Jump to content
Annons

Resultat i röstningen, Studiofestival #51 - Nyårsparty (EDM)


Björn Olsberg

Recommended Posts

studiofestival_51_nyarsparty_artikel.jpg.39d9ecd5236e7b3ea783701a0ba1caf3.jpg

Hej! Nu har juryn sagt sitt och vi har ett resultat i Studiofestival #51 - Nyårsparty 2021/2022. Och det var tajt i toppen!

image.png.b17915e4988e19b543041cd01f68da1d.png

14 röster - Bidrag 4
13 röster - Bidrag 12
11 röster - Bidrag 10

Och... de som ligger bakom bidragen är:
(OBS! Du måste vara inloggad för att kunna lyssna).

1:a plats - @duke89

2:a plats - @Fidden

3:e plats - @kaktus

De som står närmast utanför prispallen men som ändå är värda att nämnas för mycket förtjänstfullt genomförande är

4:e plats - @sokoleski

5:e plats - @Håkan Oksanen

Stort grattis! Fint jobbat, alla! 🎇

Vinnaren får välja först av de fina priserna från Fitzpatrick, därefter tvåan och sedan trean. Klicka för att läsa mer:

Igen, stort tack till Fitzpatrick som bidrar med de fina vinsterna!

fitzpatrick_logo_800px.png.1d0698d874f1dbbcc65d585fe8dace6b.png

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Grattis! 🎆Välförtjänta vinnare. Många andra bra bidrag också. Det var en kul tävling och att prova något nytt.  Är lite sugen på att göra någon mer edm-låt. Hade varit kul att höra vad vinnarna (eller någon annan deltagare) använde för Daw, synthar, trumsamples mm om någon vill dela med sig. Så kanske man kan ta till sig några tips. Själv gjorde jag låt 19 och använde bara logics inbyggda grejer och lite echoboy på sång. Men jag är total nybörjare i genren och lyckades inte få till bas, trummor eller mix så ta inte tips från mig 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan sa moog:

Grattis! 🎆Välförtjänta vinnare. Många andra bra bidrag också. Det var en kul tävling och att prova något nytt.  Är lite sugen på att göra någon mer edm-låt. Hade varit kul att höra vad vinnarna (eller någon annan deltagare) använde för Daw, synthar, trumsamples mm om någon vill dela med sig. Så kanske man kan ta till sig några tips. Själv gjorde jag låt 19 och använde bara logics inbyggda grejer och lite echoboy på sång. Men jag är total nybörjare i genren och lyckades inte få till bas, trummor eller mix så ta inte tips från mig 😄

Jag använde också bara Logics inbyggda. Addictive keys är nog också med på nåt hörn när jag tänker efter, men den var ju inte direkt någon hörnsten i låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa kaktus:

Tack! Kul med en 3:e plats i tävlingen. Jag kör också en del genom Logics egna syntar sen addar jag en touch av Nexus ,Sylenth, Spire, bla.

Ser fram emot nästa Studio utmaning kanske Tropical House eller en sommarlåt?

/Peter (Kaktus)

Tack! Vad använde du för kick och snare? Det lät fett. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Fidden:

Jag använde också bara Logics inbyggda. Addictive keys är nog också med på nåt hörn när jag tänker efter, men den var ju inte direkt någon hörnsten i låten.

Kul! Använde du logics drum machine? Det lät bra.👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort tack alla! Känns jättekul att vinna sin första tävling i ett musiksammanhang 🙂

Fick feeling innan jul och det blev en Hard-style inspirerad låt i Ableton. Spelade in en melodi som kom till mig efter en stunds tweakande i Spire och skruvade sen till en distad kick i Kick 2 med Abletons inbyggda distpluggar. "Sången" spelade jag in med en dynamisk Shure-mikrofon, en del kompression, reverb och delay. Raketljudet,  fyrverkerierna och slagverken är från Splice. Slutlimitering med L1 Ultramaximizer och lite magisk sås. Happy New Year!

/Daniel

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa duke89:

Stort tack alla! Känns jättekul att vinna sin första tävling i ett musiksammanhang 🙂

Fick feeling innan jul och det blev en Hard-style inspirerad låt i Ableton. Spelade in en melodi som kom till mig efter en stunds tweakande i Spire och skruvade sen till en distad kick i Kick 2 med Abletons inbyggda distpluggar. "Sången" spelade jag in med en dynamisk Shure-mikrofon, en del kompression, reverb och delay. Raketljudet,  fyrverkerierna och slagverken är från Splice. Slutlimitering med L1 Ultramaximizer och lite magisk sås. Happy New Year!

/Daniel

Grattis! Tack för att du delade med dig av inspelningsprocessen. 👍  

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...