Jump to content
Annons

Kollar ni på Lost?


Danabacken

Recommended Posts

Annons
  • Svar 202
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hehe, rätt skoj egentligen.. Här i denna tråden är det inget konstigt att folk glor på framtida avsnitt av Lost som man kan misstänka laddats ner genom ett fildelningssystem nära dig.. Men gud förbanne om någon skulle avslöja att han/hon råkar ha en fullicens av Cubase, då kryper lynschmobben fram.. Vari ligger skillnaden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, rätt skoj egentligen.. Här i denna tråden är det inget konstigt att folk glor på framtida avsnitt av Lost som man kan misstänka laddats ner genom ett fildelningssystem nära dig.. Men gud förbanne om någon skulle avslöja att han/hon råkar ha en fullicens av Cubase, då kryper lynschmobben fram.. Vari ligger skillnaden?

Antar att det är ok för att "det kommer snart på TV ändå så..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, rätt skoj egentligen.. Här i denna tråden är det inget konstigt att folk glor på framtida avsnitt av Lost som man kan misstänka laddats ner genom ett fildelningssystem nära dig.. Men gud förbanne om någon skulle avslöja att han/hon råkar ha en fullicens av Cubase, då kryper lynschmobben fram.. Vari ligger skillnaden?

Antar att det är ok för att "det kommer snart på TV ändå så..."

Hmm. Är det ens olagligt att ladda ner ett avsnitt av en TV-serie?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, rätt skoj egentligen.. Här i denna tråden är det inget konstigt att folk glor på framtida avsnitt av Lost som man kan misstänka laddats ner genom ett fildelningssystem nära dig.. Men gud förbanne om någon skulle avslöja att han/hon råkar ha en fullicens av Cubase, då kryper lynschmobben fram.. Vari ligger skillnaden?

Antar att det är ok för att "det kommer snart på TV ändå så..."

Hmm. Är det ens olagligt att ladda ner ett avsnitt av en TV-serie?

Jag betalar ju tv-licens.

Jag ser på det när jag vill! 😲

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lost är väl det bästa som hänt sedan Rederiet.. 😱

Ja det låter ju lovande för en som helt har missat att Lost går samt skall vara exceptionellt bra.

En fråga bara. Liknar den på något sätt 24 eller Alias? I så fall avhåller jag mig gärna. Fast det låter ju spännande det där med Rederiet.

Handlingen i Lost liknar inte 24 eller Alias alls, mer som Twin Peaks http://www.davidlachapelle.com/videos/lost_music.html korsat med Robinson Kruse. Fast det är samma skapare bakom både Alias och Lost.

Tycker själv att 24 och Alias ibland är bättre än Lost, klart mer action och Jennifer Gardner kan sparka stjärt och gillar att klä ut sig ,ibland är hon Pippi....ibland Schatzi

Twin Peaks och Robinson Crusoe är definitivt huvudinspirationskällorna. Avsnittet "Man of Science, Man of Faith" - Jack och Locke antar jag... (Mulder och Scully? lol) fick mig att tänka en del på X-Files också. Men även mycket släng av "ödet" (filmen Signs anspelade på det i slutet t ex.) Men trots allt känns det originellt.

Till skillnad från de andra samtida serierna har det inte bara action utan lite av allt... Särskilt 24 kan bli lite monotont att titta på, det jag sett tycker jag har varit bra men det är inte någon mindblowing serie... Kanske blivit bättre nu dock, följer inte nu.

Alias dock, en snygg tjej men visste inte att det var en bra serie 😄

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är väl bara 2 veckor bakom amerikanarna? 😱

Hur som helst, sjukt jävla mega apbra serie. Det är, om du frågar mig, den bästa thriller serien någonsin. Jag tror och hoppas att den kommer ses som stilbildande i framtiden. Om 5/10 år kommer folk säga: "Den där nya serien ******* är lite Lost:ig".

Glöm INTE bort vart ni hörde det först 😄

Förresten, kan posta en Lost-relaterad länk för dom intbitna. Den här siten är helt sjuk och säger en del om serien.

The LOST Numbers

Sug på den ni 😄

EDIT: 3 veckor ligger vi efter

Definitivt bästa serien det här årtiondet, är inte säker på om det är bästa någonsin dock... Men den har goda chanser att bli det om den inte spårar ur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det geniala med Lost, och som skiljer den från andra långkörare, är att man verkar ha byggt hela intrigen klart redan från början, dvs serieförfattarna vet så sjukt mycket mer än vi om vad som kommer att hända långt in i framtiden av serien, och kan därmed i lugn och ro joddla med massa spänning, cliffhangers, personlighetsutvecklingar och små platneringar av detaljer på vägen framåt utan att bli inkonsekventa. Andra bra serier (t ex Twin Peaks) hade också en genomtänkt handling, men - uppenbarligen bara för någon säsong eller så, och utan avslutning, så Lynch väl tvungen att klia sig i huvudet och improvisera fram fortsättningen och då blev det ju lite snett i slutet innan den slutade lite abrupt...

Håller med, det är just det att det känns så konsekvent. Som om de redan har målat upp hela bilden men låter oss bara se några pusselbitar i taget. Men jag kan ändå tänka mig att de har hittat på eftersom...

Det gäller att man hänger med dock, missar man ett avsnitt är man körd. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker att lost has been going downhill den senaste tiden? 🙂

Hur tänker du då?

Jag tycker det håller riktigt bra kvalité hela tiden. Kan hända att de dragit ut på vissa saker, men det gäller att man har lite tålamod och de vill väl inte avslöja för mycket. Jag saknar "monstret" el va det är, som man fick se mer av i början, dock.

Det som är mer irriterande är att de inte orkar sända ett avsnitt per vecka... Uppehåll hela tiden. Men om det blir bättre kvalité på avsnitten såhär, så helre det iofs. Vi har ju uppehåll för att USA har det, tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för avsnitt 18 av Lost..  😳

Kom igår va? Och sen kommer inte avsnitt 19 förrän 26 april. Fan va dom dj-vlas. 🙁

Jag uppfattade ditt inlägg som att de skulle göra uppehåll i Sverige, men med närmare eftertanke så måste du ha menat i USA - eftersom avsnitt 17 går i Sverige ikväll iaf...

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för avsnitt 18 av Lost..  😄

Kom igår va? Och sen kommer inte avsnitt 19 förrän 26 april. Fan va dom dj-vlas. 🙁

Jag uppfattade ditt inlägg som att de skulle göra uppehåll i Sverige, men med närmare eftertanke så måste du ha menat i USA - eftersom avsnitt 17 går i Sverige ikväll iaf...

Ett nytt avsnitt visas i kväll i USA. Inget uppehåll varken i USA eller Sverige verkar det som alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helvetes jävla fan!! Inget lost!! Helvete jag hade ju t.o.m förberett med te, och mackor, så är det inget idag!!

 

FAAANN!!! JAG HATAR LOST!!!!!!!!

😆🙂

😄 FAAAAN!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helvetes jävla fan!! Inget lost!! Helvete jag hade ju t.o.m förberett med te, och mackor, så är det inget idag!!

 

FAAANN!!! JAG HATAR LOST!!!!!!!!

jag tror dom har sommaruppehåll i sverige 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Helvetes jävla fan!! Inget lost!! Helvete jag hade ju t.o.m förberett med te, och mackor, så är det inget idag!!

 

FAAANN!!! JAG HATAR LOST!!!!!!!!

jag tror dom har sommaruppehåll i sverige 😠

crying%20boy.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...