Jump to content
Annons

Kollar ni på Lost?


Danabacken

Recommended Posts

Annons
  • Svar 202
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tyvärr har jag missat denna show... Men jag såg en trailer och har mycket bra om den. Får "host" tanka "host" hem "host" alla "host" avsnitt "host" sedan "host".

Har lite problem med hosta när jag misstänker att Henrik Pontén kan läsa 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

min polare visade första avsnittet för mej i mitten av sommaren och eftersom jag fastnade direkt fick han bränna ner alla avsnitt han hade så jag kunde gå hem och fortsätta kolla.. så nu är jag fast, och får avsnitten från honom så snart de släppts i usa. tror det ligger före de svenska? ...som mina föräldrar tittar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

Absolut ett måste på Onsdags kvällen, lagom skruvat och spännande. Kul nu också att vi bara är några veckor efter staterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Vi är väl bara 2 veckor bakom amerikanarna? 😛

Hur som helst, sjukt jävla mega apbra serie. Det är, om du frågar mig, den bästa thriller serien någonsin. Jag tror och hoppas att den kommer ses som stilbildande i framtiden. Om 5/10 år kommer folk säga: "Den där nya serien ******* är lite Lost:ig".

Glöm INTE bort vart ni hörde det först 🙂

Förresten, kan posta en Lost-relaterad länk för dom intbitna. Den här siten är helt sjuk och säger en del om serien.

The LOST Numbers

Sug på den ni 🙂

EDIT: 3 veckor ligger vi efter

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt såld på Lost. Ligger dock två tre avsnitt före er som kollar på tv4, så jag får vakta min tunga.

MarcusRombo: Hugh, orka gå igenom =P Kul tråd. Fattar inte att jag orkade kolla det här, men: fyra anses ge otur på kinesiska men att åtta ger tur, att 15 är antalet dagar i en cykel i den kinesiska kalendern, att de 16 kungarikena syftar på ett antal mindre stater i Kina mellan 304 och 439 ekr, att 23 f kr var det år då Liun Xuan utropade sig själv till kejsare, att 42 är antalet kvadrater som formas av de 19*19 rutorna på ett go-bräde och att 108 (4+8+15+16+23+42=108)är antalet heliga stjärnor i kinesisk astrologi...! I'm on to something here...! 😛

Nu ska jag sova...!

SPOILERVARNING

De här länkarna är för de som sett fram till åtminstone avsnitt tre på säsong två.

Länk

Länk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Men den har blivit bra?, eller hur?

För jag kollade för nåt halvår/år sen och då var den inte så bra men nu när jag för några veckor sen såg nån kvart så var den riktigt bra!

🙂

😎 Som jag fattade det är det på nån ö? Och letar efter knark? Men japanen är arg för han inte vill prata engelska och

hans son är ledsen för hans pappa var full när han opererade... Japanen?

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar en mkt populär TV-serie om inte annat..

Har bara sett ett avsnitt, hemma hos en kompis.. Men eftersom det är det enda avsnittet jag sett och det var mitt i förra säsongen så har jag inte brytt mig om att börja kolla 😎 ..

Dessutom tittar jag så sällan på TV ..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

😎 Som jag fattade det är det på nån ö? Och letar efter knark? Men japanen är arg för han inte vill prata engelska och

hans son är ledsen för hans pappa var full när han opererade... Japanen?

Eh... Nej! Dom är på en ö och försöker a ) ta sig hem och b ) i enstaka fall ta reda på vad fan det är som försiggår, samtidigt som det visar sig att alla har kopplingar till varandra lite olika sätt.

Redigerat av royen
Link to comment
Dela på andra sajter

För de som på något oförklarligt sätt ligger före i Lost-tittandet så kan jag rekommendera Extras som går samtidigt på SVT. Killen bakom The Office's nya serie. Otroligt bra.

Och då menar jag inte det amerikanska The Office som var rena skiten utan den Brittiska (orginalet) varianten.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Extras var ju grymt bra, spontant tycker jag nästan det är bättre än The Office.

"I've kissed Cameron Diaz and Drew Barrymore! I've slapped Jennifer Aniston's butt!"

"Yeah, in films."

"It still counts!"

😛

Samma här. Dom tar ju allting så mycket längre än i The Office.. Fast tycker det är roligare karaktärer med i Office..

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Helt såld på Lost. Ligger dock två tre avsnitt före er som kollar på tv4, så jag får vakta min tunga.

MarcusRombo: Hugh, orka gå igenom =P Kul tråd. Fattar inte att jag orkade kolla det här, men: fyra anses ge otur på kinesiska men att åtta ger tur, att 15 är antalet dagar i en cykel i den kinesiska kalendern, att de 16 kungarikena syftar på ett antal mindre stater i Kina mellan 304 och 439 ekr, att 23 f kr var det år då Liun Xuan utropade sig själv till kejsare, att 42 är antalet kvadrater som formas av de 19*19 rutorna på ett go-bräde och att 108 (4+8+15+16+23+42=108)är antalet heliga stjärnor i kinesisk astrologi...! I'm on to something here...! 😛

Nu ska jag sova...!

SPOILERVARNING

De här länkarna är för de som sett fram till åtminstone avsnitt tre på säsong två.

Länk

Länk

Man behöver ju inte kika igenom HELA 😄 Det räcker med att skumma lite lätt igenom sidan för att få sig ett hum om hur genomtänkt det är. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, alltså, alla kopplingarna till Kina letade jag upp själv på Wikipedia. 😛 Tänkte mest ge ett exempel på att det är rätt lät att efterkonstruera sånt här.

Som bibelnördarna som påstår att (om jag minns rätt) summan av alla mansnamn i en eller flera delar av Bibeln delat på antalet män (eller nåt sånt) alltid blir 777, och att det är bevis för att Bibeln skrivits av Gud.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag spelade in extras igår så jag är grymt sugen på att kolla på det ikväll.

jag har sett fram till avsnitt 3 i säsong 2. väääldigt spännande.

4+8+15+16+23+42=108

intressant teori... för den som sett lite längre fram i serien

hoppas jag inte spoilade nu 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Ja, alltså, alla kopplingarna till Kina letade jag upp själv på Wikipedia. 😉 Tänkte mest ge ett exempel på att det är rätt lät att efterkonstruera sånt här.

Som bibelnördarna som påstår att (om jag minns rätt) summan av alla mansnamn i en eller flera delar av Bibeln delat på antalet män (eller nåt sånt) alltid blir 777, och att det är bevis för att Bibeln skrivits av Gud.

Ja, det förstod jag 🙂 Visst är det lätt att efterkonstruera, du har troligtvis helt rätt 😄 Men sidan är fortfarande cool, antal kopplingar är rätt så många 🙂

deda: du har inte spoilat någonting alls 🙂

Jag fick en ledtråd av en polare som sätt alla avsnitt, han sa kort och gott "dharma". 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tv.com är en helt okej resurs om man inte orkar leta planterade websidor etc. själv.

Lost är king! Fast senaste avsnittet (S2E4) var ganska lökigt, det kändes mest som något ur första säsongen. Men så har det varit lite hela tiden; vartannat avsnitt är bra, vartannat är mest lite feelgood hangout i lägret och alla är kompisar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tv.com är en helt okej resurs om man inte orkar leta planterade websidor etc. själv.

Lost är king! Fast senaste avsnittet (S2E4) var ganska lökigt, det kändes mest som något ur första säsongen. Men så har det varit lite hela tiden; vartannat avsnitt är bra, vartannat är mest lite feelgood hangout i lägret och alla är kompisar.

Öh, visades inte det i USA igår kväll, då det var natt här i Sverige? Om du inte BOR i USA antar jag att du har relativ snabb lina och access till 0day-grejjer... OCH kollade på avsnittet på lunchen, eller?

//peAk

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Tv.com är en helt okej resurs om man inte orkar leta planterade websidor etc. själv.

Lost är king! Fast senaste avsnittet (S2E4) var ganska lökigt, det kändes mest som något ur första säsongen. Men så har det varit lite hela tiden; vartannat avsnitt är bra, vartannat är mest lite feelgood hangout i lägret och alla är kompisar.

Öh, visades inte det i USA igår kväll, då det var natt här i Sverige? Om du inte BOR i USA antar jag att du har relativ snabb lina och access till 0day-grejjer... OCH kollade på avsnittet på lunchen, eller?

//peAk

Näe, han kan ha hunnit kollat på dom igår 🙂 Avsnittet läggs upp med relativt kort varsel, och precis efter det blir det en jävla fart på alla Lost-fans 😄

deda: Alla, som i alla som visats i staterna 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

@MarcusRombo: Men Lost sänds ju på onsdagar 20.00 i USA, då är det torsdag midnatt i sverige. Någon snubbe ska sedan, när avsnittet är färdigsänt, koda om det och slänga ut det på nätet. Sen ska mornel tanka hem det innan han kan kolla på det... skulle tippa på att han tidigast kan ha det hemma 02.00 om han har snabb lina.

Själv kollar jag på Lost på TV4, mig gör det inget att ligga lite efter. Serien är ju lika bra för det!

//peAk

Link to comment
Dela på andra sajter

@MarcusRombo: Men Lost sänds ju på onsdagar 20.00 i USA, då är det torsdag midnatt i sverige. Någon snubbe ska sedan, när avsnittet är färdigsänt, koda om det och slänga ut det på nätet. Sen ska mornel tanka hem det innan han kan kolla på det... skulle tippa på att han tidigast kan ha det hemma 02.00 om han har snabb lina.

Själv kollar jag på Lost på TV4, mig gör det inget att ligga lite efter. Serien är ju lika bra för det!

//peAk

Eftersom att piratkopiering inte är ett okej diskussionsämne enligt reglerna så tycker jag inte att vi diskuterar det.

Lite kuriosa kan vi dock kosta på oss: jag såg senaste avsnittet vid tolv-tiden idag, ungefär en timme efter att jag hade klivit upp ur sängen. Jag studerar på Stockholms Universitet, så jag har gott om tid att ägna mig åt dylika nöjen om dagarna. Och så har jag en 10mbits-lina.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...