Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden (a k a Längstah) 2023


CHAE

Recommended Posts

Annons
3 timmar sedan sa Dark Of Light:

Tråden kanske har blivit större, runt omkring?

Den där brukar jag också köra med.

"Den är inte alls liten, det är du som är stor"

Sen står man där på gatan och fångar sina kläder som kastas ut från balkongen igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan sa slejnard:

Sambo Louice tyckte jag skulle putsa mer på sången. Sjunga bättre helt enkelt. 
kpd? 😊

Ja, visst låter det kanske liiite ringrostigt i pipan där men jag tror nog att den går att putsa till i mixningen?

 

Den lider en smula av det där med höga tonarter. Dvs sång som ligger och snuddar på gränsen till vad den egentligen klarar, det som var ditt problem inom sången för länge sedan men som du tränade mer eller mindre bort i senare tid.

Tar man sin högsta ton och den lägsta och sedan försöker att lägga sig mitt i mellan så har man en ju grund att stå på. Där kan man ju ta ut svängarna både uppåt och nedåt. Sedan har vi ju genrer som metal där det en gång i tiden var en heders sak att antingen grisgrymta fram sången i någon slags growl eller sätta testiklarna i ett skruvstäd och yla loss. Båda kräver sin teknik men reserverna blir mindre. Plötsligt ligger man där på gränsen för det möjliga.

Nu är vi inte i metalträsket förstås men samma regler gäller. Svårt det här egentligen, det handlar om känsla för det också och vad man känner när man levererar. Ofta kan man dock miss ta och sätta ett lika med tecken mellan kraftfull leverans med höga toner som någon slags kvalitetstecken. Visst faen är det komplicerat och man låter som man låter.

Men du! Sången i låten där tycker jag är fullt acceptabel ändå. Lite puts bara. Små tuppar och toppar som behöver jobbas på.

Bra skit!!!

 

Apropå acceptabel och högt liggande sång...

  

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan sa slejnard:

Ja en inte helt lätt avvägning där Dol.

Visst är det så! Just det där med avvägningar är inte lätt. Ovanor/vanor vi byggt upp kring åren med det här, är sådant som inte är så lätta att bryta. Jag menar definitivt inte att du är tillbaka där du en gång var men tendenserna finns där och du hitta lätt tillbaka igen med lite träning och eftertanke.

Faen... Det låter ju som jag slaktar hela din sång här... NEJ, inte alls. Bara lite småfix kvar som det heter.
Det ÄR en bra låt det där med en BRA text och sång!

Nu blir det en solig promenix, tjong!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

DÄR SATT DEN!!!!!! I mina öron är detta mycket mer kontrollerat och behagligt! Kanske en tydligare (ironiskt nog) överstämma i ref? Visst låter det bra utan att kännas svagt eller kraftlöst. Bra skit tycker jag!!! Bra mix låter det som i mina inte så bra PC högtalare! 👍

Mello nu?

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa Dark Of Light:

DÄR SATT DEN!!!!!! I mina öron är detta mycket mer kontrollerat och behagligt! Kanske en tydligare (ironiskt nog) överstämma i ref? Visst låter det bra utan att kännas svagt eller kraftlöst. Bra skit tycker jag!!! Bra mix låter det som i mina inte så bra PC högtalare! 👍

Mello nu?

Yay! Thanks. Tror också den satt. Jo nu hoppar vi på mellotåget...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...