Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?


dbd

Recommended Posts

rendaz (oregistrerad)
Respektera dina kabelhärvor så respekterar de dig  😛

Jag skall inte låta dig bygga min nästa studio, det ser jag 🙂

Vadå? menar du att jag har det härvigt 🙂 (eller vad det kan heta)?!

...saningen är tyvärr den att jag är i flyttar/ombyggnads tagen. bor typ här i 3 månader så det hinner inte bli så hemtrevligt 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
undrar vad jag skulle göra med så mycket kanaler?  😎

Titelspåret på SilverSide CD'n "Oh Baby"

har 58 spår med bara trummor 😎

fast det är klart, låten är 9.10 lång i 4 sektioner 🙂

eh...

Jag kör ju dessutom ganska mycket vst, och även om jag bara hade hårdvara så skulle jag knappast behöva så mycket. 6-10 kanaler tummor (drummachines, inga riktiga trummor det är så jobbigt) Några synthar och nån mick. Det blir inte över 20 kanaler. Visserligen har jag gjort låtar med mycket fler kanaler än så, men det är jäkligt ovanligt för min del.

Skulle dock vara intressant att veta vad som finns i alla de där skåpen därborta...

Det är rätt vanligt att man i professionella sammanhang micar upp helt sanslöst många kanaler när man spelar in från icke-elektroniska instrument.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens dreggel,

det är nog hela veckans dreggäl 

Min snygga röv eller vad? 😆

Det är den + den mörka röda färgen som skapar den erotiska stämningen där uppe...word!

😆

men alla knappar och rattar 😛😄

Link to comment
Dela på andra sajter

fasen... ser skitskoj ut. Vad heter den? Är det en kvalitéts produkt eller ngt halvbra? Har du ngt ljudexempel på den? HAHA, många frågor, men om någonting ser ut som den gör, så måste jag veta hur det låter!

Link to comment
Dela på andra sajter

fasen... ser skitskoj ut. Vad heter den? Är det en kvalitéts produkt eller ngt halvbra? Har du ngt ljudexempel på den? HAHA, många frågor, men om någonting ser ut som den gör, så måste jag veta hur det låter!

Det är en leksak, ganska kass, men jag gillar den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det begrep jag, men den ser rolig ut. 😄 Och roliga saker kan användas till mycket. (dock inte alltid, faktiskt rätt sällan när man väl jobbat med en låt ett tag, men du fattar...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...