Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?


dbd

Recommended Posts

Det var på fredagskvällen ni tog det 😏 ? Nej, nu ska jag inte vara sån. Trevligt ni ser ut att ha det där. Lite trångt kanske, men vadå. Ta gärna med kameran nästa gång ni repar! Skulle vara kul att få en "nykter" bild här på forumet. 😉 (inget illa ment.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ber om ursäckt för taskig bild. Blir lätt slarviga bilder nu för tiden när man inte behöver framkalla dom längre.

Digitalkameror är av ondo, det är min fasta övertygelse... 😛 Även om man kan frestas ibland...

Såhär såg det i alla fall ut i en av hörnen i lokalen när vi höll på att göra i ordning våran portabla studio, som vi dess värre måste plocka ihop helt och hållet efter några timmar.

Det såg ju riktigt mysigt ut!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Såhär såg det i alla fall ut i en av hörnen i lokalen när vi höll på att göra i ordning våran portabla studio, som vi dess värre måste plocka ihop helt och hållet efter några timmar.

Hey. Jag ser breakoutboxen till mitt förra ljudkort. För visst var det du som köpte det av mig via ombud i Lund? Kul att det kommer till användning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hey. Jag ser breakoutboxen till mitt förra ljudkort. För visst var det du som köpte det av mig via ombud i Lund? Kul att det kommer till användning!

Japp! 😛

Har funkat perfekt. Precis det vi letade efter! Men han saknar husse ibland 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ohh!! Det såg trevligt ut!

Vad gör du för musik med utrustningen?

Om jag fick bestämma så skulle det bli electro-pop a'la Kraftwerk. Men numera blir det sälla någon musik skapad eftersom man är lite trött på det efter 8 timmar på kontoret med Steinberg, Apogee, NHTPro m.m. upp över öronen! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

merl (oregistrerad)
hemtrevligt !

hehe 😄

Godis är MYCKET viktigt vid musikskapande 😉

du skulle behöva SoundBlasters nya tangentbord 🙂

Godis är helt klart nödvändigt 🙂

Har flyttat in synthen lite nu så jag slipper sitta så långt ut med tbordet. var inte så ergonomiskt att sitta så utan handledsstöd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en liknande konstruktion innan, men skaffade mig en extra bräda att sätta min synth på vid sidan av. Detta möjliggjorde bättre ergonomi. Det gör hemskt ont efter ett tag om man inte har handledsstöd, eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man hoppar in och bevakar sin tråd... Och vad ser man?! Jag är den enda personen inloggad kl 06.40 på morgonen på en lördag. Lite klent måste jag säga... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, Kommer lite bilder från mig mä snart.

Ska bara framkalla 😉 stenkakorna. Har

tyvärr inte tillgång till Digitalkamera 🙂

Bra! Digitalkameror är nämligen av ondo, som jag tidigare nämnt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser hemtrevligt ut, snygg rock-gura vad är det för märke ser ut som Charvel/Jackson. 😳 Det blir nog mycket hård rock med denna gura eller? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, precis Zando. Det blir jääädrans massa hårdrock. Fast det är en Washburn, men modellen är jo något influerad av charvel/jackson som du säger. Ligger en DOD YJM 308 pedal på bordet också (syns inte så bra), så du kan fethajja att det blir många härliga yngwie-räkor... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, precis Zando. Det blir jääädrans massa hårdrock. Fast det är en Washburn, men modellen är jo något influerad av charvel/jackson som du säger. Ligger en DOD YJM 308 pedal på bordet också (syns inte så bra), så du kan fethajja att det blir många härliga yngwie-räkor... 😳

Ahaa men snygg är den,har du nån demolåtar på gång vill ju höra lite av dina Y.M. alster. 😆

ps:är det en Falcon burk man ser framför monitorn,va gött. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyckades låna en digitalkamera av en vän, så här har ni några bilder av lite bättre kvalitet än vad jag postade tidigare. Då man inte ens såg vad det föreställde.  🙂

Vad är de för fresh golv du har? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

rendaz (oregistrerad)
Min käraste ägodel är nog mitt (original) Cubase 1.0 till Atari ST

...  synd att PC skulle komma och förstöra    🙂

Inget går upp över att sitta vid sin Atari 1040ST med Cubase och hellt plötsligt känna doften av smält plast, när chassit håller på att smälta av värmen från nätagregatet men inte änns det får den att krasha. underbart. 😄

atari-computermuseum.de

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, snodde en digitalkamera av far min och tog lite bilder för skojs skull.

Dom är lite stora och jag orkar inte fixa det så ni får snällt följa länkarna. 🙂

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/DSCN0264.JPG

Liten överblick.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/DSCN0265.JPG

Från sidan.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/DSCN0266.JPG

Trummornas avdelning.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/DSCN0267.JPG

Trumm-delen från andra sidan.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/DSCN0268.JPG

Otroligt estetiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt val av mixer Viktor 😠

Reagerade på det när jag såg dina bilder också! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...