Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
1 minut sedan, slejnard said:

😄 

på tal om rajtan tajtan. Varit med i ett band som hette så. Dessutom är sambon och kollar Mia Skäringer så jag tänkte fara och köpa godis och sen göra en låt 🙂 

Varför får inte jag rivas när Mia Skäringer?

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, Fidden said:

Ibland dyker det upp grejer i mitt huvud som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av... Exempelvis denna idé till en svensk cover av en känd 80talslåt...

Syndigt Lårben - tjejer vill bara ha kuk. 

 

"Fruntimmer Har Bara Piss I Huvet´". Den skulle jag göra. 

30 minuter sedan, Fidden said:

Varför får inte jag rivas när Mia Skäringer?

Vem är Inger? 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, Dark Of Light said:

"Fruntimmer Har Bara Piss I Huvet´". Den skulle jag göra. 

Vem är Inger? 😑

Nu kanske jag var elak och tog de två mest kända låtarna, men vilken låt hade du tänkt basera den på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte gå och lägga mig, men tydligen så fick mina hundar jobb. Så nu ska jag iväg med dom och låta dem spela varg. Igen. Kul att jag så ofta är med framför kameran men bakom något så att bara mina hundar syns. Haha! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, slejnard said:

Saknas ett solo..men ganska klar..tar all feedback innan jag mixar å trixar vidare:

https://www.dropbox.com/s/w7r4q7ckqaxhzrd/Moving and Grooving.wav?dl=0

Gillar idén men basen är på tok för dominant och stökig tycker jag. Låter som en gitarrist som spelar bas. ☺️ Föredrar basister med pauseringar och grove som går mer i liv med trummorna. 

Basen och trummorna måste gifta sig mera för att back linen ska funka. Skulle föredra att basen hade lite kortare toner och att den inte hade fullt så många toner spelade hela tiden. Den sista delen av riffet kanske bara skulle komma var fjärde takt eller så. Kanske skulle basen låta bättre med mera attack än basmuller iofs. Eller kanske om låten gick lite långsammare.

Men gillar låtidén till tusan. Gillar att det inte är något solo i mellanspelet  faktiskt. Kanske att outrot blir lite väl långt.

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, Overkill said:

Hörde jag Mullsjö?

Doktorn ska inte tvivla på sig själv, full pott! 

Pazo tänkte säkert på att jag bott i Varberg ett par år. Han tänkte säkert också på att jag saknar dialekten man brukar ha kring jönköping. Det la han kanske märke till den gången när vi träffades... I Jönköping. 

Eller så börjar karln bli senil, vafan vet jag. 

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, -k9- said:

Gillar idén men basen är på tok för dominant och stökig tycker jag. Låter som en gitarrist som spelar bas. ☺️ Föredrar basister med pauseringar och grove som går mer i liv med trummorna. 

Basen och trummorna måste gifta sig mera för att back linen ska funka. Skulle föredra att basen hade lite kortare toner och att den inte hade fullt så många toner spelade hela tiden. Den sista delen av riffet kanske bara skulle komma var fjärde takt eller så. Kanske skulle basen låta bättre med mera attack än basmuller iofs. Eller kanske om låten gick lite långsammare.

Men gillar låtidén till tusan. Gillar att det inte är något solo i mellanspelet  faktiskt. Kanske att outrot blir lite väl långt.

Alright! Kan det vara att den är för hög i volym och muller? Mera knorr?  Ska kolla upp och se om jag kan spela på annat sätt. Tack för tips! 👍😊 Tänkte mig ett solo där men får se över det också 😄 En av mina snabbare låtar på länge

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...