man göra ett långt epos på 25 minuter eller en svängig funkmix på 3min. Upp till var och en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg gärna upp texterna till bidragen i tråden för dem som vill sjunga själva.

(i festivaltråden när den drar i gång alltså inte här menar jag)

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker det kan vara ok, med flera bidrag om man gör olika låtar.

Om man har svårt att välja och tid att göra dom på. 😉

kan man få veta vilka låtar det blir!

Link to comment
Dela på andra sajter

vi för väl nån månad på oss att göra låtarna? så man slipper stressa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte bättre att välja en låt? Risken är att det blir svårt att bedömma om vi får trettio bidrag med fem olika låtar. Då fattar jag inte riktigt poängen med tävlingen. Och med risk för att vara lite tjatig så tycker jag fortfarande att vi skall välja något som är hyfsat lätt. Det är inte alla som hänger med i djonas fissmaj7+18 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte bättre att välja en låt? Risken är att det blir svårt att bedömma om vi får trettio bidrag med fem olika låtar. Då fattar jag inte riktigt poängen med tävlingen. Och med risk för att vara lite tjatig så tycker jag fortfarande att vi skall välja något som är hyfsat lätt. Det är inte alla som hänger med i djonas fissmaj7+18 🙂

Jag har meddelat TUFFTUFFTUFF (kan vi inte kalla honom "Loket" för enkelhets skull?) att jag kan ställa ett av mina vinnarbidrag till förfogande (föreslog bidraget till gratisfestivalen, ganska enkla harmonier, lätt att reharmonisera om man vill), men jag håller med om att det borde vara samma låt för alla, dvs inga valmöjligheter. En bra låt skall ju tåla det mesta. 🙂

Jag tycker också att Vault av Snow Brigade skulle vara ett bra alternativ om inte min låt faller Festivalgeneralen på läppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har meddelat TUFFTUFFTUFF (kan vi inte kalla honom "Loket" för enkelhets skull?) att jag kan ställa ett av mina vinnarbidrag till förfogande (föreslog bidraget till gratisfestivalen, ganska enkla harmonier, lätt att reharmonisera om man vill), men jag håller med om att det borde vara samma låt för alla, dvs inga valmöjligheter. En bra låt skall ju tåla det mesta. 🙂

Jag tycker också att Vault av Snow Brigade skulle vara ett bra alternativ om inte min låt faller Festivalgeneralen på läppen.

Om man väljer bland vinnarna så tycker jag också att Signerts gratisfestivalslåt är en bra kandidat. ... Och om man får välja bland icke-vinnarna vore Vault (akustiska festivalen) definitivt en skön remixlåt!

Edit: Och även jag gillar tanken med ett bidrag att remixa.

Redigerat av Thomas
Link to comment
Dela på andra sajter

Får jag föreslå att låten som väljs är i en ganska "mainstream" genre, dvs förslagsvis rock-pop-nånting? Det känns som att den typen av låt är lättast för de flesta att göra nåt vettigt av.

Håller helt och hållet med. Svårt att göra elektroremix av akustisk mtrl.

Link to comment
Dela på andra sajter

LOKET?!?!?Det var det värsta jag har hört,haha..näerrå,men det är redan bestämt vilka låtar det blir(förutom att Herr Signert har 3 låtar att välja mellan pga att har tre(3) festivalvinster i sin ficka och vilken av dessa han till slut väljer är upp till honom)..det blir 4 låtar av lite blandad kompott..Det enda vi behöver för att komma igång nu är serverplats, got some???...The Train

Link to comment
Dela på andra sajter

Signert´s gratisfestival låt är ju bra och den kan man nog göra mycket med men jag var sugen på "margerets cheap guitar" som också är bra. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

trummorna kanske man kan få som ett midi spår och ev. andra instrument så tar det mindre plats/fortare att ladda hem. och man får hitta egna ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda vi behöver för att komma igång nu är serverplats, got some???...The Train

Pga att mitt förra inlägg raderades i samband med databasstrulet så får jag skriva igen 🙂

Hur mycket serverplats skulle det röra sig om? Jag kan eventuellt bidra med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

ca 400mb kanske, det är ju 4 låtar med separata sång, giatrr spårmm.

Link to comment
Dela på andra sajter

hur går det med server utrymmet? några framsteg TT TUFF?

har Olsberg svarat ännu?

Link to comment
Dela på andra sajter

har kollat med TUFFTUFFTUFF och Olsberg och Studio håller med severplats till Cover/remix festivalen. 😱

Det blir alltså 4 låtar man har att välja på och det är vinnare i tidigare festivaler som bidrar med sina låtar och filer.

TUFFTUFFTUFF drar igång den riktiga festival tråden när allt material är hos Olsberg så det borde ske inom de närmasta dagerna.

Han åker dock på Engladsturné på onsdag så händer det inget före de så drar jag igång festivalen åt honom så snart det går. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Onsdag!

Det stämmer men Olsberg har bara fått in 2 av bidragen men så snart de 2 övriga kommer in med sitt material så drar jag i gång det hela. ska pm:a de som inte har fått tummen ur röven ännu så vi kan köra igång. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...