Jump to content
Annons

The Fighting Has Begun


E detta nåt bra? finns det folk som skulle köpa det här?  

17 röster

  1. 1. E detta nåt bra? finns det folk som skulle köpa det här?

    • 5
      4
    • 4
      8
    • 3
      3
    • 2
      1
    • 1
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: The fighting has begun

ARTIST/GRUPP: KLOSS IN SPACE

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD: 3:52

KOMPOSITÖR: Stefan Lindgren

PRODUCENT: Stefan Lindgren

EV. MEDVERKANDE: Johan Wiberg

STATUS: Skiss/Färdig demo

Kände mig så frustrerad, har sångförbud en månad framåt.... Så jag registrerade mig här för å inte klättra på väggarna, å för att jag tycker det är måååånga sköna snubbar här.

Redigerat av MUSIKANTEN
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ajemän! Detta funkar verkligen! Bra sånginsats (förutom i början och på sina ställen). Alltså sången är riktigt bra när den inte låter som en räv med lungsot!

Låter som om det är två som sjunger.

Allt är bra förutom trummljudet och viss sång. Fortsätt så!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ajemän! Detta funkar verkligen! Bra sånginsats (förutom i början och på sina ställen). Alltså sången är riktigt bra när den inte låter som en räv med lungsot!

Låter som om det är två som sjunger.

Allt är bra förutom trummljudet och viss sång. Fortsätt så!

Hehehe.. det är två som sjunger, Johan vrölöööar å spelar gitarr. å jag gör resten.

Anledningen till att jag ställde frågan, var att låten plus två till, är signade på ett förlag i USA (Film-musik).... sen ett år tillbaka, å det händer inte så mycket.

Är det förlaget som slappar eller är det låtarna som suger? undrar jag liksom...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra sångröst, men varför har ni filtrerat bort all den goa feta botten? det låter som ni kapat allt under lågmid 😉 .. eller är det ett försäljningstrick 🙂

den growlande gasten vore koolt att ha mitt-i-nyllet och ganska torr för att få bättre kontrast till sången...

annars tycker jag väl att det är en trevligt truddelutt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktig bra låt.

Hörde nästan direkt att de var du som sjöng. 🙂

Din röst tycker jag passar nästan bättre till det här än till

den låten du sjöng in till mig.

Välkommen till Forumet förresten.

Har fått lite mer respons från förlag på Låten " Come on everybody " så

vi får se vart det leder.

😉

Hade ...

M.v.h

Tuomas

PS.. Har en låt liggandes här om du känner dig sugen på lite nya utmaningar.

Big n Tiny / Tomaz Productions...ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja verkligen tokbra röst! Eller rättare sagt röster men jag är mest impad av den renare av dem. På de högsta tonerna ("draw the line" eller vad som nu sjungs...) låter det lite som Queensryches sångare. Lyfter på hatten.

Det är lite konstigt för ibland är det nästan mesmetal (europe) och ibland mer aggressivt blandat liksom. Men visst, låten är bra.

Men vad fan är det för tomtar som snackar i slutet?? Är det verkligen kul? Börjar man inte bli förbannad på det redan andra gången man hör låten? Det är det enda klagomål jag vill framföra, annars tjusigt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra sångröst, men varför har ni filtrerat bort all den goa feta botten? det låter som ni kapat allt under lågmid 😳 .. eller är det ett försäljningstrick 😄

den growlande gasten vore koolt att ha mitt-i-nyllet och ganska torr för att få bättre kontrast till sången...

annars tycker jag väl att det är en trevligt truddelutt.

Tack Lundin.. Aaahh, jag kan inte mixa å jag e ingen producent heller... har jag insett nu.

Skall försöka lägga all kraft på låtskrivandet å sången hädanefter istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktig bra låt.

Hörde nästan direkt att de var du som sjöng. 😄

Din röst tycker jag passar nästan bättre till det här än till

den låten du sjöng in till mig.

Välkommen till Forumet förresten.

Har fått lite mer respons från förlag på Låten " Come on everybody " så

vi får se vart det leder.

😳

Hade ...

M.v.h

Tuomas

PS.. Har en låt liggandes här om du känner dig sugen på lite nya utmaningar.

Big n Tiny / Tomaz Productions...ds

Tack även till Tuomas

På din "Grej" var/är det nog inte tanken att jag skall framföra låten i slutändan...

När jag skrev text o melodi till "Come on Everybody" så var det mer i egenskap av låtskrivare.

Beträffande ditt nya "alster", gör jag gärna ett försök.... men som sagt, så har jag sångförbud tom mitten på november. *suck*

Å jag känner mig varmt välkommen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad fan är det för tomtar som snackar i slutet?? Är det verkligen kul? Börjar man inte bli förbannad på det redan andra gången man hör låten? Det är det enda klagomål jag vill framföra, annars tjusigt!!

Tomtarna är jag å Johan... Det är nog det som är mitt "trademark" spontana "ufall" när som helst, hur som helst. 😳

Men jag tycker det är BRAAAA att du blir förbannad!!! det är ju lite tanken med låten, fast..... kanske inte på tomtarna 😄

Mvh

MUSIKANTEN

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra sångröst, men varför har ni filtrerat bort all den goa feta botten? det låter som ni kapat allt under lågmid blink.gif .. eller är det ett försäljningstrick 😄

den growlande gasten vore koolt att ha mitt-i-nyllet och ganska torr för att få bättre kontrast till sången...

Håller med till fullo.

Bra låt annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodar att det är du som sjunger. Knutor på stämbanden eller?

Håller med resten av gänget här att sången är smaskig till tusen. Låten är rolig också. Men mera botten skuklle jag också vilja ha.

Möjligen lite skeptisk till de distade sångpartierna. Det känns nästan lite onödigt. Det är grymt och tungt nog ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodar att det är du som sjunger. Knutor på stämbanden eller?

Håller med resten av gänget här att sången är smaskig till tusen. Låten är rolig också. Men mera botten skuklle jag också vilja ha.

Möjligen lite skeptisk till de distade sångpartierna. Det känns nästan lite onödigt. Det är grymt och tungt nog ändå.

Tack så mycket... Har fått en "förtjockning/blodansamling" på högra stämbandet.

Själva sjungandet sliter inte på rösten, det är allt "melodiskrivande" som tar död på stämbanden 😉

Ang disten, så har du förmodligen helt rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

men va f-n händer på slutet!? 😄 Ballonger?

Tack för din kommentar... Jag har har fått en del "kritik" för slutet... så här är förklaringen: Johan (killen som skriker/vrölar på låten) hade pratat in på min telefonsvarare, å som vanligt skulle han sjuka sig, så jag bandade hans röst på svararen, la det i slutet på låten och la till lite "DR Alban"... Å Johan fick sig en liten överraskning när han hörde låten 😄 Musik skall ju vara roligt, eller hur?

Det kanske är min "akilleshäl".. Att jag har svårt att vara "seriös" hela tiden 🙂

/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var roligt å höra, att låten ändå funkade liksom..

Då har jag en helt annan grej jag undrar...

OM JAG LÄGGER UPP EN LÅT HÄR PÅ Demoinspelningar, FÖR ATT KOLLA OM DEN HÅLLER MÅTTET LIKSOM, KAN JAG DÅ FORTFARANDE SKICKA DEN TILL MELODIFESTIVALEN SEN?

/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var roligt å höra, att låten ändå funkade liksom..

Då har jag en helt annan grej jag undrar...

OM JAG LÄGGER UPP EN LÅT HÄR PÅ  Demoinspelningar, FÖR ATT KOLLA OM DEN HÅLLER MÅTTET LIKSOM, KAN JAG DÅ FORTFARANDE SKICKA DEN TILL MELODIFESTIVALEN SEN?

/Stefan

nej! Då är den diskad!

Tack K9 för det snabba svaret!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag en helt annan grej jag undrar...

OM JAG LÄGGER UPP EN LÅT HÄR PÅ Demoinspelningar, FÖR ATT KOLLA OM DEN HÅLLER MÅTTET LIKSOM, KAN JAG DÅ FORTFARANDE SKICKA DEN TILL MELODIFESTIVALEN SEN?

/Stefan

Tekniskt sett bör den vara diskad MEN om du plockar ned en så att den inte ligger här längre ska det till jä.ligt mycket innan dom kan bevisa att den varit "Offentlig".

Så länge ingen på Forumet Tjallar vill säga men så Elaka är ju inte folk här ....

😛 eller ? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog lite egensinnig i denna gallup!

Jag tycker att det är för lite attityd i den rena sången.

Med tanke på käftsmällen som growlet levererar så blir kontrasten för stor mellan de bägge vilket gör att det inte håller ihop.

Skit i kommentarer om ljudbild!

Vill man ha mer botten. VRID UPP BASEN DÅ FÖR FASIKEN!!!

Bra ljud får man i en professionell studio.

Du ville ha kritik för sånginsatserna samt låtens helhet eller hur!

Man blir glad i början av låten men kontrasterna mellan stämmorna gör att man inte orkar lyssna så länge!

I övrigt bra!

Take care!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog lite egensinnig i denna gallup!

Jag tycker att det är för lite attityd i den rena sången.

Med tanke på käftsmällen som growlet levererar så blir kontrasten för stor mellan de bägge vilket gör att det inte håller ihop.

Skit i kommentarer om ljudbild!

Vill man ha mer botten. VRID UPP BASEN DÅ FÖR FASIKEN!!!

Bra ljud får man i en professionell studio.

Du ville ha kritik för sånginsatserna samt låtens helhet eller hur!

Man blir glad i början av låten men kontrasterna mellan stämmorna gör att man inte orkar lyssna så länge!

I övrigt bra!

Take care!!

Egensinnighet är en bra egenskap, tycker jag...

Roligt det det där med "kontraster" för det är just kontrasten mellan rösterna, som gör att jag tycker det är roligt att lyssna på låten...

/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det förlaget som slappar eller är det låtarna som suger? undrar jag liksom... 

Nämen hallå....svaret på den frågan vet Du redan eller hur? :rolleyes:

Kan sakna lite bas i mixen, men vilken sångröst. Me likes very much.

Verserna är sååå snygga, typ vid 01.53 och framåt.

Du tänker kanske inte på det, men detta för mig är hårdock med soulinslag.

Bästa tänkbara kombination. 🥰

Har svårare för Din kompis skrikande då det får mig att tänka på

fotbollshuliganer, knappast särskilt sofistikerat. Klart...detta skapar ju en juste

kontrast när jag tänker efter. Vilket jävla slut. Vad har Du gått och gjort??!! 🙂

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Så jävulskt bra det här lät. Riktigt proffsigt alltså.. Bra gitarrer och sång och riktigt coola effekter. I början tänker jag mustache men kring 2:00 tänker jag East 17 och mycket därimellan.

Bra låt och produktion, stark 4:a av mig.

Kom på att jag fick lite Max Martin vibbar av produktion på nåt sätt, av sångludet och gitarrljudet tror jag! Det är menat som en komplimang i allafall :rolleyes:

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...