Jump to content
Annons

Hur gör ni för att nå ut med er musik?


Blxt

Recommended Posts

Hejsan jag har producerat ett tag nu och den största framgången jag har haft är att jag kom på andra plats i en remix tävling som skio höll i.

Det gav mig en del spelningar på spotify ( Jonah aéro ) men nu har börjat släppa remixer som BLXT och kan då inte släppa de på spotify då jag saknar rättigheter. Hur når ni ut med era remixer/originals generellt?

Min senaste och första låt som BLXT säg gärna vad ni tycker 

Lyssna på Lewis Capaldi - Forget Me - (BLXT Remix) av BLXT på #SoundCloud
https://on.soundcloud.com/23F7P

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag går också i liknande funderingar. 

Låt säga att man en dag kommit så långt att man vill lägga ut en låt för att se hur den tas emot. Tänk om det skulle råka vara värsta hitlåten utan att man själv trodde den skulle tas emot så bra. Då vill man ju att den ska hamna rätt från första början.

Som privatperson som vill testa att lägga ut sin musik på nätet och samtidigt kunna tjäna en slant ifall andra skulle uppskatta det, vart börjar man då?

Vill ju gärna inte gå miste om brudar, egen ö och privatjet bara för att jag på fyllan en kväll slängde ut min bästa låt på ett ställe som inte gav mig ett öre. Måste kännas bra surt att försöka skapa något lika bra efteråt och inse att allting bara duger som bakgrundsmusik till Linus på Linjen.

 

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...