Jump to content
Annons

"Oväsen" % och graderingspluppar?


Cloudsurfer

Recommended Posts

Annons
  • Svar 110
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Öhhm. Några synpunkter... varför i h-skotta ska varningsplupparna ligga "ute i fält" och inte i kontrollpanelen eller så? Det är ju faktiskt väldigt konstigt och inkonsekvent, iaf så länge man bara ser sin egen mätare.

Och synpunkt två, att ha en procentstapel på det där sättet är nästan lite provocerande... Det är som att jag är misstänkt utan att ha gjort något. Skulle väl vara tokmycket bättre om den kunde låta bli att störa mej så länge jag ligger på 0%, för om den isåfall skulle dyka upp när jag väl mot förmodan gör någe dumt så kommer jag ju märka den mycket tydligare.

Synpunkt tre, varför inte bara ta varningar via PM med varje forumit som berörs?

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, typ... med tillägget -60 om man citerar Ethan Suplee (Randy) i My Name Is Earl.

Randy: I never thought of drinking beer upside down before

Earl: It tastes the same

Randy: Yeah, but it goes to your brain before it gets to your livers

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Ja, typ... med tillägget -60 om man citerar Ethan Suplee (Randy) i My Name Is Earl.

Randy: I never thought of drinking beer upside down before

Earl: It tastes the same

Randy: Yeah, but it goes to your brain before it gets to your livers

😆

:rolleyes:

Earl: What kind of kid puts acorns in his shoes?

Randy: A squirrel kid, man! Except the squirrel kid doesen't wear shoes... Unless..... Nahhh, not even then it wouldn't.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Inte jag heller.

Florian har fått förut, och jag tror säkert att fler har fått.

...men Florian har hållit sig i skinnet ganska länge nu - så hans mätare måste ha sjunkit en del (från att troligen ha varit farligt nära 100% ett tag... 😆 ), eller? Hur ser det ut Florian?

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett antal som har fått ja. Vet inte exakt hur många. Vilka det är och varför tänker jag inte gå in på. Det finns en anledning till att staplarna är personliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inget annat, så kunde det vara intressant för de som har markeringar, att veta hur stort "oväsen-sällskapet" är, så att de vet hur liten del av forumets medlemmar som inte sköter sig... -eller det är kanske en större andel än man misstänker...? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhhm. Några synpunkter... varför i h-skotta ska varningsplupparna ligga "ute i fält" och inte i kontrollpanelen eller så? Det är ju faktiskt väldigt konstigt och inkonsekvent, iaf så länge man bara ser sin egen mätare.

Och synpunkt två, att ha en procentstapel på det där sättet är nästan lite provocerande... Det är som att jag är misstänkt utan att ha gjort något. Skulle väl vara tokmycket bättre om den kunde låta bli att störa mej så länge jag ligger på 0%, för om den isåfall skulle dyka upp när jag väl mot förmodan gör någe dumt så kommer jag ju märka den mycket tydligare.

Synpunkt tre, varför inte bara ta varningar via PM med varje forumit som berörs?

😉

Agree, agree och agree.

Link to comment
Dela på andra sajter

* Anmälan gör man om man tycker att ett inlägg bryter mot en forumregel.

* Oväsennivån/varningsnivån ökas av admin/moderator på den medlem som mycket tydligt och återkommande har brutit mot forumreglerna. Denna nivå syns som sagt endast för den "drabbade" och vi återkopplar därför inte om nivån har ökats genom att berätta det för någon annan. Däremot kan naturligtvis en anmälan generera i respons i tråden av moderator.

Anmälanfunktionen är alltså en kollektiv funktion som ska/kan användas av alla, för att låta forumet vara en trevlig och relevant plats att komma till - även om det inte alltid återkopplas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personangrepp tolereras inte under några omständigheter.

Kan en moderator gå in i en tråd och ta bort enskilda inlägg utan att stänga tråden? 🤪

En moderator eller admin kan redigera inläggen och plocka bort olämpliga ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personangrepp tolereras inte under några omständigheter.

Kan en moderator gå in i en tråd och ta bort enskilda inlägg utan att stänga tråden? 🤪

En moderator eller admin kan redigera inläggen och plocka bort olämpliga ord.

Okej, tack så mycke 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

// slår samman med tråd i existerande ämne /admin

Hej,

Under min bild har jag en stapel brevid: Oväsen (0%) XXXX ?

Vad har jag gjort för fel?

Är jag en ond människa?

/Kent J.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...