Jump to content
Annons

Ljudisoleringsmaterial


Print

Recommended Posts

Annons
  • Svar 89
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Nu var jag på biltema, och jag köpte 4 förpackningar =)

ps. det finns 2 kvar såg jag 😳

När du installerat det hela. Ta kort och visa oss. Tala gärna om resultatet med. Dvs om det funkar. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Är det sånt härnt jag ska använda inne på vår gästtoalett på 2 m2 (då tillkommer tak och väggar också 😉 ) för att få ett sånt trevligt och orört inspelningsljud som möjligt?...

Jag hatar att vara noob 😏

Men jag kommer ikapp.. *lovar*

Love.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med ledning av bilderna, så är det väldigt tunt skum som har låg densitet och låg massa - och dämpar därför troligen bara höga frekvenser. Mellanregister och bas studsar runt i princip opåverkat...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

hittade ett bra tips om hur man skulle spela in sång enkelt och billigt i ditt nuvarande rum, men för det krävs det att man har en hörna fri.

I hörnan skulle man hänga upp duntäcke/filt eller liknande på de hörnsidorna och sedan ska du stå med ryggen mot hörnan. Mikrofonen ska titta mot hörnan. Om du nu sjunger så tar mikrofonen upp din röst och i och med mikrofonen är död på andra sidan tas inga reflektioner upp från rummets sida och när ljudet reflektera i hörnan bakom dig släcks det mesta ut!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 7 månader senare...
Om ca 2 veckor kommer jag att kunna erbjuda akustikplattor till ett lite trevligare pris än tidigare... 😄

Vad? när? vilket pris?

Ska köpa grejor i veckan, och måste måste måste få veta....så jag inte köper grisen i säcken och kan köpa det mkt billigare från dig om två veckor!? 😆😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ca 2 veckor kommer jag att kunna erbjuda akustikplattor till ett lite trevligare pris än tidigare... 😉

Vad? när? vilket pris?

Ska köpa grejor i veckan, och måste måste måste få veta....så jag inte köper grisen i säcken och kan köpa det mkt billigare från dig om två veckor!? 😄 :D

😉

Jag kommer att få mer info under veckan - men det rör sig om akustikskum - och inte något tunt packningsmaterial som ibland säljs som akustikmaterial... 😆😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Biltemaplattorna funkar skitbra i kontrollrummet. Men någon nytta i basfrekvenserna lär dom ju knappast göra, som Claes sa

www.foamandupholstery.com skickar till Sverige och är billiga i frakten. Med frakt skulle jag tro att du betalar 1/3-1/4 av vad Auralex kostar här i Sverige.

Det där såg ju väldigt lovande ut men man vill ju gärna se vad vår eminente Claes plockar fram ur trollerihatten 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
så vad plockade han fram 😎

OJ!

En av årets avdammningar... 😆

GoldenAge har tagit fram en egen linje med akustikmaterial. Det var troligen den nyheten som jag snackade om då...

Nyheten kan också ha varit WavePanels - som dock försvann ganska snabbt på grund av att tillverkaren (i Australien) var besvärliga att ha att göra med, så att distributören lade ner det...

På senare tid har Auralex börjat distribueras från en annan firma, som har lyckats pressa priserna lite mer än den tidigare distributören. De är fortfarande dyrare än GoldenAge - men snyggare... 😄 Hela Auralex-sortimentet är så sakteliga på gång att åka upp på min site i skrivande stund. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Sångbås

mwvb.jpg

Det finns faktiskt riktigt bra och snygga (vita) IKEAmadrasser man skulle kunna göra det där sångbåset av för en billig penning.

Dom är äggformade och lika tjocka samt tunga. Kanske inte lika bra men nästan... eller kanske exakt lika bra, vem vet.

He he äggformade :rolleyes:!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...