Jump to content
Annons

vad ska nästa studiofestival ha för tema?


sixties

Recommended Posts

Jag tycker det vore kul att göra en "Jävla Kritiker"-festival. Dvs. någon i Studios redaktion skriver en recension av en fiktiv låt. Uppdraget är sedan att komponera låten. Det bidrag som bäst lever upp til recensionen vinner.

Fotnot: "Jävla kritiker" var ett projekt tidigare i år där kända svenska kritiker skrev recensioner som kända artister sedan gjorde låtar till.

Skulle inte Laserdance kunna skriva den recensionen? 😏

Det vore nåt det! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag tycker det vore kul att göra en "Jävla Kritiker"-festival. Dvs. någon i Studios redaktion skriver en recension av en fiktiv låt. Uppdraget är sedan att komponera låten. Det bidrag som bäst lever upp til recensionen vinner.

Fotnot: "Jävla kritiker" var ett projekt tidigare i år där kända svenska kritiker skrev recensioner som kända artister sedan gjorde låtar till.

Skulle inte Laserdance kunna skriva den recensionen? 😏

Det vore nåt det! 😳

Ja! Ja! Oh, vad bra! Detta måste göras! Jag lägger alla mina röster på detta förslag! a065.gif

Här är en länk till "Jävla kritiker!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Länk till det kritikerna skrev:

Jävla Kritiker Resencionerna

problemet är ju att de beskriver musikstil, instrument mm. så det blir väldigt begränsat och kanske inte lockar så många deltagare.

Dom kritikerna har ju skrivit om en låt med en speciell grupp och då kan man ju gå in mer på detaljer om man vet vad de har gjort innan och vika instrument de använder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett par ideér.

1. Musik som illustration - en låt som beskriver t e x dygden, kärleken eller vinden

eller ett soundtrack till något som vi bestämmer.

Vi tar en standard och gör vår egen version av detta. inte som en remixtävling utan tolkning av en cover helt enkelt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tar en standard och gör vår egen version av detta. inte som en remixtävling utan tolkning av en cover helt enkelt. 

det vore kul,har också tänkt på detta, i såfall får man vät ta en sk. traditional (som ingen vet vem som skrivit) så det inte blir problem med stim.

typ House of the rising sun fast gärna andra förslag om någon kommer på nått.

Link to comment
Dela på andra sajter

en bossafestival skulle jag gilla!

btw, har inte Animals skrivit House of the rising sun? Eller är jag ute o cyklar?

Redigerat av Eliasson
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tar en standard och gör vår egen version av detta. inte som en remixtävling utan tolkning av en cover helt enkelt. 

det vore kul,har också tänkt på detta, i såfall får man vät ta en sk. traditional (som ingen vet vem som skrivit) så det inte blir problem med stim.

typ House of the rising sun fast gärna andra förslag om någon kommer på nått.

Om vi inte hittar en laglig standard så kanske någon vinnare i en studiofestival lånar ut sin låt och så covrar (!?) vi den 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

btw, har inte Animals skrivit House of the rising sun? Eller är jag ute o cyklar?

dom har gjort den men inte skrivit den.. den är hur gammal som helst, typ 1700-tal eller nåt. gammal slavsång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi inte hittar en laglig standard så kanske någon vinnare i en studiofestival lånar ut sin låt och så covrar (!?) vi den🙂

Eller så kanske ChrisSnyder är sugen på att producera en låt som vi kan göra en cover på...? Eller näh... kanske inte.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det vore kul att göra en "Jävla Kritiker"-festival. Dvs. någon i Studios redaktion skriver en recension av en fiktiv låt. Uppdraget är sedan att komponera låten. Det bidrag som bäst lever upp til recensionen vinner.

Fotnot: "Jävla kritiker" var ett projekt tidigare i år där kända svenska kritiker skrev recensioner som kända artister sedan gjorde låtar till.

Skulle inte Laserdance kunna skriva den recensionen? 😱

Det vore nåt det! 😄

Klockrent!

***

Annars kanske man skulle tonsätta något klasiskt foruminlägg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi inte hittar en laglig standard så kanske någon vinnare i en studiofestival lånar ut sin låt och så covrar (!?) vi den

jag har ju föreslagit signert (festivalvinnare x3 i rad!!) som låtskrivare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi lånar GLADELIGEN ut våran låt(och läggar ut alla bidragen på vår hemsida)

det kunde bli kul men då får du fixa sång, bas osv. på separata spår så man kan använda det man vill av er låt. så kan det både bli remixar och covers.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det vore kul att göra en "Jävla Kritiker"-festival. Dvs. någon i Studios redaktion skriver en recension av en fiktiv låt. Uppdraget är sedan att komponera låten. Det bidrag som bäst lever upp til recensionen vinner.

Fotnot: "Jävla kritiker" var ett projekt tidigare i år där kända svenska kritiker skrev recensioner som kända artister sedan gjorde låtar till.

Skulle inte Laserdance kunna skriva den recensionen? 😏

Det vore nåt det! 😱

Klockrent!

Sjukligt bra! 😆

Det här måste bli av!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det vore kul att göra en "Jävla Kritiker"-festival. Dvs. någon i Studios redaktion skriver en recension av en fiktiv låt. Uppdraget är sedan att komponera låten. Det bidrag som bäst lever upp til recensionen vinner.

Fotnot: "Jävla kritiker" var ett projekt tidigare i år där kända svenska kritiker skrev recensioner som kända artister sedan gjorde låtar till.

Skulle inte Laserdance kunna skriva den recensionen? 😏

Det vore nåt det! 😆

Klockrent!

Sjukligt bra! 😄

Det här måste bli av!!

Du som skriver i tidningen ibland borde väl ha de rätta kontakterna? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

eller göra en låt till en färdig text! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Beastie boys har ju sina vokaler liggande fritt på sin hemsida.

De uppmuntrar remixer.

Så Beastie Boys tema?

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Beastie boys har ju sina vokaler liggande fritt på sin hemsida.

De uppmuntrar remixer.

Så Beastie Boys tema?

Blir det inte trist utan fria konsonanter? 😲

... och om vokalerna ligger fritt på sidan, blir det inte väldigt svårt att läsa då ?!

😄😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Beastie boys har ju sina vokaler liggande fritt på sin hemsida.

De uppmuntrar remixer.

Så Beastie Boys tema?

Blir det inte trist utan fria konsonanter? 😲

... och om vokalerna ligger fritt på sidan, blir det inte väldigt svårt att läsa då ?!

😄😆

😄😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...