Jump to content
Annons

God Jul allesamman!


mornel

Recommended Posts

SÄ blev det Julafton det hÀr Äret ocksÄ. Men vÀgen dit har varit lÄng.

Vad hade alla dessa mörka DecemberkvÀllar varit utan er pÄ forumet, tÀnkte jag och Linus och bestÀmde oss för att bjuda er alla pÄ en liten julklapp - nÀrmare bestÀmt en refill! Meka meka, knÄpa knÄpa. Det Àr ju sÄ mycket roligare att ratta ljud Àn att lacka paket och skriva rim.

SÄ God Jul, och varsÄgoda! Kanske blir inte de dÀr timmarna mellan familjefrukosten och jullunchen imorgon sÄ lÄnga ÀndÄ. SvÀng ihop en liten julaftonstrudelutt, hÀr har ni alla byggstenar: allt frÄn speldosa till synthleads. NÄja, kanske inte alla byggstenar och kanske inte allt mellan speldosa och synthleads, men en liten del i alla fall.

Refillen hittar ni hÀr

God Jul!

Önskar mornel och Linus

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
jag byter ut min fm-bell mot speldosan i mitt nuvarande projekt  😄

Det ska bli spĂ€nnande att höra 😎

EDIT: För övrigt ser den ut sĂ„hĂ€r och lirar 'Stilla natt' 😏

speldosajn1.jpg

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...
jag byter ut min fm-bell mot speldosan i mitt nuvarande projekt  đŸ€Ș

Det ska bli spĂ€nnande att höra 🙂

EDIT: För övrigt ser den ut sĂ„hĂ€r och lirar 'Stilla natt' 😏

speldosa.jpg

Den dÀr Àr en gammal klassiker.

Jag har en viss speldosefettish sÄ den patchen fick mig att dansa en intern och osynlig glÀdjedans nÀr jag satt hÀr framför datorn...God J..Ehh, god fortsÀttning!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

tack sĂ„ mkt.. mĂ„ste bara frĂ„ga en n00bfrĂ„ga hĂ€r 😆 , vart lĂ€gger man den?, inte i vst inst. va?

Du kan lÀgga den var som helst pÄ hÄrddisken, det spelar ingen roll.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 1 mĂ„nad senare...
jag byter ut min fm-bell mot speldosan i mitt nuvarande projekt  😄

Det ska bli spĂ€nnande att höra 🙂

EDIT: För övrigt ser den ut sĂ„hĂ€r och lirar 'Stilla natt' 😉

speldosa.jpg

SĂ„ linus.

nu finns lĂ„ten med eran speldosa att ladda ner hĂ€r pĂ„ Bevlar 😏

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 5 mĂ„nader senare...
Och vi som kör Kobajs dĂ„... vad fĂ„r vi? 😠
HĂ€r fĂ„r du en Soundfont, Hacke. Öppna med SFZ, HALion eller valfri sampler som klarar formatet. 😄

Eftersom formatet inte klarar alternerande av samplingar har jag istÀllet delat upp samplingarna pÄ fyra olika anslagsnivÄer.

DÀrför rekommenderar jag att ni meckar anslagskÀnsligheten i sequencern nÀr ni spelat in midispÄret. Ryck lite upp och ner i staplarna sÄ att variationen kan ÄteruppstÄ.

(I refillversionen anvÀnds flera samplingar av samma ton och NN-XT alternerar mellan de olika ljuden för varje tangenttryckning. DÀrför lÄter det inte stelt om samma miditon spelas tvÄ-tre gÄnger i rad.)

http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...B2372044BF2F10B

EDIT: LĂ€nkar hos yousendit.com hĂ„ller speciellt mĂ„nga dagar. Forumavdelningen Uppladdade filer hade tyvĂ€rr en grĂ€ns pĂ„ 6.35 MB. Som tur Ă€r, sĂ„ fixade mornel en mirror som du hittar ett inlĂ€gg nerĂ„t. 😄

AnvÀnd den lÀnken istÀllet!

Förresten, nu Ă€r det 133 dagar kvar till jul. 😉

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 4 mĂ„nader senare...

Ja, den Àr ett Är gammal - men vi tÀnkte att det har kommit mÄnga nya medlemmar under det hÀr Äret och de kan ha missat julrefillen.

God jul!

/Linus och Leo

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...