Jump to content
Annons

NY! Not too late fd Trust around the hour


slejnard

Recommended Posts

EDIT!!!

Ny låt släppt idag 240209, rockdoftande litegrann i stil med Deep Purple. Har gjort allt själv utom hammond som spelas av Jonatan Lundin. Ta en lyssning vetja 🎧🎶🎸

 

 

Hello Forumoids!

Gjorde en lite snabbare hård rocklåt. Har ni några förslag på arret och mixen? Vad tycker ni om låten i sig?

Gör allt själv på denna. Från ax till limpa!

 

Redigerat av slejnard
Nu klar
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här är en sida av dig som jag gärna hör mer av.Intensivt och sparsmakat. Nån som förstår ljuudproduktion kanske skulle säga: "Fett Slejnard! Men kan du få det ÄNNU fetare?" Men vad vet jag. Lyssnat på i lurar genom Scarlett 18i8.

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan sa Pär Nord:

Det här är en sida av dig som jag gärna hör mer av.Intensivt och sparsmakat. Nån som förstår ljuudproduktion kanske skulle säga: "Fett Slejnard! Men kan du få det ÄNNU fetare?" Men vad vet jag. Lyssnat på i lurar genom Scarlett 18i8.

Tack så mycket Pär! Roligt att höra 😊👍️. Provat ha det lite fetare men det gör ljudet grumligare så backade lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan sa Jonatan Lundin:

Coolt! Jag hör att Pugh äntligen har mött Led Zeppelin. Jag gillar detta; bra tempo, körer, gitarrer mm.

Kanske skulle en distad Hammond göra susen för att stärka upp bakgrunden? Lite Jon Lord så har du en fullträff...

Tack Jonatan! Härliga referenser du nämner. Hammond vore faktiskt nåt. Ska se vad som kan göras 😃

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, efter några genomlyssningar kommer mina två cent

* Komp (trummor + bas) - är ändå okej, vill jag påstå. Bra med rum, tar bra plats och är trevligt processade.

* Gitarrer - gött kött!!! Ball med figurerna. Sologitarraren och de där figurerna mot slutet är massivt grymma🤘🏼

* Sången (lead verser) - lite torr va? I mitt tycke ligger den för långt fram i nuläget. Kanske även något osäker på vissa ställen. Som att du inte riktigt ”vågar”. Något mer kompression.

* Sången (kören) - bör fram i ljudbilden. Låt kören lira ihop med lead:en och vara en enhet. Täta och fina stämmor f ö.

Mja lite sådär. Du är något på spåren här. @Jonatan Lundin nämnde Hammond och det vore väl lite trevligt?
Dock att dista den hela tiden kanske bli en aningen för tufft. En idé att automatisera topptonerna med både vibrato och dist men låta den lugna ner sig under verserna (?)

/CHAE

 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är gammal hårdrockare och pianospelare sedan 8-års åldern.

Vet ej om det räknas som hammondspelare, men jag kan säkert lägga på ett hammondspår på din låt om du vill.

Skicka isåfall låten som fil (+tempo), och lite info om var/hur du tänker att orgeln kan bidra i låten (samt gärna låt som inkluderar hammond som referens - mycket eller lite dist mm), så kan jag göra ett försök. Skickar då tillbaka en stereowav-stem.

Jag använder mycket hammond i mina låtar. Jag har utvärderat många hammond-pluggar, och fastande tillslut för denna som jag tycker låter bäst:

https://www.genuinesoundware.com/?a=showproduct&b=44

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa DionHarris:

Vad betyder ”Trust around the hour”?

Jag har aldrig hört det uttrycket förut.

Allt gott!

Ja vette fan alltså. Tanken från min sida är väl nåt typ ”lita runt timmen”. Stå fast hur du är, tänker och tycker hela tiden. Är inte alls bra på engelska uttryck men gillar sjunga på det språket. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Jonatan Lundin:

Jag är gammal hårdrockare och pianospelare sedan 8-års åldern.

Vet ej om det räknas som hammondspelare, men jag kan säkert lägga på ett hammondspår på din låt om du vill.

Skicka isåfall låten som fil (+tempo), och lite info om var/hur du tänker att orgeln kan bidra i låten (samt gärna låt som inkluderar hammond som referens - mycket eller lite dist mm), så kan jag göra ett försök. Skickar då tillbaka en stereowav-stem.

Jag använder mycket hammond i mina låtar. Jag har utvärderat många hammond-pluggar, och fastande tillslut för denna som jag tycker låter bäst:

https://www.genuinesoundware.com/?a=showproduct&b=44

Kul! Du får gärna testa. Ska jobba i helgen men du får en fil så fort jag hinner. Skickar PM! 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • slejnard ändrade titeln till NY! Not too late fd Trust around the hour
8 timmar sedan sa CHAE:

Ja JÄVLAR!!! This I like🤘🏼🤩🤘🏼

Hammond vart helt rätt. Bra jobbat där @Jonatan Lundin

@slejnard Kul att du jobbade vidare med låten👍🏼


Vänligen,

CHAE

Kul höra CHAE! Ja Jonatans hammond fick låten att lyfta. Tack! 

 

8 timmar sedan sa Neosus:

Låter riktigt bra! headbangersmilie.GIF.a67cfc05c69dcd8b68dae321e9f66e29.GIF

Tack! 🤩 

 

2 timmar sedan sa Jonatan Lundin:

Kanonlåt! Gillar det klassiska hårdrockssoundet 🤘

Tack och stort tack för din insats. Blev riktigt bra 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...