Jump to content
Annons

enhet för smidig växling mellan monitorer/lurar?


puffra

Recommended Posts

hej,

jag söker någon låda som gör att jag smidigt att kan växla mellan mina monitorer och mina lurar...som det är nu måste jag koppla om bakom datorn och det är ganska jobbigt...

lådan måste ha stöd för balanserade in-/utgångar och det vore skönt att ha en volymkontroll på den också...

några tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vilken prisklass?

Skulle MINIAMP 800 från Behringer kunna vara nåt? Den kostar runt 600:-

*edit* hmmm undrar om det där var ett dåligt tips. Ja ja, ni andra får väl rätta mig om det var fel.

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjaha. Mackie big Knob är väl det första jag tänker på... men så finns ju även Samson C-control och en hel del andra prylar.. Men ovanstående duger för dina önskemål i alla fall..

kunde kanske varit bra att ange prisklass...2000 som mest....om det inte finns någon dyrare produkt som verkligen kan övertyga mig 🙂

Tack för tipsen!

Big Knob ser ju verkligen fin ut och mackie är ju kända för att göra bra grejer...men jag behöver verkligen inte alla de där funktionerna...Samson C-control fick väl lite halvdant betyg i studio om jag inte minns helt fel?..

fler tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

Claes Holmerup har, i alla fall haft, en pryl som är billig och bra och fungerar med passiva komponenter utan ljudpåverkan.

ja, m-patch från sm pro audio, fast den har ingen hörlursutgång.

å andra sidan har tydligen kommande m-patch 2 det.

törs lova att även den kommer vara ruskigt prisvärd.

om du kan vänta på den dvs.

Redigerat av basshole
Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Varför duger i princip inte vilken hörlursförstärkare som helst, har inte (nästan) alla nånslags thru-del, så att originalsignalen går raka vägen igenom och kan alltså då kopplas till förstärkare eller aktiva högtalare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har både Mackie Big knob OCH C-control i studio och både är lika bra.

Mackien är bättre planerad rent ergonomiskt men tar å andra sidan upp dubbelt så står plats.

Sedan är mackin nästan dubbelt så dyr så har du inte AD/DA i bra klass spelar det ingen roll vilken du väljer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...