Jump to content
Annons

Vet ngn vad som händer på Estrad musik?


suprapappa

Recommended Posts

Hej!

Lite fånig fråga.

Har sett att Estrad Musik i Sthlm har annonserat i stil med "bara 3 dagar kvar..". Idag har dom stängt men öppnar imorgon.

Vet någon vad som är på gång? 70% på allt kanske 😆 Tänkte bara att det är bra att veta om man ska hålla sig framme : )

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

De håller på att bygga om..kommer ha mikrofontesthörna där 4 fulla rackar med prylar kan testlyssnas.. mm.mm.mm.mm.. de kommer ha en separat Rolandhörna med uppställt TD-trumset bl.a..

De expanderar åt alla håll och kanter och ska tydligen ha lite av allt istället för mycket av lite 😆

Kommer bli najs att hänga där efter jobbet på fredagar o bara lattja... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört att Plutto skall ha köpt in sig och skall börja kränga M-boxar i ett hörn av butiken.

Det ryktet florerar minsann häruppe i dalarna också! 😕

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört att Plutto skall ha köpt in sig och skall börja kränga M-boxar i ett hörn av butiken.

Plutto? 😕😛😄

Näe det är stavfel. Det ska vara "Pluto".

Eller så syftar han på "Pluffo" ....forumets digidesignhatare numero uno!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört att Plutto skall ha köpt in sig och skall börja kränga M-boxar i ett hörn av butiken.

Imorgon ska du få se på fan. Jag sitter nämligen inne på lite inside information vad gäller M-box 3...

Den som lever får se...

Jag ber om ursäkt till ALLA i denna tråden, inkl Uffe, för att jag skrev hans namn fel. Luffo skall det naturligtvis vara! Än en gång - förlåt, Bluffo!

"Wunderbaum"

Link to comment
Dela på andra sajter

Estrad byter namn till Estrad, det är den stora nyheten. De skall tydligen börja sälja musikgrejer också. Ser fram emot förändringen.

Jo, det vore på tiden. Senast jag var där var de inte så inne på att sälja grejor.

Jag: Hej, har ni den här inne?

Estrad: Nej, den har vi inte (tittar bort)

Jag: Eh, nehej, kommer ni att... få in den?

Estrad: Vene (tittar bort igen och börjar pilla med nåt)

Jag: Jag är lite nyfiken på den. Har ni haft den inne, kommer den komma in? Det är ju Luthman som distribuerar den i Sverige...

Estrad: Nja, kanske (tittar bort)

Osv.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Estrad har faktiskt alltid behandlat mig bra. Jag har handlat allt ifrån strängar där i mina tidiga dagar för 10 år sen till hi-end studio grejor.

Jag gillar JAM oxå eftersom jag känner många av dom personligen. Det som är trist med JAM är att dom har inga feta grejor. Kommer du dit och vill ha en mick för 30000kr så har dom inte det, kommer du dit och vill ha monitorer för 120 tusen så har dom inte det, så går det när man inte betalar fakturorna från leverantörerna. Och det där gör att JAM alltid kommer vara nr 2 tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Det som är trist med JAM är att dom har inga feta grejor. Kommer du dit och vill ha en mick för 30000kr så har dom inte det, kommer du dit och vill ha monitorer för 120 tusen så har dom inte det, så går det när man inte betalar fakturorna från leverantörerna. Och det där gör att JAM alltid kommer vara nr 2 tyvärr.

Att Jam inte har de dyraste och fetaste grejorna inne för demo beror nog mer på att det inte säljs så mycket dyra grejor över disk och därför är det inte lönsamt att lagerhålla sådant.

Att Estrad och DLX har haft mycket dyra grejor inne beror på att de ägs av de största distributörerna som gärna vill få ut åtminstone nägra ex i butik.

Vad gäller att inte betala fakturor i tid så är JAM inte en av de värsta syndarna i musikbranschen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Denna taskiga service kanske kan bero på att de har anställt gammalt "SoundSide" folk ?. Och alla vet ju´hur det var att handla på "SoundSide", om du inte var en känd musiker vill säga....

Bo Garsle

Soundsidefolk har jobbat på Estrad i många år Patrik som är en av de mest servicemindade i musikbranschen kommer ju därifrån.....

Själv fick jag mycket bra service på Soundside långt innan jag blev känd, den service man får hänger oftast ihop med hur man själv uppträder mot säljaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett att Estrad Musik i Sthlm har annonserat i stil med "bara 3 dagar kvar..". Idag har dom stängt men öppnar imorgon.

3 dagar har väl gått... Och de har öppnat igen?

Så vad blev skillnaden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Just Estrad har jag en del erfarenhet av eftersom jag bott precis i krokarna och då ofta bara behövt ngn kabel eller spelat lite på synthar el nåt och

trevligare personal får man fn leta länge efter! Aldrig ngt klag på att man spelar i en timme fast inte köper nåt, och alltid hjälpsamma även om man

bara vill ha en adapter för 15 spänn! Är ni säkra att det verkligen var Estrad ni var inne på 😎?

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, en sån affär där dom förstår att om man ska bränna 25k på utrustning på en gång så vill man få klämma på grejerna och ställa dumma frågor åtminstone vid tre olika tillfällen. Fick en helgenomgång av DFH häromveckan t ex. Väldigt trevligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart dem tycker om er om de vet att ni kommer att handla en massa prylar.

Själv undrar jag vad musikaffärerna håller på med.

Jag har försökt få tag i ett CME UF8 i två veckor nu och har varit både hos Jam och Musikbörsen ( i Göteborg ) vid ett flertal tillfällen, samt telefonteroriserat ovan nämna firmor lika många gånger. Inte en enda gång har jag fått höra: "Jag ska kolla upp hur leveransen går" eller "Jag kan ta ditt namn och telefonnummer så ringer jag när vi får in dem"...

Nänä...konversationen blir precis som mornel beskrev några inlägg upp.

Noll intresse.

Estrad är likadana. Usch och fy 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Estrad är inte alls likadana! JAM är absurda, värsta Monthy Pyton! På Estrad är det emellanåt flummigt och dom kanske inte hittar saker på lagret!

Men dom försöker i alla fall! På JAM är det som om dom kom ifrån annan planet, hööh, musikinstrument? Neej, ingen aning? Okej, vet du att detta

existerar eller är det ngt du tror för, alltså jag har aldrig ens hört talas om ngt liknande. Men har du frågat i kiosken för där kanske dom har... typ 😎!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...