Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?


dbd

Recommended Posts

Annons
8.JPG

9.JPG

Och nej, det är inget arrangerat skruvande... 😛 (Jag skulle få upp en sinuston på mätarbryggan)

vår (väldigt) temporära sida :

http://www.musikhuset.nu/overlook

gadd demm..vilket mixerbord... ligger du raklång på alla volymreglar när du fadear låtar??..typ en stagedive eller nåt.. 🙁

ojjjojjojj..detta var riktigt dreggelframkallande.. vilka har ni spelat in där? några kändisar elle?

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Studio001.JPG

Taget med en keff kamera, men man ser nog vad de är för grejor.

Det som fattas på bilden är mina underbara casio syntar: VL tones och Rapman 😉, ett trumset, samt 2 vinylspelare + mixer

Och en Korg ms20 som jag har lyckats få låna 😎

Redigerat av Baltazar
Link to comment
Dela på andra sajter

8.JPG

9.JPG

Och nej, det är inget arrangerat skruvande...  😆  (Jag skulle få upp en sinuston på mätarbryggan)

vår (väldigt) temporära sida :

http://www.musikhuset.nu/overlook

gadd demm..vilket mixerbord... ligger du raklång på alla volymreglar när du fadear låtar??..typ en stagedive eller nåt.. 😆

ojjjojjojj..detta var riktigt dreggelframkallande.. vilka har ni spelat in där? några kändisar elle?

/D

Hahaha. Det är 48 kanaler, och om man vill så går det såklart åt en hel del, men det jag uppskattar med mixern är att den låter bra och har en jävligt bra EQ. Egentligen hade jag klarat mig fint med 36 kanaler.

Sen är det dags att serva vissa av strip:arna...

Band som har spelat in skivor där uppe är Leiah, Children of Fall, Monastir, Holiday with Maggie, Dead Silent Days osv.

Det mesta som lirar in är band som repar i huset. Så det är en hel del varierat.

Bordet och bandaren och några av outboarden är för övrigt köpt från gamla Blue Room studion, där Di Leva jobbat mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wintermute, shysst exteriör! Skulle inte ha ngt emot att ha studion där. Fast ni är på 3e våningen va?

Yep det är 3 trappor upp. Men det är stora trappor vettu... haha. Tror jag ska svimma vissa mornar när jag går för fort.

Utsikten är ju fan halva lokalen tycker jag. Skönt att inte sitta instängd i en källare. Det som är så jävla ruttet är lekaget från replokalen under mig.

Har du varit där?

Link to comment
Dela på andra sajter

mm.. skitsnygga :rolleyes:

På tal om basar.. sajt som bygger 9-strängade basar:

www.conklinguitars.com 😄

Fräcka basar det också. Kan dock inte komma på när jag skulle kunna tänkas ha nytta av 9 strängar, men porrigt är det i alla fall. 🙂

jepp.. men Warwicks är ju inte så dumma de heller 🙂

edit: okej kanske inte de där vampyre och buzzard 😳

Redigerat av Jazzman
Link to comment
Dela på andra sajter

Wintermute, shysst exteriör! Skulle inte ha ngt emot att ha studion där. Fast ni är på 3e våningen va?

Yep det är 3 trappor upp. Men det är stora trappor vettu... haha. Tror jag ska svimma vissa mornar när jag går för fort.

Utsikten är ju fan halva lokalen tycker jag. Skönt att inte sitta instängd i en källare. Det som är så jävla ruttet är lekaget från replokalen under mig.

Har du varit där?

Bor själv i Gävle så man har ju varit i MusikHuset ett antal gånger 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Wintermute, shysst exteriör! Skulle inte ha ngt emot att ha studion där. Fast ni är på 3e våningen va?

Yep det är 3 trappor upp. Men det är stora trappor vettu... haha. Tror jag ska svimma vissa mornar när jag går för fort.

Utsikten är ju fan halva lokalen tycker jag. Skönt att inte sitta instängd i en källare. Det som är så jävla ruttet är lekaget från replokalen under mig.

Har du varit där?

Bor själv i Gävle så man har ju varit i MusikHuset ett antal gånger 😛

Coolt!

Vem är du då? Spelar du i något band jag känner till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Band som har spelat in skivor där uppe är Leiah, Children of Fall, Monastir, Holiday with Maggie, Dead Silent Days osv.

Det mesta som lirar in är band som repar i huset. Så det är en hel del varierat.

Bordet och bandaren och några av outboarden är för övrigt köpt från gamla Blue Room studion, där Di Leva jobbat mycket.

Holiday with Maggie är top notch i allra högsta grad, ... lite synd på den halv-vresiga inspelningen på deras låt "make it, don't break it", men för övrigt så rockar dom i mina öron 😉

jo, ... har inte Monastir lirat i något asien land, eller var det kanske bara en semester-tripp 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemtrevligt 😄

men du borde byta parkeringsförbudsskylten

till stoppförbud 😛

(innan jag blev pappa hade jag en så'n ovanför sängen 😉😄)

Photo001.JPG

har mer skylar 😄 så kommer ni till stockholm och någon skylt är borta så.... kan ni ju tänka på vilket bra ställe de måste ha hamnat på 🙂

Ska fan ha tag i en stop skylt.. har en med 2 pilar ovanför sängen.. vet ej vad det kan betyda...? några förslag? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Wintermute, shysst exteriör! Skulle inte ha ngt emot att ha studion där. Fast ni är på 3e våningen va?

Yep det är 3 trappor upp. Men det är stora trappor vettu... haha. Tror jag ska svimma vissa mornar när jag går för fort.

Utsikten är ju fan halva lokalen tycker jag. Skönt att inte sitta instängd i en källare. Det som är så jävla ruttet är lekaget från replokalen under mig.

Har du varit där?

Bor själv i Gävle så man har ju varit i MusikHuset ett antal gånger 🙂

Coolt!

Vem är du då? Spelar du i något band jag känner till?

Producerar lite HipHop... Någon jag har producerat har rappat i Musikhuset, kom inte ihåg vem. Gör House och lite Chip musik på Amiga också när jag får tid. Amigan avled dock för några månader sen så det får bli Atari Mega ST medans en ny införskaffas... 😄 (Lite nördiga svar som vanligt 😕 )

//Farbror Blå

Link to comment
Dela på andra sajter

Holiday with Maggie är top notch i allra högsta grad, ... lite synd på den halv-vresiga inspelningen på deras låt "make it, don't break it", men för övrigt så rockar dom i mina öron 😄

jo, ... har inte Monastir lirat i något asien land, eller var det kanske bara en semester-tripp 😕

Jepp Monastir var i Japan och lirade. Jävla lyllo! Det är ju det man drömmer om...

Coolt att du har pejl på Holiday. Dom släpper ju bara i asien nu om jag fattat mange rätt... Håller på med sin nya as we speek.

Producerar lite HipHop... Någon jag har producerat har rappat i Musikhuset, kom inte ihåg vem. Gör House och lite Chip musik på Amiga också när jag får tid. Amigan avled dock för några månader sen så det får bli Atari Mega ST medans en ny införskaffas...  (Lite nördiga svar som vanligt  )

//Farbror Blå

Ok. Vad producerar du hip hopen med för mjukvara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Holiday with Maggie är top notch i allra högsta grad, ... lite synd på den halv-vresiga inspelningen på deras låt "make it, don't break it", men för övrigt så rockar dom i mina öron 😆

jo, ... har inte Monastir lirat i något asien land, eller var det kanske bara en semester-tripp 😛

Jepp Monastir var i Japan och lirade. Jävla lyllo! Det är ju det man drömmer om...

Coolt att du har pejl på Holiday. Dom släpper ju bara i asien nu om jag fattat mange rätt... Håller på med sin nya as we speek.

Holiday with Maggie är enligt mig ett av sveriges bästa okända band "som jag har stött på" med viss modifikation.

och är det som du säger att dom bara släpper plattor i asien så borde någon skämmas, frågan är bara vem 🙂

vad det gäller drömmar om asien så står jag över ett kasst 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...