Jump to content
Annons

Kollar ni på Lost?


Danabacken

Recommended Posts

Gillar Lost skarpt. Dock känner man ju rätt så ofta Twin Peaks-varningar men de lyckas ändå få till det tycker jag. Men det jobbigaste är ju att för varje frågetecken som rätas ut så kommer det ett tjog nya... Sedan uppträder en del karaktärer väldigt irrationellt - man delger inte för varandra saker som borde vara hutlöst intressant, man undersöker inte det minsta vad utrustningen i "hatchen" gör etc.

och vissa klipp funkar inte 100 med vad som tidigare visats.

Vilka då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 202
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag tyckte att serien fick ett lyft när Ana-Lucia och Libby dog, just för att det var ganska oväntat och fick fart på saker och ting. Innan dess hade det ju varit samma gamla gå fram och tillbaka på ön med trista djupdykningar i karaktärer man inte bryr sig ett skit om.

Synd att de drar ut på allt så mycket bara, som sagt blir det Twin Peaks-varning. Hört att de tänker göra minst 3 säsonger till, och jag kan tänka mig en till säsong, men knappt 2 och jag kommer absolut ha tappat intresset vid 3.

Link to comment
Dela på andra sajter

och vissa klipp funkar inte 100 med vad som tidigare visats.

Vilka då?

Det jag spontant kommer på är t.ex att i tidigare avsnitt när de mötte Desmond i luckan så var han chockad över att de hade vistats utanför utan att ha blivit infekterade. Men i senaste avsnittet fick man se en tillbakablick där Desmond upptäckte att det inte alls var någon risk med att vistas utanför karantänen. Tror tillbakablicken var en efterkonstruktion där dom missat denna detalj.

Har reagerat på fler missar, men kommer såklart inte på dem just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag spontant kommer på är t.ex att i tidigare avsnitt när de mötte Desmond i luckan så var han chockad över att de hade vistats utanför utan att ha blivit infekterade. Men i senaste avsnittet fick man se en tillbakablick där Desmond upptäckte att det inte alls var någon risk med att vistas utanför karantänen. Tror tillbakablicken var en efterkonstruktion där dom missat denna detalj.

Jo, jag funderarade också på det där när jag såg det. Men å andra sidan så tog väl både Desmond och luckpolarn sina vaccin flera gånger om dagen. Ingen av dem var ju ute någon längre stund i luften heller. Desmond hade säkert sina misstankar om att det inte fanns någon infektionsrisk men vågade inte helt lita på det - och fortsatte att ta vaccinet. Men när krash-folket lyckades överleva i flera veckor utan vaccin så insåg han att han blivit lurad.

Nåt sånt kanske... ? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag spontant kommer på är t.ex att i tidigare avsnitt när de mötte Desmond i luckan så var han chockad över att de hade vistats utanför utan att ha blivit infekterade. Men i senaste avsnittet fick man se en tillbakablick där Desmond upptäckte att det inte alls var någon risk med att vistas utanför karantänen. Tror tillbakablicken var en efterkonstruktion där dom missat denna detalj.

Jo, jag funderarade också på det där när jag såg det. Men å andra sidan så tog väl både Desmond och luckpolarn sina vaccin flera gånger om dagen. Ingen av dem var ju ute någon längre stund i luften heller. Desmond hade säkert sina misstankar om att det inte fanns någon infektionsrisk men vågade inte helt lita på det - och fortsatte att ta vaccinet. Men när krash-folket lyckades överleva i flera veckor utan vaccin så insåg han att han blivit lurad.

Nåt sånt kanske... ? 😕

Där ser du, deras bristfälliga efterkonstruktioner får tittarna att försöka ursäkta dem med egna efterkonstruktioner. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
musik (oregistrerad)

Fenomenalt märkligt! Jag känner INGEN som kollar på Lost! Ändå har vi 300 pers på jobbet och hade en omröstning om TV.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Avsnitt 23/24 var ju helt sjukt bra! Lost är verkligen en konstig serie, ett skitbra avsnitt lite då och då och sen mest utfyllnad. Tempot har blivit lite bättre på sistone, men det är fortfarande riktigt tråkigt ibland. Är det nån som fortfarande bryr sig om vad alla gjorde innan de kom till ön och vad de har för relation till varandra? Inte jag iaf, jag vill bara veta vad som händer på ön. Vill jag kolla på en riktigt bra serie kan jag kolla på The Shield eller Sopranos eller Six Feet Under istället, Lost är bara underhållning.

Det är just deras förflutna som jag gillar att få veta,,,, Locke är min älskling 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Vi hade en utfrågning på jobbet som jag nämnde - 300 pers där nästan, ingen såg det eller visste vad det var. Jag frågade på en släktträff, alla var som levande frågetecken. Sedan har jag frågat en massa gamla skolkompisar, vänner och ja...de flesta jag vet. NOLL.

🙂😄

Då frågar jag mig, vilken kategori människor känner till och ser på Lost?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nej. För att fördriva tiden ibland gör vi små egna prylar om sjukdomar, bra böcker eller tv-program. När resultatet kollades sedan var det INGEN som såg Lost!! Däremot såg de Seinfeld, friidrott, Tipslördag, Uppdrag granskning, Simpson, Kulturnyheterna, Allsång på Skansen osv...

Lustigt.

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ingen av mina bröder hade någonsin hört talas om Lost heller! Så förmodligen har ingen ur deras bekantskapskretsar heller sett den serien... De har rätt bra minne!

😮

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen av mina bröder hade någonsin hört talas om Lost heller! Så förmodligen har ingen ur deras bekantskapskretsar heller sett den serien... De har rätt bra minne!

😮

:musik

Vart ligger Svea Rike? På månen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...