Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?


dbd

Recommended Posts

Tja, jag kan egentligen inte klaga. Uppfyller mina krav. Men jag måste säga att det är en aning brusigt. Men eftersom jag kör mycket mjukvara och bara en del sång och en och en annan slinga från Microkorgen, så hörs det väldigt sällan i musiken. (Hör det väldigt sällan annars också, men jag är inget proffs, och har inga sådana ambitioner heller.) Vet inte vad mackie kostar. Men jag tycker Euroracket var värt pengarna, bara man är medvetet om att det inte är världens bästa. (Olika hårda rattar.)

Ok! tack! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tänkte först lägga upp en dump på Reason men kom på bättre tankar. I dagsläget existerar inga biler på min "studio" (är också en sån där fattiglapp, även om jag inte studerar fn). Får väl ta några bilder imorgon och känna mig underlägsen övriga användare =P

...Och dbd, du vet väl att det är onaturligt att ha både hemstudio och flickvän? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer, det är ett gammalt Yamaha-keyboard 😎

Sånna kan också vara kul. En skrämmande sak är att på Placebos platta Blackmarket music. I låten Black eyed (om jag inte minns fel), så har de ett ljud från min gamla yamaha låda... vet inte vad jag skall säga. Jag både skrattar och gråter.

Men man skall aldrig säga aldrig. De går att göra musik med oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

En skrämmande sak är att på Placebos platta Blackmarket music. I låten Black eyed (om jag inte minns fel), så har de ett ljud från min gamla yamaha låda...

Jag använder ljud från min Casio SA-1 :rolleyes: (Se min studiobild under skärmarna)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var som tusan Lennart! 😄

Du är nog skyldig mig ett nytt tangentbord, nu har jag råkat dregla ner mitt... 😛

Jag har faktiskt några till som står undanpackade i ett föråd. Är nog lite av en prylgalningm tyvärr. Jag har aldrig sålt något instrument som jag köpt. :rolleyes:

På bilden fattas också en gittarr...

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt Lennart! Speciellt dina Genelecs :rolleyes:

Så du kände igen dem! Bra gjort på den skumma bilden.

Jag gör lite av varje, vad som faller mig in. För länge länge sedan så spelade jag i en progg-rock grupp. Vi var inspirerade av Genesis, Yes King Crimson etc. På slutet blev det mer metal, av någon outgrundlig anledning (detta var på 80-talet!).

Har också försökt spela i några cover-band, men det passar mig inte. Vill nog helst göra ny musik! Gärna åt det popigare-hållet, men det måste finnas lite "kantighet" i musiken.

Trots alla instrument så gillar jag nog piano bäst (har ett sådant också, i ett annat rum).

Link to comment
Dela på andra sajter

(Va äre för Elpiano du har Lennart? Den som står under Korg Karman?)

Det kan jag svara på: Det är ett Fatar masterkeyboard med fler tangenter än det finns sand i Sahara. Verkar som man lärde sig nåt i skolan ivf =P

Ja det är det juh ser jag nu när du säger det...(hehe).

Faan cool studio. Gillar när det står syntar lite här och var. Mumms. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

...Och dbd, du vet väl att det är onaturligt att ha både hemstudio och flickvän?  🙁

detta är fullt naturligt ...

onaturligt är det när flickan tar över studion 😄

mvh.

kultur ambassaden

Haha sant. Det finns en osynlig gräns där mellan studion och hushållet. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en studio som gjorde mig avundsjuk... Även om jag inte är en samplefanatiker, så måste jag säga att den var imponerande! 😄

Äsch, såå många samplers är det väl ändå inte? Den enda dedikerade samplern är en gammal KORG DSS-1 (förutom datorn, förstås).

Men det är klart, många är ju sk "ROM-plers", Triton, Motif, XV-3080.

LB

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd!

Jätteskoj att titta in i andras hemmastudios, det sätter verkligen saker i perspektiv: Musiken framför tekniken!

Majken... Sjysst låt! Ruskigt brusig och inte min musiksmak, men ändå.. Mycket sjysst! 🙁

Lennart... Aha... lite för många prylar för att jag inte skall vara avundsjuk... sorry, nu måste jag slå dig! 😄

Spectre... Vilket ruskigt sax-solo är det vi ser ljudvågorna av på skärmen?? 😉

Får väl skaffa en digitalkamra och bidra med egna bilder oxå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Majken... Sjysst låt! Ruskigt brusig och inte min musiksmak, men ändå.. Mycket sjysst! 😮

Tack och bock, ehh inte för att det var min låt, men men.. Nåja, bruset hör ju liksom till, inspelat i ett kök med kyl och frys igång, på en behringer mixer till ett audigy kort. Inte riktigt vad man skulle kalla hifi.. Jag kan lägga upp lite mer inspelningar framöver som är lite mindre lofi, kanske kan slänga upp någon låt som jag gjort själv också..

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Va äre för Elpiano du har Lennart? Den som står under Korg Karman?

Det är en Korg T1. T3 T2 och T1 är efterföljare till M1:an. T1:an använder jag för tangentbordets skull! Tycker det är bland det bästa som finns (vägda trätangenter).

LB

Aha där ser man. Coolt. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...