Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden (a k a Längstah) 2023


CHAE

Recommended Posts

Annons

Har roat mig med att skumma igenom gamla forum-grejer.

Nog fan var det mer röj när forumprofiler som Demonproducenten, KwS, Valle och nattvaktaren yxade runt och ställde till festligheter i var och varannan tråd? Eller när Claes-Yoda visade på sitt supertålamod? Eller när fredagstrådarna, traditionsenligt, tokspårade fullkomligt åt helvete?

Aaaah, those were the days🖤🥹

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan sa slejnard:

Jag var med fast jag egentligen inte vågade. 

Grymt ju!

När jag lyssnade på allas mixprojekt blev jag jävligt nervös över att ens vara med då alla verkade så sjukt drivna och bättre än mig.

Fel tänk (redan där).

5 timmar sedan sa Fidden:

Skumt hur man funkar egentligen. Jag brukar aldrig vara med på nåt, hatar att stå i centrum, men festivaler har jag varit med i...

Vann du någon?

4 timmar sedan sa Fidden:

Läste på Aftonbladet att Turkiet närmat sig västvärlden lite. Iallafall västra delen. det är ju glädjande.

Tyvärr var det rent geografiskt, efter jordbävningen. Politiskt står de nog kvar i müslin.

Too soon?😆

4 timmar sedan sa Fidden:

Och så mycket de bråkar om huruvida man ska ha shira eller sunni i müslin sen. Vad är det för fel på en ostmacka och en kopp kaffe?

Fan, så fort jag läser ”sharia” tänker jag alltid på Henber77/ironyman som gick loss och yrade om det i precis varenda jävla tråd oavsett vad den handlade om.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan sa Fidden:

herregud, 15 år sedan. Vad hände?

Livet?

48 minuter sedan sa CHAE:

Fan, så fort jag läser ”sharia” tänker jag alltid på Henber77/ironyman som gick loss och yrade om det i precis varenda jävla tråd oavsett vad den handlade om.

Henbers law? Lite som Godwin's law som påkallar att alla samtal så småningom leder till Hitler? Eller DoL´s law, där alla samtal så småningom leder till kaffe eller möjligtvis till nupp?

Lite roligt ändå. Man minns alla gånger då det plötsligt kunde bli en stor konflikt över precis allt eller inget. 

Livet ja... Den har en tendens att komma i vägen för denna tråd. Bara att titta på mängden folk här inne runt 2006. Jag försvann ju också något år senare för att sedan göra comeback.

Livet, i vägen för det längstah.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan sa Fidden:

Hellre livet än döden. Fast det ena utesluter ju inte det andra iofs. 

Njah... Det där med döden tror jag är lite upp hypat. De flesta som dött verkar ha klarat det bra.

Det slog mig precis att klockan är 16.45 och det är ljust ute! Det går framåt, snart är det midsommar och sedan går det mot mörkare tider igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan sa Dark Of Light:

Njah... Det där med döden tror jag är lite upp hypat. De flesta som dött verkar ha klarat det bra.

Det slog mig precis att klockan är 16.45 och det är ljust ute! Det går framåt, snart är det midsommar och sedan går det mot mörkare tider igen!

Kan rapportera ifrån framtiden kl 16.56 är det fortfarande ganska ljust.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan sa Dark Of Light:

Hm... Snart midsommar alltså enligt mina beräkningar.  julli-gruble.GIFSedan blir det mörkt.

Men däremellan ska Nyans hänga dockor. En Pehrson/Åkesson dock-kombo låter hejdlöst kul men jag tänkte mer om de kör dockteater-konceptet.

Nyans verkar vara jävligt splittrade men om vi kunde få ett uttalat främlingfientligt (och i botten nazistiskt) parti in i riksdagen så är det väl bara en naturlig utveckling att ett annat jävligt oskönt parti ställer sig på andra sidan (?)

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan sa CHAE:

Men däremellan ska Nyans hänga dockor. En Pehrson/Åkesson dock-kombo låter hejdlöst kul men jag tänkte mer om de kör dockteater-konceptet.

Nyans verkar vara jävligt splittrade men om vi kunde få ett uttalat främlingfientligt (och i botten nazistiskt) parti in i riksdagen så är det väl bara en naturlig utveckling att ett annat jävligt oskönt parti ställer sig på andra sidan (?)

Exakt. Vi har verkligen lyckats! Ser framför mig ett än mer kluvet land, men det ligger ju i tiden. Man riktigt ser framför sig hur dessa två utför bataljer i riksdagen (till att börja med) med övriga partier strödda runt sig i olika konstellationer åt olika håll stöttandes i olika grader i olika frågor som: Ska vi ha kulsprutenästen i utanförskaps områden för att hålla lugnet? Ska vi tillåta gratis kamelparkering i p-garage om söndagar?

SDs metod att i åratal vattenkamma in sig i värmen var lyckad. Sedan kan ju vi tycka vad vi vill. Få är de riksdags partier som inte varit i brunsåsen och sniffat genom åren, det skulle väl vara KD då. Tills nu. Det var vi som krattade manegen åt de och det är ju en demokrati som vi lever i (än så länge) och då är det ju ok. Vi får utgå från de premisserna.

Gillar inte den här utvecklingen heller med vare sig dock eller bokbrännandet. Känns som ett oroligt Mellanösternland eller Tyskland på 30-talet. Svart eller vitt. Ettor eller nollor. På eller av. Ja, eller nej.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan sa Dark Of Light:

Exakt. Vi har verkligen lyckats! Ser framför mig ett än mer kluvet land, men det ligger ju i tiden. Man riktigt ser framför sig hur dessa två utför bataljer i riksdagen (till att börja med) med övriga partier strödda runt sig i olika konstellationer åt olika håll stöttandes i olika grader i olika frågor som: Ska vi ha kulsprutenästen i utanförskaps områden för att hålla lugnet? Ska vi tillåta gratis kamelparkering i p-garage om söndagar?

SDs metod att i åratal vattenkamma in sig i värmen var lyckad. Sedan kan ju vi tycka vad vi vill. Få är de riksdags partier som inte varit i brunsåsen och sniffat genom åren, det skulle väl vara KD då. Tills nu. Det var vi som krattade manegen åt de och det är ju en demokrati som vi lever i (än så länge) och då är det ju ok. Vi får utgå från de premisserna.

Gillar inte den här utvecklingen heller med vare sig dock eller bokbrännandet. Känns som ett oroligt Mellanösternland eller Tyskland på 30-talet. Svart eller vitt. Ettor eller nollor. På eller av. Ja, eller nej.

Medhåll å det grövsta!

”Man har de politiker man förtjänar” brukar det heta och precis som du sa; vi krattade manegen och rullade ut mattan för SD. Andra extrema partier såg det och tar nu sin chans oavsett vilken partipolitik de backar.

Och ”ja”, bok- och dockbränning för tankarna osökt till fjärran länder och 30-talets Tyskland. Förnuft och förståelse verkar flytt sin kos och kvar står extremytterligheterna mot varandra.

Det är, i allra högsta grad, en oroande utveckling vi ser nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Indeed... Minns att allt går i cykler. 🔄

Det blir så här när man sticker huvudet i sanden och låter "de där andra ta hand om det". Å andra sidan så är det ju faktiskt svårt för oss att påverka, mer än var fjärde år och då är det så dags. På fyra år hinner det hända rätt så mycket, speciellt när det är en så händelserik tid i Europa som nu. Krig, lågkonjunktur, höga priser på allt, NATO grejen, alla avsnitt av Händelser Vid Vatten är inte utlagda på SVT Play...

Nåja... En kpd, kanske???

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...