Jump to content
Annons

Ofattbara hits

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag tÀnkte vara ful nog att dra igÄng en trÄd som kan leda till en del konflikter och meningsskiljaktigheter. Vilka Àr de mest överskattade hitlÄtarna? LÄtar som aldrig borde ha slagit igenom om DU fick bestÀmma!!

Jag tar pÄ mig skyddsvÀst och störtkruka samt suspensoar och inleder med:

Relax (don't do it) - Frankie Goes to Hollywood

Radio Gaga - Queen

Love is in the air tonight - Phil Collins

Heroes - David Bowie

Lucy in the sky with diamonds - Elton John

Purple rain - Prince

đŸ„°

:musik

Annons
  • Svar 391
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

För tidigt pÄ morgonen för att argumentera (hÄller inte med om FGTH), men spontant:

Crazy Frog - Axel F

Samtidigt Àr den ett skolexempel pÄ hur man lyckas göra en hit. Dubbla kÀnslor.

Postat

Hmmm

Alla hej hej hemskt mycket hej Monika och Paula :rolleyes: och trallvĂ€nliga lĂ„tar med livströtta texter om tröjor etc. đŸ˜±

HÄkan

Carl-Isidor SundebÀck (oregistrerad)
Postat
Hej!

Jag tÀnkte vara ful nog att dra igÄng en trÄd som kan leda till en del konflikter och meningsskiljaktigheter. Vilka Àr de mest överskattade hitlÄtarna? LÄtar som aldrig borde ha slagit igenom om DU fick bestÀmma!!

Jag tar pÄ mig skyddsvÀst och störtkruka samt suspensoar och inleder med:

Relax (don't do it) - Frankie Goes to Hollywood

Radio Gaga - Queen

Love is in the air tonight - Phil Collins

Heroes - David Bowie

Lucy in the sky with diamonds - Elton John

Purple rain - Prince

:rolleyes:

:musik

Min gosse, jag gissar att du, liksom jag, var ung cirka 1984?

NÄgon "Love Is In The Air Tonight" med Phil Collins har jag heller aldrig hört, men sÄ Àr han heller inte nÄgon chansör, Collins.

DĂ€remot minns jag densammes ballad om en drunkningsolycka, "In The Air Tonight".

Moi, jag nominerar "Waterloo" med A-B-B-A. Fullkomligt stillöst.

Postat

Schnappi - Das Kleine Krokodil !!! Hur tusan kunde den hamna högst upp pÄ senaste hitlistan.. Otidsenlig melodi (hurtfriskt Bayer-polkatempo med GM/GS-MIDI vibbar).. Gulligt sjungande unge.. Hmm.. :rolleyes:

Lyssna sjÀlv hÀr..

Postat

Torn med Natalie Imbruglia, eller vad hon nu heter. Inte för att den Àr sÄ jÀttedÄlig, den Àr mest trÄkig, men det Àr det faktum att den har tjatats om och om igen i radion som gör den överskattad.

// David

MrPhil (oregistrerad)
Postat

Allting med HÄkan Hellström.

Postat

HÄller med föregÄende inlÀgg, allt med HÄkan Hellström, Nic & The Family.. sen spelad det ju sÄ mycket skit pÄ radion sÄ man vet inte vad allt heter, men ungefÀr hÀlften av allt som spelas pÄ radio skulle jag nog vilja pÄstÄ.

Postat (redigerat)

LÄtar kan jag inte komma pÄ men

David Bowie har jag aldrig greppat.

LÄt kom jag pÄ nu

Madonna = Die another day (Helt ofattbart att den Àr Bond Ledmotiv ? )

eller egentligen allt hon slÀppt efter 94

Redigerat av Piccazzo
Postat

Jag har alltid avskytt Ace of Base 😛

Postat

Visst Àr det trÄkigt att en stor del av musiken som levereras idag (mainstream) riktar sig till barn typ mellan 4-15 Är? Men det Àr dom dÀr ringsignalernas fel. :rolleyes:

ursÀkta om jag hijacka trÄden, kÀnde att jag var tvungen att sÀga detta...

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

(Jag lÄter bli att svara hÀr, dÄ skulle ni bara fÄ se ett lÄngt argt jÀvla inlÀgg)

Postat

Jag mÄr illa och fÄr sura uppstötningar av...

HÄll mitt hjÀrta, Björn Skifs

HÄll om mig, Nanne Grönvall

Gabriellas sÄng, Helen Sjöholm & Stefan Nilsson

A different kind of love, Caroline Wennergren

Las Vegas, Martin Stenmarck

Att Àlska dig, Shirley Clamp

Postat
Allt med Gyllene Tider; Sveriges mest överskattade band genom tiderna

AAAAAAAARRRRRRGGGGGGGHHHHHHHHHHHH!

VAD SÄGER DU?!? :rolleyes:

Postat

SjÀlv tycker jag att fjortis-rapparen Sean Paul som var aktuell för nÄtt Är sedan förtjÀnar lite vuxen-smisk.

Hypen av honom var liksom höjden pÄ vilken dynga som bling-bling-sÄ-mÄnga-nakna-brudar-i-videon-som-möjligt-hollywood-hip-hoparna kunde tvinga pÄ oss...

...sigh...som jag har vÀntat pÄ att fÄ ur mig detta.

Postat

Céline Dions my heart will go on Àr nog det absolut trÄkigaste som gjorts. NÀstan i samma division spelar Enigma och Enya. DÄ föredrar jag faktiskt bÄde Nic och Vengaboys.

Postat
Céline Dions my heart will go on Àr nog det absolut trÄkigaste som gjorts. NÀstan i samma division spelar Enigma och Enya. DÄ föredrar jag faktiskt bÄde Nic och Vengaboys.

ENYA!

Hon stinker ju faktiskt mer Àn Madonna.. Jag kan bli lite smÄförbannad nÀr jag hör henne. :rolleyes:

Postat
Torn med Natalie Imbruglia, eller vad hon nu heter. Inte för att den Àr sÄ jÀttedÄlig, den Àr mest trÄkig, men det Àr det faktum att den har tjatats om och om igen i radion som gör den överskattad.

// David

Mjo, och den var vÀl en hit redan första gÄngen den kom, med hon... uhm, vad hon nu heter? NÄn danska om jag inte missminner mig..

Är sjĂ€lv en av dem som har svĂ„rt för Nic and the family.

Postat

Om man bara ska nÀmna enskilda lÄtar sÄ Àr ju en given:

Bryan Adams "Summer of 69"

FÄr rysningar av illamÄende sÄ fort jag hör den.

För övrigt platsar förresten allt av ovan nÀmnde Bryan Adams in pÄ listan tillsammans med allt satans elÀnde som Scorpions, Bon Jovi, (Free)Style, Smokey, m.fl, m.fl har slÀppt ifrÄn sig... Att det finns folk som fortfarande lyssnar pÄ eurodisco Àr ocksÄ ofattbart, men det Àr vÀl off-topic...

Postat
Det mesta som spelas pÄ diverse "hit-kanaler".

Eller till ompa-ompa hitsen som spelas pÄ div gym nÀr

det ska köras kollektiv workout med Berit, 43 som teamleader...

Postat

Varför inte bara döpa trĂ„den till "mina mest hatade lĂ„tar".... för det Ă€r ju vad alla svarar pĂ„! eller? 😉

Svara istÀllet varför man anser att en lÄt Àr överskattad, eller en artist/grupp.

/johan

Postat (redigerat)

Och för att inte vara sÀmre sjÀlv sÄ mÄste jag ju ha nÄtt vettigt svar pÄ frÄgan...

SÄ jag sÀger nog att jag inte tycker nÄn musik Àr direkt överskattad, tycker man det Àr bra sÄ rÀcker vÀll det för att en lÄt ska ha en marknad. Om man sen inte tycker om det sjÀlv sÄ behöver man ju inte lyssna...

SĂ„ ser jag pĂ„ det! 😉

/johan

Redigerat av Musiker

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.