Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden (a k a Längstah) 2023


CHAE

Recommended Posts

Annons

Då har jag inte missat något.

Ser just nu på Pamela, A Love Story på Netflix, om Pamela Andersons liv och leverne. Vad har jag att säga om den då? Tja, hon är ju en legend i sitt skrå. Inte så sevärt, inget nytt under solen. Det framträder en rätt naiv människa under sminket. Lättledd, sökande, ovetande, vilsen. Samt ett offer för omständigheterna.

Ungefär så, kanske sevärt en regnig söndag eventuellt om hon intresserar det minsta.

1/5 silikon pattar.

 

Edith, (vem fan är hon förresten?)
För att klargöra.
Egentligen så är hon inte det minsta olik "oss vanliga". Hon är ett offer för en händelsekedja som bara skedde och sedan rullade det bara på. Rätt så intressant egentligen om man tänker efter. "Kändisar" är ju också människor, precis som danskar.

Har träffat och pratat med en hel hoper med "dem". Ja, kändisar alltså. Jag har lite svårt för att bli startruck. Det enda som gör det hela ansträngt är ju faktumet att många vill ha "en bit" av "dem". Svårt att prata eller umgås med någon som hela tiden är på sin vakt p.g.a. det.

Jag har ju själv haft min beskärda del av ehm, "kändiskapet" det hela dock i en mycket lägre nivå förstås. Autograf skrivande, visst. Tjejer som vill det ena eller inbillar sig det andra.... Folk som plötsligt "känner" en och är "kompis" med en. Inte så lätt, antar jag där uppe på den verkliga toppen. Avundas inte heller den grejen.

Det är rätt så jobbigt med tisslandet och tasslandet. Fingrarna som pekar, "titta, där är han som sjöng där och där igår". Jag hajjar att det lätt går söder över för en del. Så visst. Hon är lite trasig och hon har en del att bearbeta än idag.

En känslig själ. Som vi konstnärer så ofta är.

 

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Några kändisar vill jag inte prata med. Inte några andra heller för den delen. Har en kollega som väver in i var och varannan mening att hon känner ”kjelle”, sen vill hon att folk ska fråga vilken Kjell det gäller, så hon kan himla med ögonen och säga Bergqvists. 

Av alla jag egentligen inte vill prata med är hon förresten högst på listan. Och så sitter man i samma kontor. Tror det är största anledningen till att jag vantrivs så på jobbet.

Men det spelar ingen roll nu. Jag har fått en 13 minuter lång reklamfilm på youtube och fjärrkontrollen ligger utom räckhåll. 

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan sa Fidden:

Men det spelar ingen roll nu. Jag har fått en 13 minuter lång reklamfilm på youtube och fjärrkontrollen ligger utom räckhåll. 

Yep. Ungefär så ja. I know the feeling. 

Men du, imorgon är en annan dag som någon "sjöng".

A new ballgame.
A new chapter.
But the same life.
But different.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan sa Dark Of Light:

[…]

Men du, imorgon är en annan dag som någon "sjöng".

[…]

Det är en för jävla bra låt!

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Dark Of Light:

Nej, nej, dumsnut! Det handlar ju bara om en och bara om USAs jaktflyg och inte skjuter de på allt och speciellt inte vilt.

Vänta bara, snart ser vi lågflygande A-10:or brrrrrr:ta bort hela populationen av grizzlybjörn, wendigos och utomjordingar. Då blir det liv i luckan.

Spionballonger? BAH!

Link to comment
Dela på andra sajter

@slejnard När du gigar live med acken har du, utöver gurans egen, någon extern EQing eller så?

Bonusfråga; hookar du alltid upp din oktavpedal och använder för olika låtar eller har du den alltid på?

Mvh

Undrande -79

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...