Jump to content
Annons

Kan inte ladda ner demos


YellowStudio

Recommended Posts

När jag laddar ner (högerklickar,spara mål som)en demo här från forumet så sparar datorn filen som en mpeg (filmklipp) och inte som mp3.Det blir 0byte i sekunden. Om jag försöker att öppna demon direkt så händer ingenting,jag kommer tillbaks till sidan. Kan ngn hjälpa mig?

Jag använder windows mediaplayer.Kanske är det ngn annan spelare jag skall använda. Det känns trist att inte kunna lyssna på de postade demosen här på forumet

Annars har jag inga problem med nerladdningar från hemsidor och liknande.

MVH

Stephan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du verkar ha problem med din brandvägg. Skulle tro att du använder Nortons brandvägg i din dator.. Högerklicka på jordgloben nere i aktivitetsfäktet och välj "Disable" när du ska ladda hem.

Sen att filen blir omdöpt till *.mpeg i stället för *.mp3 har jag inte en susning om vad det kan bero på. 😉

Det är några som har problem att ladda hem demomusik från detta foumet och den gemensamma nämnaren har i så gott som samtliga falll varit Norton/Symantecs brandvägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sök i forumet! Det här har varit upp massor av gånger, det är många som har samma problem som du...

En del kommer att råda dig att slå av din brandvägg och liknande, men vem vill göra det?

Jag har haft precis samma problem som du, ingenting hjälpte, det var först när jag uppgraderade mitt Norton Internet Security från 2004 till 2005 som saker började funka. Men precis som för dig funkade nedladdningar överallt annars i världen utom här, så det är inte något fel hos dig. Tyvärr verkar inte Studio vilja göra något åt det... 😉

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

Tråd nr 942654 om exakt samma ämne...  😳

Typ...

och ändå händer inget...

Vad säger huvudadmins för forumet? Kan man inte åtgärda eller vill man inte?

Antar att det inte är forumet det är fel på. Jag har inte haft några som helst problem att ladda ner demos från någon dator. Jag har tre här hemma, alla funkar. Det är i nerladdarens ände antar jag? Jag kan ha fel, men det låter inte som att det är forumet det är fel på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du har fel Thimmie. Det verkar vara väldigt många, inkluderat mig själv, som har exakt samma problem, ett problem som bara finns på denna sidan. Sålunda tyder allt på att det är något som skiljer studios system för nedladdning från alla andras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråd nr 942654 om exakt samma ämne...  🤪

Typ...

och ändå händer inget...

Vad säger huvudadmins för forumet? Kan man inte åtgärda eller vill man inte?

Antar att det inte är forumet det är fel på. Jag har inte haft några som helst problem att ladda ner demos från någon dator. Jag har tre här hemma, alla funkar. Det är i nerladdarens ände antar jag? Jag kan ha fel, men det låter inte som att det är forumet det är fel på.

För alla som det inte funkar för här på Studio, så fungerar det på alla miljarder sajter runt om i världen?

Vad tycker du det tyder på....? Givetvis är en gemensam nämnare Norton Internet Security 2004 som det verkar, men... en ÄNNU större nämnare är denna sajt.

Någonting i denna sajts nedladdningskod funkar inte med Norton Internet Security 2004, men eftersom dessa människor kan ladda ner ÖVERALLT annars, så tycker man att denna sajts kod borde anpassas.

Eller ska man behöva byta virusprogram och brandvägg bara för at ladda ner härifrån?

Och nej, det hjälper inte att öppna en massa portar eller ge olika tillstånd för den här sajten...

För en del funkar det att slå av brandvägg och virusprogram, men varför i h-vete ska man behöva göra det?

Och kom inte och säg att man får skylla sig själv, som många säger, det köper jag inte.

Detv är bara de som inte har problem som har sådana lösningar på lager. Nu funkar det för mig efter uppgradering till 2005, men jag tänker inte heller ge någon rådet att byta upp sig. Det ska funka med NIS, ett av världens absolut vanligaste säkerhetsprogram, så är det bara!!

Link to comment
Dela på andra sajter

För alla som det inte funkar för här på Studio, så fungerar det på alla miljarder sajter runt om i världen?

Vad tycker du det tyder på....? Givetvis är en gemensam nämnare Norton Internet Security 2004 som det verkar, men... en ÄNNU större nämnare är denna sajt.

Någonting i denna sajts nedladdningskod funkar inte med Norton Internet Security 2004, men eftersom dessa människor kan ladda ner ÖVERALLT annars, så tycker man att denna sajts kod borde anpassas.

Eller ska man behöva byta virusprogram och brandvägg bara för at ladda ner härifrån?

Och nej, det hjälper inte att öppna en massa portar eller ge olika tillstånd för den här sajten...

För en del funkar det att slå av brandvägg och virusprogram, men varför i h-vete ska man behöva göra det?

Och kom inte och säg att man får skylla sig själv, som många säger, det köper jag inte.

Detv är bara de som inte har problem som har sådana lösningar på lager. Nu funkar det för mig efter uppgradering till 2005, men jag tänker inte heller ge någon rådet att byta upp sig. Det ska funka med NIS, ett av världens absolut vanligaste säkerhetsprogram, så är det bara!!

Håller med om varenda ord, word som det heter... Prövade att nedgradera WinMP 10 till 9:an och det höll ett tag nu är det likadant igen. Lyssnar på låtarna via musikdatorn istället som inte har NIS. Vad kostar det uppgradera NIS till 2005? Funderar nästan på det. 🤪

Gott nytt år!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du har fel Thimmie. Det verkar vara väldigt många, inkluderat mig själv, som har exakt samma problem, ett problem som bara finns på denna sidan. Sålunda tyder allt på att det är något som skiljer studios system för nedladdning från alla andras.

Du har delvis rätt, problemet är ju dock bara på denna sidan, men felet ligger hos användarens brandvägg, och då jag tror att detär norton som felar eftersom jag har problemet med norton iaf.

såja

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du har fel Thimmie. Det verkar vara väldigt många, inkluderat mig själv, som har exakt samma problem, ett problem som bara finns på denna sidan. Sålunda tyder allt på att det är något som skiljer studios system för nedladdning från alla andras.

Du har delvis rätt, problemet är ju dock bara på denna sidan, men felet ligger hos användarens brandvägg, och då jag tror att detär norton som felar eftersom jag har problemet med norton iaf.

såja

Jag köper en ny bil, låt säga en Volvo, och jag brukar tanka hos Tures Bensin.

När jag kommer till Tures Bensin med min nyinköpta bil så märker jag att hans tankpump inte passar till min nya Volvo.

Min Volvo kan jag tanka överallt annars men inte här. På samma sätt kan alla andra bilmärken tanka både hos Ture och andra mackar.

Jag påpekar detta för Ture, som svarar: -Njaä, det är nog fel på din Volvo. Det är många fler med en Volvo av årsmodell 2004 som har samma problem här. Jag föreslår att du och andra Volvoägare bygger om ert tankintag. Eftersom alla andra bilmärken kan tanka så är det fel på era bilar.

- Ja, men jag kan ju tanka överallt annars i hela stora världen utom just hos dig, Ture?

- Nja, det låter konstigt, men jag tänker inte ändra munstyckena på mina pumpar. Du får helt enkelt byta till en årsmodell 2005.

En kass liknelse, jag vet, men hade jag varit Ture hade jag skaffat pumpar som funkar till alla bilmärken...? 🙂

Vad kostar det uppgradera NIS till 2005? Funderar nästan på det

Symantec

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du har fel Thimmie. Det verkar vara väldigt många, inkluderat mig själv, som har exakt samma problem, ett problem som bara finns på denna sidan. Sålunda tyder allt på att det är något som skiljer studios system för nedladdning från alla andras.

Du har delvis rätt, problemet är ju dock bara på denna sidan, men felet ligger hos användarens brandvägg, och då jag tror att detär norton som felar eftersom jag har problemet med norton iaf.

såja

Jag köper en ny bil, låt säga en Volvo, och jag brukar tanka hos Tures Bensin.

När jag kommer till Tures Bensin med min nyinköpta bil så märker jag att hans tankpump inte passar till min nya Volvo.

Min Volvo kan jag tanka överallt annars men inte här. På samma sätt kan alla andra bilmärken tanka både hos Ture och andra mackar.

Jag påpekar detta för Ture, som svarar: -Njaä, det är nog fel på din Volvo. Det är många fler med en Volvo av årsmodell 2004 som har samma problem här. Jag föreslår att du och andra Volvoägare bygger om ert tankintag. Eftersom alla andra bilmärken kan tanka så är det fel på era bilar.

- Ja, men jag kan ju tanka överallt annars i hela stora världen utom just hos dig, Ture?

- Nja, det låter konstigt, men jag tänker inte ändra munstyckena på mina pumpar. Du får helt enkelt byta till en årsmodell 2005.

En kass liknelse, jag vet, men hade jag varit Ture hade jag skaffat pumpar som funkar till alla bilmärken...? 😏

Vad kostar det uppgradera NIS till 2005? Funderar nästan på det

Symantec

Absolut ingen kass liknelse, tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Tror du har fel Thimmie. Det verkar vara väldigt många, inkluderat mig själv, som har exakt samma problem, ett problem som bara finns på denna sidan. Sålunda tyder allt på att det är något som skiljer studios system för nedladdning från alla andras.

Du har delvis rätt, problemet är ju dock bara på denna sidan, men felet ligger hos användarens brandvägg, och då jag tror att detär norton som felar eftersom jag har problemet med norton iaf.

såja

Jag köper en ny bil, låt säga en Volvo, och jag brukar tanka hos Tures Bensin.

När jag kommer till Tures Bensin med min nyinköpta bil så märker jag att hans tankpump inte passar till min nya Volvo.

Min Volvo kan jag tanka överallt annars men inte här. På samma sätt kan alla andra bilmärken tanka både hos Ture och andra mackar.

Jag påpekar detta för Ture, som svarar: -Njaä, det är nog fel på din Volvo. Det är många fler med en Volvo av årsmodell 2004 som har samma problem här. Jag föreslår att du och andra Volvoägare bygger om ert tankintag. Eftersom alla andra bilmärken kan tanka så är det fel på era bilar.

- Ja, men jag kan ju tanka överallt annars i hela stora världen utom just hos dig, Ture?

- Nja, det låter konstigt, men jag tänker inte ändra munstyckena på mina pumpar. Du får helt enkelt byta till en årsmodell 2005.

En kass liknelse, jag vet, men hade jag varit Ture hade jag skaffat pumpar som funkar till alla bilmärken...? 😆

Vad kostar det uppgradera NIS till 2005? Funderar nästan på det

Symantec

Bra liknelse!

Link to comment
Dela på andra sajter

jo. om volvo gör en bil som inte fungerar med alla bensinstationer så är det ju klart att alla bensinstationer (i världen) skall byggas om så de passar just den volvomodellen. Volvo redan nästa version av modellen insett att det är dumt och istället anpassar sig till världen.

Man kan se det hur man vill. Hur man än ser det är det dock Symantec som introducerat felet.

Link to comment
Dela på andra sajter

jo. om volvo gör en bil som inte fungerar med alla bensinstationer så är det ju klart att alla bensinstationer (i världen) skall byggas om så de passar just den volvomodellen. Volvo redan nästa version av modellen insett att det är dumt och istället anpassar sig till världen.

Man kan se det hur man vill. Hur man än ser det är det dock Symantec som introducerat felet.

Men det är inte alla bensinstationer i världen som det inte fungerar med, det är en enda bensinstation! Skulle det vara helt Volvos fel menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Norton är väldigt populärt, men det är också det mest kraftsugande säkerhetsprogrammet - och dessutom är det inte säkert! 😛

En av mina arbetkamrater blev chockad när han nyligen bytte från Norton till F-secure när hans licens skulle förnyas och han kände för att testa något annat i stället. Han har kört uppdateringar kontinuerligt som man ska - men trots det så hittade F-secure 3st trojaner - SOM NORTON HADE MISSAT!!! Behöver jag säga att han har bestämt sig för att aldrig någonsin överväga Norton igen...? 😄 Han fick ju en säkrare virusdödare och en kvickare maskin på köpet när han bytte.

Med anledning av det, skulle jag absolut rekommendera folk att byta - och som en bonus, så fungerar allting i forumet också - och man slipper detta eviga tjatande om något som tydligen inte är enkelt att lösa...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina synpunkter:

1:

Det finns all anledning i det här fallet att byta ut Volvon, förlåt Norton... 😛

Norton är bland de sämsta skitprogram som någonsin sålts över disk. Jag har tappat räkningen på hur många jag hjälpt att städa krånglande datorer där Norton varit boven.

Och speciellt säkert är det inte heller (läs Claes inlägg ovan...)

2:

Attityden hos Studio förvånar mig litet. Det är ju trots allt de som levererar en kommersiell site med vinstintresse, visserligen genom tidningen, men ändå. Och att då inte lyssna på kunderna brukar inte vara marknadsmässigt riktigt. Tyvärr är det ju ganska många som använder skitprogrammet Norton och därmed ett antal som blir sura alldeles i onödan.

När Studio plockade bort CD-skivorna utan att sänka priset på tidningen, skulle man ju i stället satsa pengarna på websiten - som man då själva motiverade det. Så pengar till att handla en uppdatering av websitens mjukvara borde det ju finnas...

En uppdatering finns det ju att köpa, om jag fattat Olsberg rätt.

Men ägarnas vinstintresse kanske väger tyngre..? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina synpunkter:

1:

Det finns all anledning i det här fallet att byta ut Volvon, förlåt Norton... 😳

Norton är bland de sämsta skitprogram som någonsin sålts över disk. Jag har tappat räkningen på hur många jag hjälpt att städa krånglande datorer där Norton varit boven.

Och speciellt säkert är det inte heller (läs Claes inlägg ovan...)

2:

Attityden hos Studio förvånar mig litet. Det är ju trots allt de som levererar en kommersiell site med vinstintresse, visserligen genom tidningen, men ändå. Och att då inte lyssna på kunderna brukar inte vara marknadsmässigt riktigt. Tyvärr är det ju ganska många som använder skitprogrammet Norton och därmed ett antal som blir sura alldeles i onödan.

När Studio plockade bort CD-skivorna utan att sänka priset på tidningen, skulle man ju i stället satsa pengarna på websiten - som man då själva motiverade det. Så pengar till att handla en uppdatering av websitens mjukvara borde det ju finnas...

En uppdatering finns det ju att köpa, om jag fattat Olsberg rätt.

Men ägarnas vinstintresse kanske väger tyngre..? 😆

Bra sagt! Håller med om punkt två totalt. Angånde punkt 1 så har jag aldrig fått några andra problem med mitt Norton, som jag märkt av.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Är det ingen som råkar ut för det att man bara får en massa knäppa tecken när man vänsterklickar på en ljudfil för att lyssna? Ser ut så här för mig när jag försöker.

ID3vGEOBSfMarkers dÿû @£ƒÄy#+pt°x¯$Bn R' „­Á¸Áä´¸z©˜†TF¢i€Lh0\VTV²¶Š.¹¢¼.õôÿÏáWÐÿÜÓþ¾³þ~OFFì¶þ뤋²¿ÿÑO%Xö[ly/ÞÞyäÖI9ѹ/ôoþ{}lt ÁA7ƒ@‚!óˆ (}Ît)è88Âbà ¨|ÌQáYwÌé4Æê2È…ÓŒ½F‹!Ü•:žÊé²¾ŠþèËò)шÝ?‘\’) plus en himskans massa till.

Försöker jag att högerklicka vill den spara den som index i html-format??

Funkade felfritt förra veckan och har inte gjort några ändringar sen dess, inte heller några nya installationer el liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ingen som råkar ut för det att man bara får en massa knäppa tecken när man vänsterklickar på en ljudfil för att lyssna? Ser ut så här för mig när jag försöker.

ID3vGEOBSfMarkers dÿû @£ƒÄy#+pt°x¯$Bn R' „­Á¸Áä´¸z©˜†TF¢i€Lh0\VTV²¶Š.¹¢¼.õôÿÏáWÐÿÜÓþ¾³þ~OFFì¶þ뤋²¿ÿÑO%Xö[ly/ÞÞyäÖI9ѹ/ôoþ{}lt ÁA7ƒ@‚!óˆ (}Ît)è88Âbà ¨|ÌQáYwÌé4Æê2È…ÓŒ½F‹!Ü•:žÊé²¾ŠþèËò)шÝ?‘\’) plus en himskans massa till.

Försöker jag att högerklicka vill den spara den som index i html-format??

Funkade felfritt förra veckan och har inte gjort några ändringar sen dess, inte heller några nya installationer el liknande.

Jo, det är tydligen något fel på just Studio Forum! eller? Går väl att döpa om filen för att få det att funka?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ingen som råkar ut för det att man bara får en massa knäppa tecken när man vänsterklickar på en ljudfil för att lyssna? Ser ut så här för mig när jag försöker.

ID3vGEOBSfMarkers dÿû @£ƒÄy#+pt°x¯$Bn R' „­Á¸Áä´¸z©˜†TF¢i€Lh0\VTV²¶Š.¹¢¼.õôÿÏáWÐÿÜÓþ¾³þ~OFFì¶þ뤋²¿ÿÑO%Xö[ly/ÞÞyäÖI9ѹ/ôoþ{}lt ÁA7ƒ@‚!óˆ (}Ît)è88Âbà ¨|ÌQáYwÌé4Æê2È…ÓŒ½F‹!Ü•:žÊé²¾ŠþèËò)шÝ?‘\’) plus en himskans massa till.

Försöker jag att högerklicka vill den spara den som index i html-format??

Funkade felfritt förra veckan och har inte gjort några ändringar sen dess, inte heller några nya installationer el liknande.

varför inte bara döpa om den till .mp3???

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...