Jump to content
Annons

The Fighting Has Begun


E detta nåt bra? finns det folk som skulle köpa det här?  

17 röster

  1. 1. E detta nåt bra? finns det folk som skulle köpa det här?

    • 5
      4
    • 4
      8
    • 3
      3
    • 2
      1
    • 1
      1


Recommended Posts

Tyckte väl jag kände igen rösten...det är ju sångaren i Promemoria som sjunger! 😉

Och jag är den nye gitarristen i Promemoria, Jonas Ekestubbe!! 😛

Grym låt, fan din röst, Stefan, kicks ass helt klart, väldigt personlig. 😛

Ska bli kul att höra samtliga Promemoria´s låtar när du lagt dina vox på dem. 😠

Skitbra låt förresten...riktigt ösig (kom lite off topic där för ett ögonblick). Ni sjunger skitbra tillsammans även om jag föredrar din skönsång framför Mr Wiberg´s rytande (som dock är bra). Monologen är ju lysande rolig för övrigt.

Har lyssnat på de flesta av dina låtar nu som du har på soundclick, verkligen bra grejer. Gillar speciellt när du och AnnaMia Bonde sjunger duett...då smälter jag precis som jag smälter när jag lyssnar på Promemoria´s "Out There". 😄

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Alla Hattar Av !

Mycket jävla bra .....

Länge sen man hörde något sådant här.

Mina gamla vapendragare från hårdrockseran har precis släppt sin första platta på Mausoleum. Gå in påPrey Website och lyssna ... tror du kan gilla det ..dock lite snällare än detta !

SKITBRA !

/ Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det förlaget som slappar eller är det låtarna som suger? undrar jag liksom... 

Nämen hallå....svaret på den frågan vet Du redan eller hur? 😱

Kan sakna lite bas i mixen, men vilken sångröst. Me likes very much.

Verserna är sååå snygga, typ vid 01.53 och framåt.

Du tänker kanske inte på det, men detta för mig är hårdock med soulinslag.

Bästa tänkbara kombination. 🙂

Har svårare för Din kompis skrikande då det får mig att tänka på

fotbollshuliganer, knappast särskilt sofistikerat. Klart...detta skapar ju en juste

kontrast när jag tänker efter. Vilket jävla slut. Vad har Du gått och gjort??!! 🙂

Jag är överväldigad av alla dessa fina kommentarer 😛 Måste nog avsluta denna tråd snart, innan jag blir högfärdig 😎

Efter denna gallup så känns svaret på frågan mer självklar.

Tack Nad, du är nog den första som slagit huvudet på spiken!

Om man lyssnar på texten (vilket inte är så vanligt tyvärr) så symboliserar vrölrösten de onda/ligisterna/shit for brains... å den "rena" det goda/jag/medelsvensson.... Att försvara det man tror på/sin familj....

Du vet : "We've got Pitbulls and we're so bad" Jag tror inte ens Johan fattade vad han symboliserade i låten..

Soulsången är väl det jag skall hålla på med egentligen 😮

Som sagt: Jag bockar mig för ditt goda musik-öra!

/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jävulskt bra det här lät. Riktigt proffsigt alltså.. Bra gitarrer och sång och riktigt coola effekter. I början tänker jag mustache men kring 2:00 tänker jag East 17 och mycket därimellan.

Bra låt och produktion, stark 4:a av mig.

Kom på att jag fick lite Max Martin vibbar av produktion på nåt sätt, av sångludet och gitarrljudet tror jag! Det är menat som en komplimang i allafall 🙂

Vad svarar man på ett sånt utlåtande... Först å främst, Tackar, tackar.

Mustache o East 17 har jag tyvärr aldrig hört, däremot Max Martin... Fantastisk låtskrivare, där har man nåt å sikta på, en ny Max Martin 😱

/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte väl jag kände igen rösten...det är ju sångaren i Promemoria som sjunger! 😏

Och jag är den nye gitarristen i Promemoria, Jonas Ekestubbe!! :rolleyes:

Grym låt, fan din röst, Stefan, kicks ass helt klart, väldigt personlig. 🙂

Ska bli kul att höra samtliga Promemoria´s låtar när du lagt dina vox på dem. 😳

Skitbra låt förresten...riktigt ösig (kom lite off topic där för ett ögonblick). Ni sjunger skitbra tillsammans även om jag föredrar din skönsång framför Mr Wiberg´s rytande (som dock är bra). Monologen är ju lysande rolig för övrigt.

Har lyssnat på de flesta av dina låtar nu som du har på soundclick, verkligen bra grejer. Gillar speciellt när du och AnnaMia Bonde sjunger duett...då smälter jag precis som jag smälter när jag lyssnar på Promemoria´s "Out There". 🙂

Mvh / djonas

Jaha... så har vi "DEMONGITARRISTEN" Jonas då.... Känns ju lite tryggt att du tyckte om min röst, eftersom ödet förde oss samman på PROMEMORIAS platta;)

Hoppas du lämnat lite plats kvar åt sången på låtarna 😛

Vi lär väl träffas i framtiden, hoppas jag , eftersom "The Darkening" lär bli en storsäljare med dina gitarrer på 😏

/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

... efter andra lyssningen !

Nu vet jag .....

Vissa sångpartier låter den ena sångaren som Glenn Hughes !

.... enligt mig  😱

(O.B.S. Jävligt bra betyg !)

Glenn Hughes ja... det är ju en av mina favvo-sångare, fast jag tycker inte att jag låter sååå mycket Glenn på denna låten. en del säger att "sticket" på "Someone save me" (bifogar en snutt av låten) Är väldigt mycket Glenn oxå, lyssna på den å kolla om det stämmer.. om du har lust självklart då 😱

Tack för dina sjyssta kommentarer

/Stefan

Redigerat av MUSIKANTEN
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite Glenn ja, fast han är nasalare och har en svartare approach.

Enligt mig en av världens absolut bästa sångare. Sanslös.

"This Time Around" från superplattan Come Taste The Band med Purple (Tommy Bolin på gitarr), är inte det guld?😱 Sorry det blev lite OT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herreguuuuud!!! Det är ju ett heltidsjobb å "hänga" på detta forumet 😎 Hur skall jag hinna med att svara alla, å recensera andras alster när "Sångförbudet" är över sen?? Jag citerar Nad Sylvan: Vad har Du gått och gjort??!! 😎

Skulle inte få en låt gjord då ju.....

Tack alla för den fantastiska respons jag har fått på låten!!!!

Vet inte om det går att avsluta tråden på nått sätt..

Visste väl att det var många sköna snubbar här 🙁

/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

hey o ho...

Jag kan inte bestämma riktigt vad jag tycker om det här; men du har ju fått så mkt go kritik så det kan du nog ta 😛

Jag tror det är så här: Låten faller mig bara nästan på läppen, och sen är det ju så "färdigt" eller helproffessionellt, så det chokar sig faktiskt pga att produktionen inte är perfekt. Låten och framförandet är liksom beyond demostadiet, men produktionen är det inte, och det hämmar intrycket . Jag brukar inte vara petig men va fan, så känns det denna gång...

Det är orchsången som är bäst, ett jäfvla kräm där 😉

kör hårt fan fan, och lycka till å så, med skiva o grejjer.

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

hey o ho...

Jag kan inte bestämma riktigt vad jag tycker om det här; men du har ju fått så mkt go kritik så det kan du nog ta 🙂

Jag tror det är så här: Låten faller mig bara nästan på läppen, och sen är det ju så "färdigt" eller helproffessionellt, så det chokar sig faktiskt pga att produktionen inte är perfekt. Låten och framförandet är liksom beyond demostadiet, men produktionen är det inte, och det hämmar intrycket . Jag brukar inte vara petig men va fan, så känns det denna gång...

Det är orchsången som är bäst, ett jäfvla kräm där 😛

kör hårt fan fan, och lycka till å så, med skiva o grejjer.

/Bengan

Bengan för faaan... Helvete vad du svär 🙂

Vad det gäller sound och produktion på låten så kan jag ta det mesta, eftersom jag har knåpat ihop å mixat låten i min lilla "låtskrivar-studio"...

Men visst fan hade varit roligt göra en "riktig" inspelning av låten å få ett perfekt resultat, men detta var nog en engångsföreteelse.

Johan ringde mig en gång å frågade om jag kunde hjälpa han o skriva en låt till filmen Under en blågul himmel vilket resulterade i låten "Enemy or Friend" vi tyckte det var så kul så vi gjorde 3 till.. bla The fighting has begun.

Så där har du/ni storyn bakom låten... Mina första Metal-låtar alltså, kanske oxå dom sista, who knows....

/Stefan "DOOM" Lindgren

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...